پس از سیاستمداران حالا ورزشی ها نیز در تلاش برای کسب مدرک دکترا هستند. آیا این افراد نیم نگاهی به مناصب سیاسی دارند؟
کد خبر: ۱۰۰۶۸۰۹
این میل مبهم دکتر شدن!

1.علی دایی

ابتدا انتشارتصویری از علی دایی خبرساز شد که نشان می داد در صندلی و جایگاهی ویژه نشسته و مشغول شرکت در آزمون دکترا است. در نهایت وزارت علوم مجبور شد تا تصویر اصلی او که مانند دواطلبان عادی در کنکور شرکت کرده را منتشر کند.

حاشیه ها اما به همین جا ختم نشد. گروهی از کاربران شبکه های اجتماعی طوفانی به پا کردند که چرا علی دایی با دارا بودن مدرک ارشد تربیت بدنی در کنکور دکترا ارشد رشته جامعه شناسی شرکت کرده است؟ آن ها این نکته را مطرح می کردند همانطورکه یک فرد 47 ساله نمی تواند فوتبالیست شود، بنابراین یک فرد 47ساله نمی تواند جامعه شناس شود.

این مقایسه اگر چه به نظر می آید چندان صحیح نباشد اما سوال اصلی آن است که هدف اصلی علی دایی برای اخذ مدرک دکترا در رشته ورزشی چیست؟ آیا شایعات چند ماه پیش صحت دارد که او قصد بازی در عرصه سیاست گرفته است؟ بد نیست بدانید که دایی سال ها قبل از به شهرت رسیدن به عنوان دانشجوی رشته متالوژی وارد دانشگاه صنعتی شریف شد اما حضور در اردوهای تیم ملی در یکپارچگی تحصیلاتش وقفه انداخت و سپس کارشناسی ارشد خود را در رشته ترتیب بدنی اخذ کرد. دایی 47 ساله است.

2. جواد خیابانی

همه ما او را با گزارش هایش، صدای گرمش و البته برخی اشتباهات مخصوص به خودش می شناسیم. خیلی ها نمی دانند او چندین مدرک مختلف تحصیلی با ربط و بی ربط دارد. او دارای مدرک معادل دکترای آسیب شناسی ورزشی، دو مدرک معادل فوق لیسانس مدیریت رسانه و مدیریت استراتژیک و دو لیسانس مهندسی متالوژی و کارشناسی تربیت بدنی بوده و در حال حاضر، دانشجوی کارشناسی ارشد جامعه شناسی در دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی است، همچنین در سطح دانشگاهی به تدریس نقشه کشی صنعتی ـ هندسه ترسیمی و کاربرد ریاضیات درصنعت و طراحی اجزای ماشین مشغول است! حالا شنیده های هفت صبح حکایت از آن دارد از آن جایی که او حالا دانشجوی ترم آخر رشته کارشناسی ارشد جامعه شناسی است،‌امسال در کنکور دکترا همین رشته شرکت کرده و در واقع رقیب علی دایی بوده است! او حتی سابقه نامزد شدن برای انتخابات مجلس را نیز دارد که البته صلاحیت اش تایید نشد. بنابراین دو از ذهن نیست که او نیز سودای سیاست در سر داشته باشد. خیابانی 50 ساله است.

3. عادل فردوسی پور

مجری تیزهوش صدا و سیما این روزها درگیر پایان نامه و دفاع خود در مقطع دکترا مدیریت رسانه دانشگاه تهران است. او هم مثل علی دایی از محصولات دانشگاه شریف است. او کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی صنایع از دانشگاه شریف دریافت کرده بود و همزمان نیز مشغول تدریس زبان تخصصی در همین دانشگاه است. بعید است او با توجه به سابقه و کاراکترش از رانتی برای ادامه تحصیل استفاده کرده باشد. او تا به حال از وسوسه حضور در عرصه سیاست خودداری کرده اما بر کسی پوشیده نیست که ظرفیت بزرگی برای جلب نظر بخش بزرگی از مردم دارد و مطمئنا گروه های سیاسی مختلفی حاضر به سرمایه گذاری روی این چهره هستند. عادل فردوسی پور نیز بارها در برنامه هایش تلاش کرده تا به نوعی خلاف جهت آب شنا کند و همیشه درصدر محبوبیت قرار داشته باشد. هرچند در نهایت این امکان وجود دارد که فردوسی پور آینده خود را بیش از آنکه در مناصب سیاسی ببیند در محافل دانشگاهی جست و جو می کند. اما خدا را چه دیدید؟ عادل فردوسی پور 41 ساله است.

4. حمید درخشان

سر مربی و بازیکن سابق تیم ملی و پرسپولیس نیز روز جمعه این هفته در کنکور دکترا شرکت کرده بود. او البته مانند سایر ورزشی ها نبود که به رشته های دیگر علاقه داشته باشد و از همان ابتدا تمرکز خود را روی رشته های ورزشی گذاشته بود. حمید درخشان لیسانس تربیت بدنی و فوق لیسانس مدیریت در ورزش دارد و حالا به دنبال ادامه تحصیل در رشته دکترای مدیریت در ورزش است. حمید درخشان 58 ساله است.

8.7.6.5 علیرضا دبیر، عباس جدیدی و رسول و امیر خادم دو عضو ورزشی فعلی شورای شهر(علیرضا دبیر و عباس جدیدی) همگی یا دکترا گرفته اند یا در حال گرفتن مدرک دکترا هستند. علیرضا دبیر دارای دکترای مدیریت بازرگانی با گرایش منابع انسانی است. داستان حضورش در مقطع فوق لیسانس از آن داستان های مشهور است. او طلای المپیک سیدنی را گرفت و در روز تقدیر توسط رئیس جمهور دوره اصلاحات، عملا خواستخه خود را که همان حضور در مقطع کارشناسی ارشد بود به زبان آورد. او سپس راه خود را با دقت دنبال کرد و بعد از اخذ دکترا از دانشگاه بهشتی به عنوان چهره ای فعال در دو دوره شورای شهر حضور داشته است. او از طرفداران قالیباف بود اما در دوسال گذشته اختلاف زاویه دار چشمگیری با او پیدا کرده است. او در هیات علمی دانشگاه نیز پیدا کرده است.

عباس جدیدی نیز با استفاده از عنوان ها و مدال های قهرمانی اش راه خود را در رشته ای سخت گشود و حالا در آستانه گرفتن مدرک دکترای خود است. او کارشناس ارشد حقوق قضایی و دانشجوی دکترای قضایی با گرایش جزا و علوم سیاسی است.

رسول خادم نیز که در دوره های گذشته شورای شهر عضو این شورا بود و در مقطعی تا مرز کسب عنوان شهردار هم پیش رفت، دانشجوی دکترا جامعه شناسی دانشگاه آزاد علوم تحقیقات است. او پس از مقطعی فعالیت در شورای شهر به فدراسیون کشتی برگشت و رئیس این فدراسیون شده است اما از آینده کسی خبر ندارد. برادر او امیرخادم هم دکترای منابع انسانی دارد و یک دوره نمایندگی مجلس را تجربه کرده است و در حال حاضر معاون وزیر ورزش و جوانان است.

منبع: هفت صبح

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نوذر
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
۰
۰
مدیران دولتی دو ملیتی از كار بركنار خواهند شد...چه برسد به دنیای سیاسی!!!!!
ولی اگر بشود چی میشود!!!!!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها