معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از افزایش 12 درصدی صادرات صنایع دستی از استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۶۸۴۳

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا قاسمی به افزایش 12 درصدی صادرات صنایع دستی اشاره کرد و گفت: وضعیت صادراتی صنایع دستی در استان وضعیت مناسبی است که جا دارد بیش از گذشته با شرایط جدید پیش آمده برای لالجین توجه بیشتری به صادرات سفال شود.

قاسمی عنوان کرد: در مدت 10 ماهه سال 95 به میزان 10 میلیون دلار صنایع دستی همدان به کشورهای عراق، حوزه خلیج فارس و اروپا صادر شده است.

وی گفت: بیشترین کالاهای صادر شده مربوط به شیشه، سفال و انواع مصنوعات چرم و صنایع دستی بوده است.معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: امسال دو صادرکننده همدان در حوزه شیشه و سفال به عنوان صادرکنندگان نمونه کشوری انتخاب و در روز صادرات مورد تجلیل قرار گرفتند.

قاسمی با بیان اینکه 150 رشته شناخته شده در حوزه صنایع دستی استان همدان وجود دارد افزود: صنایع دستی مانند موجود زنده زایش دارد، چرا که برخی از رشته‌های جدید در جامعه متولد می‌شود و برخی از این رشته‌ها نیز از یادها می‌رود بر این اساس تمام تلاش این سازمان این است که رشته‌های صنایع دستی پابرجا بماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها