شدید‌ترین شکستگی‌ها را می‌توان با ترفندهایی جالب به سرعت درمان کرد که استفاده از ضماد ادویه زردچوبه با تخم مرغ تنها یکی از این موارد است.
کد خبر: ۱۰۰۷۶۸۲
شکستگی استخوان را در خانه درمان کنید + دستورالعمل

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، در بدن انسان حدود ۲۰۶ استخوان وجود دارد که ابعاد و ضخامت‌های مختلفی دارند، هرچه وزن شما بالاتر باشد فشار بیشتری به استخوان‌ها وارد می‌شود و شکستگی بیشتر اتفاق می‌افتد.

بهبود شکستگی استخوان‌های کوچک معمولاً کمتر از شش هفته طول می‌کشد در صورتی که شکستگی استخوان‌های بزرگ‌تر سه الی چهار ماه به طول می‌انجامد.
هیچ راه حل جادویی برای درمان سریع شکستگی وجود ندارد و باید به تدریج استخوان سازی انجام شود و محل شکستگی ترمیم شود، اما انجام برخی از کار‌ها می‌تواند روند درمان را تسریع کند.
مصرف پروتئین می‌تواند برای التیام استخوان‌ها مورد استفاده قرارگیرد. این ماده باعث تقویت بدن و کمک به جذب بیشتر کلسیم در بدن و نیز خونرسانی بهتر به بافت آسیب دیده می‌شود.
مصرف مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان نیز برای کاهش التهاب و جوش خوردن سریع محل شکستگی توصیه می‌شود.
انواع دانه‌های روغنی، گوجه و توت فرنگی و دانه‌های آجیل همگی سرشار از آنتی اکسیدان‌های ضروری برای بدن هستند و مصرف آن‌ها در تمام زمان‌ها به ویژه به هنگام شکستگی توصیه می‌شود.
بر اساس تحقیقات، شکستگی به عوامل متعددی بستگی دارد از جمله جنسیت، سن، مکان جغرافیایی زیست، نوع تغذیه، میزان دریافت نور خورشید، مصرف لبنیات و نیز برخی پارامترهای ژنتیکی و بیماری‌های خود ایمنی که برخی افراد را مستعد شکستگی اعضای بدن می‌کند.
کارشناسان بر این باورند در اکثر مواقع کمبود مصرف برخی از مواد ضروری و مورد نیاز بدن عامل اصلی بروز انواع شکستگی‌ها است.
بر این اساس باید در رژیم غذایی روزانه خود انواع مواد مغذی از جمله کلسیم، روی، منیزیم، مس، فسفر و سیلیکون را گنجاند تا استخوان‌های بدن شما قوی بماند. ورزش و قرارگیری کافی در معرض نور خورشید نیز از دیگر موارد ضروری برای حفظ سلامت استخوان‌های بدن محسوب می‌شود.
از طرفی در زمان شکستگی، مصرف برخی از ویتامین‌ها و مواد معدنی به ترمیم سریعتر استخوان کمک می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به ویتامین‌های K ،C ،B۶ و D اشاره کرد.
کارشناسان به افراد توصیه اکید می‌کنند که هنگام بروز شکستگی از انجام خود درمانی بدون مشاوره با فرد مطلع و کارشناس افراد جداً خودداری کرده و به مراکز درمانی مراجعه کنند تا با روش‌های نوین از محل شکستگی عکسبرداری شده و گچ گرفته شود.
استفاده از شیوه‌های سنتی تهیه ضماد برای شکسته بندی تنها توسط مختصصان می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و همیشه باعث ترمیم شکستگی نمی‌شود. از جمله گیاهان دارویی مورد استفاده در درمان شکستگی می‌توان به ضماد برگ بابا آدم، آرنیکا، سنفیتون یا همان اذن الحمار و گیاه horsetailgrass برشمرد.
همچنین در برخی طب‌های سنتی ضماد ادویه زردچوبه با تخم مرغ یا ضماد سنفیتون و گوشت قرمز خمیر شده مورد استفاده قرار می‌گیرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها