اصغر فرهادی برای دومین بار با رای اعضای آکادمی علوم و هنرهای سینما، برنده جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان اسکار شد.
کد خبر: ۱۰۰۶۶۵۲
«فروشنده» اسکار گرفت/ دومین هدیه فرهادی به سینمای ایران

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرآنلاین کارگردان فیلم «فروشنده» به جمع بزرگان تاریخ سینما همچون فدریکو فلینی، اینگمار برگمان و ویتوریو دسیکا پیوست و بیش از یک بار برنده جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان شد.

جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان را شالیز ترون و شرلی مک لین به انوشه انصاری و فیروز نادری که به نمایندگی از فرهادی در مراسم حاضر شده بودند اهدا کردند.

انصاری بعد از دریافت جایزه متنی را از سوی اصغر فرهادی خواند که بخشی از آن به این شرح است: «غیاب من برای احترام به مردم کشورم و مردم شش کشور دیگری است که قانونی غیرانسانی ورودشان به آمریکا را ممنوع می‌کند.»

در حالی که سخنان انصاری با تشویق پرشور حضار چند باری قطع شد، او متن ارسالی از فرهادی را چنین ادامه داد: «تقسیم دنیا به دو بخش «ما و دشمنان» ترسی به وجود می‌آورد که توجیهی نیرنگ‌‌آمیز برای خشونت و جنگ است. این جنگ‌ها سد راه دموکراسی و حقوق بشر در کشورهایی است که خود قربانی خشونت هستند.»

فرهادی که یک بار در سال ۲۰۱۱ با فیلم «جدایی نادر از سیمین» برنده اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان شده بود، این بار به دلیل سیاست‌های تبعیض‌آمیز ترامپ در مراسم اسکار حضور ندارد و به نمایندگی از خود انوشه انصاری و فیروز نادری را به این مراسم فرستاده است.

کارگردان «درباره الی» پس از صدور فرمان اجرایی ترامپ برای ممنوعیت ورود شهروندان هفت کشور مسلمان از جمله ایران به آمریکا، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در اعتراض به این کار در اسکار شرکت نمی‌کند حتی اگر برای ورود او به آمریکا استثنا قائل شوند.

فیلم «فروشنده» برنده اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان هشتادونهمین دوره اسکار، هفتمین اثر بلند سینمایی اصغر فرهادی است و نخستین بار در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد.

