رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان گفت: صادرات استان اصفهان در دو سال گذشته 40 درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۱۰۰۶۸۳۱

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود گلشیرازی از کاهش 40 درصدی صادراتی استان اصفهان طی دو سال گذشته خبر داد و افزود: صادرات هر ساله استان نسبت به سال قبل 20 درصد کاهش می‌یابد که نشان از روند نزولی تولید و تجارت استان دارد و باید اقدام موثری در این زمینه انجام داد.

وی با انتقاد از فشارهای مالیاتی بر تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان اصفهان، بیان داشت: زمانی که برای تولیدکننده نمونه مالیات چند برابر از سال های گذشته وضع می‌شود نمی‌توان انتظار افزایش صادرات از صادرکننده داشت.

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان تجارت آزاد با سوریه را فرصتی مناسب برای صادرکنندگان و تولیدکنندگان استان اصفهان دانست و تاکید کرد: صادرات کالا و خدمات باید در اولویت برنامه‌های اقتصادی کشور و استان قرار گیرد.

مدیرکل گمرک استان اصفهان نیز گفت: صادرات استان اصفهان طی 11 ماه سال جاری به ارزش 1081 میلیون دلار و 2568 هزار تن رسید.

احمدی ونهری تعداد اقلام صادراتی استان را 335 قلم برشمرد و افزود: از نظر وزنی رتبه 5 کشور و از نظر ارزشی رتبه 9 کشور به استان اصفهان اختصاص دارد.

وی فصول عمده صادراتی استان را شامل 24 درصد آهن و فولاد، فرآورده‌های نفتی 17 درصد، فرش و کف‌پوش 11 درصد، مصنوعات آهن و فولاد 8 درصد و محصولات لبنی 4 درصد، مصنوعات سنگ، گپ و سیمان 4 درصد، مواد و اشیا پلاستکی 3 درصد برشمرد.

مدیرکل گمرک استان اصفهان تصریح کرد: عراق با 400 میلیون دلار و افغانستان با 183 میلیون دلار مقصد صادراتی استان اصفهان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها