جدیدترین موشک کروز دریایی ایران با نام «نصیر» در رزمایش بزرگ نیروی دریایی ارتش که با نام ولایت95 در آب‌های جنوب کشور در حال برگزاری است، شلیک شد.
کد خبر: ۱۰۰۷۰۲۵

به گزارش فارس، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اعلام این خبر تاکید کرد که این موشک پس از شلیک با موفقیت به هدف اصابت کرد. وی به میزان بُرد این موشک اشاره‌ای نکرد.

انهدام شناورهای هدف با راکت‌های هوشمند دهلاویه

همچنین در دومین روز از مرحله نهایی رزمایش بزرگ دریایی «ولایت 95» سامانه‌های پرتاب راکت‌های هوشمند دریایی دهلاویه برای نخستین‌بار، شناورهای هدف را منهدم کردند. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، این راکت‌های هوشمندکه توسط متخصصان داخلی ساخته شده ضد شناورند و به صورت لیزری هدایت می‌شوند.

تیپ‌های عملیات ویژه و تکاوران دریایی در این روز از رزمایش انواع گلوله‌های هوشمند و سلاح‌های بومی اعم از قایق‌های رعد و نیز قایق‌های آذرخش مجهز به راکت‌انداز 122میلی‌متری را نخستین‌بار با موفقیت مورد ارزیابی قرار دادند. در این روز از رزمایش سامانه تله مدیسین بر بستر فناوری اطلاعات نیز ارزیابی شد. با دستیابی به این سامانه این قابلیت به‌وجود آمده است که دشوارترین اقدامات پزشکی به صورت هدایت از راه دور و در شرایط دریانوردی در آب‌های دوردست با موفقیت انجام شود.

در دومین روز از مرحله نهایی رزمایش دریایی «ولایت95» تیپ‌های تکاوران دریایی و عملیات ویژه نیروی دریایی راهبردی ارتش به تمرینات از پیش‌تعیین شده شامل دفاع از آب‌های سرزمینی و سواحل مشرف بر دریا در منطقه مکران اقدام کردند. مرحله نهایی رزمایش بزرگ دریایی ولایت 95 از یکشنبه در آب‌های جنوب کشورمان تا مدار 10 درجه و به مساحت دو میلیون متر مربع آغاز شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها