کارگروه تخصصی تعیین دستمزد سال 96 کارگران روی سبد دو میلیون و 500 هزار تومانی معیشت خانوار کارگری به توافق رسید؛ اما با توجه به ادامه رکود اقتصادی در کشور به نظر نمی‌رسد شورای عالی کار در تعیین میزان افزایش حقوق کارگران برای سال 96 به این شاخص مهم، توجه کند.
کد خبر: ۱۰۰۷۴۶۹

به گزارش فارس، تعیین سبد معیشت کارگران یکی از مهم‌ترین الزامات تعیین دستمزد کارگران طبق تبصره 2 ماده 41 قانون کار است که باید در جلسات تعیین دستمزد در نشست‌های شورای عالی کار مورد توجه قرار گیرد.

مزد سالانه کارگران طبق قانون باید بر اساس دو مؤلفه اصلی تورم آخرین ماه اعلامی و قدرت خرید کارگران تعیین شود.

در همین حال، کارگروه تخصصی تعیین دستمزد در حالی به کار خود پایان داد که نمایندگان کارگری و کارفرمایی به همراه دولت روی سبد معیشت دو میلیون و 489 هزار تومانی یک خانوار کارگری توافق کردند که مرجع این تصمیم گزارش‌های بانک مرکزی، مرکز آمار و انستیتو تغذیه ایران بود. اصغر آهنی‌ها، نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار هم در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین در پاسخ به این که هزینه معیشت خانوار تا چه حد مورد تائید بخش کارفرمایی است و تا چه حد در تعیین مزد سال آینده تأثیرگذار است، عنوان کرد: با توجه به رکود و وضعیت اقتصادی فعلی بعید است که افزایش چشمگیری در رقم دستمزد سال96 اتفاق بیفتد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها