نمایندگان مردم در خانه ملت، دولت را مجاز کردند نسبت به افزایش و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح اقدام کند.
کد خبر: ۱۰۰۷۳۰۸
حقوق بازنشستگان با دریافتی کمتر از ۲ میلیون تومان افزایش می‌یابد

به گزارش جام جم آنلاین از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت دوم امروز (سه شنبه، 10 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 96 با بند الحاقی 1 تبصره 12 ماده واحده این لایحه با 169 رأی موافق، 6 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 217 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در بند الحاقی این تبصره آمده است: دولت مجاز است اعتبار ردیف 120-550000 جدول شماره(9) این قانون را برای افزایش و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح که دریافتی ماهانه آنها کمتر از بیست میلیون ریال می باشد براساس آیین‌نامه اجرائی که توسط سازمان برنامه و بودجه کشور با همکاری دستگاههای ذی‌ربط تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد، اختصاص دهد.

1- در صورت مکفی نبودن اعتبار پیش‌بینی‌شده در ردیف (550120)، دولت می‌تواند از منابع هدفمندی یارانه‌ها (فقط از محل پرداخت نقدی این یارانه ها با خانوارها) نسبت به تأمین اعتبار اقدام نماید.

2- صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح مکلفند افزایش احکام حقوقی سال 1396 بازنشستگان ذی‌نفع ناشی از اجرای این حکم را از اول فروردین 1396 اعمال نمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۹
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
۰
۰
بازنشسته های كارگری چی؟؟؟؟؟
اونا ادم نیستن؟؟؟؟؟
افشین
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
اگر ادم بودن افزایش میافت
محمد
United States
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
متاسفانه مسولین ما در قوه ی مقننه بدون مد نظر قرار دادن قوانین و مقررات...اصول...رتبه ی تحصیلی و نوع انجام وظیفه و قبول مسولیت...این افزایش را مصوب كردند كه درامد استاد و شاگرد را در واقع در درون سازمانها و با بر هم زدن ارزش جایگاهها...نزدیك به هم نمودند...در صورتی كه این افزایش در واقع بطور حساب شده و سیستماتیك شامل حال تمامی اقشار بازنشسته در سازمانهای مختلف كشور را میبایست شامل میشد و جدا جای تشكر و امتنان هست به اینهمه ارزش و بهایی كه دكترین و مسئولین تحصیل كرده و مجرب مملكتی به اساتید و آینه ی شاغلین معطوف نمودند...ولی مسئولین غافل از این مهم نباشند كه قدرت هیچ مسئولی بالاتر از قدرت احاد یك ملت نبوده و نبایستی ملت را بیش از این لبریز كرد...
سبحان
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
۰
۰
همسان سازی حقوق بازنشسته های تامین اجتماعی جداگانه اجرا می شود . نگران نباشند .
مهران
Germany
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
۰
۰
1- در صورت مكفی نبودن اعتبار پیش‌بینی‌شده در ردیف (550120)، دولت می‌تواند از منابع هدفمندی یارانه‌ها (فقط از محل پرداخت نقدی این یارانه ها با خانوارها) نسبت به تأمین اعتبار اقدام نماید!!!!!!!!!!!
یعنی چی چرا از اینجا؟؟؟؟؟؟؟؟

بازنشستگان مستمری بگیر انسان نیستن و به كشور خدمت نكردن، این همه كباده عدالت می كشید این همه كباده عدل علی می كشید این همه ارشاد مردم سر ظهر برنامه به سمت خدا نشون می دین تهش باید بشه این؟
فقط تو برنامه های تلویزیون مردم رو ارشاد می كنید و سكرات مرگ رو یاد آوری می كنید، شب اول قبر رو یاد آوری می كنید،
مگر در روز 22 بهمن ملت مستمری بگیر نمیان؟ مگه ما مستمری بگیران شهید ندادیم؟ مگر ما كشورمون رو دوست نداریم؟
برید حقوق های میلیاردی بگیرید و برای ما اینطوری تصمیم گیری كنید.
پدر من یك مستمری بگیر هست كه حقوق فعلیش 1.100.000 تومانه كه به والله كفاف زندگیش رو نمیده كه شاید باورتون نشه این بالاترین حقوق عمرش هستو اون هم با دو جوان تحصیل كرده فوق لیسانس فارغ التحصیل از دانشگاه های معتبر ایران، كه شاید باز هم باورتان نشود كه 34 و 35 ساله هستن و همین امروز پسر 34 ساله به من گفت یك دختر را خوشم آمده و من هم گفتم درآمدی دارید؟ كار دارید؟ ما حتی توان گرفتن یك جعبه شیرینی برای خواستگاری نداریم.
خدایا صبر به ما عطا كن
ك م
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
۰
۰
با سلام افزایش حقوق كمتر از دو میلیون تومان طرح خوبی است ولی بهتر است نمایندگان محترم عدالت را نیز در نظر بگیرند عدالت به معنای مساوات نیست . افرادی كه قبل از سال 1386 بازنشست شده اند نظام هماهنگ حقوق برای آنها اعمال شد وافزایش خوبی هم داشت ولی متاسفانه برای كسانی كه بعد از این تاریخ بازنشست شده اند نه در زمان اشتغال ونه بعد از ان اعمال نشد اكنون حقوق یك بازنشسته قبل از سال 86 با شرایط یكسان حتی پایین از حقوق یك بازنشسته بعد از این تاریخ با شرایط بالاتر از ایشان خیلی كم است ایا بهتر نیست برای بازنشستگان بعد از 86 نیز فكری بشود
مرادی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
۰
۰
ای كاش هر سال انتخابات رییس جمهوری بود.
محمد.. شریف
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
۰
۰
آقا .... امان بدید هنوز كه معلوم نشده كه چقدر قراره اضافه بشه .. آش نخورده دهن سوختش نكنید .فعلا وعده دادن . كه به كارگران هم وعده 2600 الی 3400 را داده اند . هر كدام عملی شد . بعد.؟
محمد
United States
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
۰
۰
باسلام و ادب وتكریم محضربزرگواران سخت كوش و پرتلاش در جام جم... میخواستم از ابراز عنایت مسولین معزز ان سازمان درخصوص انتشار متن تحریری نیمه و نصفه ی اینجانب كه بازنشسته ی مریض حالی بیش نیستم ...و به هیچ فرد و گروهی هم وابستگی ندارم ... و غیر از خاك پاك ایران عزیز و ملت شریف ان فكرم معطوف حاشیه ها نیست... تشكر و امتنان خود را ابراز نموده و از شما عزیزان مسول تقاضا بكنم مطالب و موارد نگارش شده ی یك فرد وطن پرست بازنشسته را كه اینه ی تمام قد شاغلین بوده...و گویای درد ملموس جامعه نیز میباشد.به گوش مسوولان برسونید

نیازمندی ها