این فیلم با بازی ترانه علیدوستی و شهاب حسینی جوایز بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد جشنواره کن را از آن خود خود کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳۱
m
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
۰
۰
تبریك
امید
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
۰
۰
درود بر فرهادی. تاپیر این جایزه خیلی شگرفه
سینما
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
۰
۰
باعث افتخار وسربلندی ایران.
آریایی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
۰
۰
متشكریم.سفیر تمدن چند هزار ساله ایران....
وطندار
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
۰
۰
به اصغر فرهادی وعوامل فیلم تبریك میگویم
اصغر فرهادی با انتخاب نمایندگان خود برای شركت در مراسم اسكار نشاند داد كه شخصی فرهیخته واندیشمند در همه زمینه هاست او آگاهانه دوتن از نامدار ترین ایرانی ها را كه هردو نفرات اول در زمینه فعالیت خود بوده وهستند واین بهترین پاسخ به مرد دیوانه ایست كه ایرانیان را به بهانه مبارزه با تروریسم از ورود به امریكا منع كرده است ایرانیانی كه در بین آنها افرادی چون اضغر فرهادی ، بیژن پاكزاد ،اكتر فیروز نادری .انوشه انصاری،پروفسور رضا ،پروفسور سمیعی وده ها وصدها نخبه ودانشمد نام آور به وفور یافت میشوند كه در طول تاریخ منشا خیر وخدمات بیشمار به بشریت بوده اند وهرگز با تروریسم وآدم كشی میانه ای نداشته اند شعر سعد شاعر نام آور ایران كه بر پیشانی سازمان ملل متحد خودنمایی میكند بهترین گواه این ادعا است تا مایه خجالت وشرمساری كسانی باشد كه ایرانیان را تروریست مینامند وهمچنین كسانی كه با اینگونه افراد هم آوا میشوند
آریایی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
۰
۰
سپاس...سفیر فرهنگ وتمدن چندین هزار ساله ی ایران
صادق
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
۰
۰
تقدیم به استاد فرهادی عزیز كه غرور و سربلندی و عزت برای ما به ارمغان آورد
عمر بسیار بباید پدر پیر فلك را كه دگر مادر گیتی چو تو فرزند بزاید
رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
۰
۰
زنده باد اصغر فرهادی،باری دیگر هم ما را سر بلند كردی
هم وطن
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
۰
۰
تبریك وتشكر به اصغر فرهادی وبازیگران و.. به خاطر این افتخارآفرینی همیشه سرافراز باشید
مخاطب
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
۰
۰
طرز فكر اصغر فرهادی رو دوست دارم و اینكه اینقدر متفكر هست كه افكارش رو در فیلمش به افراد منتقل میكنه . خیلی دوست دارم
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
چشم حسود اصغر فرهادی كور
میثم
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
۰
۰
تشكر بابت وجهه ایی كه از جامعه ایران در فیلمهایت نشان دادی . تشكر . واقعا تشكر
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
۰
۰
واقعا باید آدمهای مریض كه امتیاز منفی توی نظرات میدن رو شناسایی و روانكاوی بشن . چون قدر افتخار آفرین ایرانی رو نمیدونن .
اعظم
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
خوش به حال شما كه آدم سالمی هستی و ازاین كه یه فیلم خجالت آور به نمایندگی از تو وتمدن وهویتی كه همش ازش دم میزنه میره اسكار میگیره . خوش بحالت آدم سالم . ایكاش به جای اینكه همیشه با احساسات فكر می كردیم یكم با عقل فكر می كردیم .
محمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
۰
۰
تا كور شود هر كه نتواند ببیند. حالا منفی بزنید تا چشمتون در بیاد. بخل و حسادت بدجوری جای ایرانی بودنتان را گرفته. كور شود آنكه نتواند شادی مردمم را ببیند.
اعظم
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
این هم یه كامنت از نوع جوگیری ایرانی ! چه می شود كرد بایكم مویز گرممان وباكمی غوره سردمان میشه.
یونس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
۰
۰
باسلام.متاسفانه باوجود اینكه هم اقای فرهادی و هم خود برگزاركنندگان مراسم اسكار بارها اعلام كردند تفكر و دیدگاهشان نسبت به مسایل اصلا سیاسی نیست و حتی عملكرد رییس جمهور خودشان را تقبیح كردند ولی بازهم اینجا و در داخل ایران خیلی افراد به فیلم و نوع دیدگاهش و خود مراسم اسكار با دید سیاسی نگاه میكنند و نه تنها افتخار نمیكنند بلكه انرا تقبیح هم میكنند!!! براستی سوالی كه مطرح هست ایا در كشور ما و سایر كشورها حتی امریكا مردم با معضلات گوناگون دست به گریبان نیستند!!و ما فقط باید از خودمون تعریف كنیم!!عزیزان!! یكی از راههای مهم حل معضلات جوامع هنر هست مثل سینما با مخاطبان میلیونی!!!
مریم
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
یونس جان به فرض حرف شما درست، اما تاكنون این سوال براتون پیش نیامده كه چرا همین اقای فرهادی موفق به ساخت فیلمی كه نمادی از فرهنگ و ارزش های اصیل اسلامی ما باشد، نشده كه اسكار بگیره یا اصلا چرا كلی از فیلم های بهتر از فروشنده كه نماد ارزش اسلامی ماست، تاكنون موفق به اسكار نشده ؟ دشمن ما كه هیچ وقت به نفعمون عمل نمیكنه همیشه از یه جایی میخوان یه خنجری بزنن
بهروز
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
یونس عزیز سلام مگر ما منكر مشكلات هستیم بله فاحشه در همه عالم وجود داره ولی اینكه من در یك مجمع جهانی كه همه دنیا جمع میشن فیلم منو به عنوان فیلم معرفی ایرانی مسلمان شیعه نمایش میدن اینهمه كارهای مثبت و خوب داریم اینو باید نشون بدیم؟؟ بعد هم میفرمائی برای حل معضلات باید سینما با مخاطب میلیونی باشه یعنی شما اگر تو خونه خودتون مشكل اخلاقی خدایی نكرده (با معذرت خواهی ویژه) پیش بیاد میای فیلم میگیری تا مخاطب میلیونی اونو ببینن و حل كنن ؟؟؟ فقط فكر و اندیشه بیشتر جوابها رو میده
یا علی یا مهدی
آبان
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
۰
۰
محمود جان پیام صلح دوستی مردم كشور رو اینجوری به گوش جهانیان میرسونن نه با نامه نوشتن به یك آدم معلوم الحال. هم جایزه برده هم كلی مخاطب داره هم به رساترین شكل ممكن پیام صلح دوستی داده خودش و كشورش رو رسونده. آقای فراستی شما هم كه میگفتی این فیلم ایرادات فاحش تكنیكی داره دیدی كه به اندازه نقدهای بیجای شما ایرادات فاحش نداره. من طرفدار سینه چاك سینمای هالیوود نیستم ولی یك چیز بر مخالف و موافق این سینما روشنه. اونم اینه كه بزرگترین صنعت آمریكا فیلم سازی و اسلحه سازیش محسوب میشه. پس اگر اونها كه فروشنده رو شایسته دریافت اسكار دونستند معنیش اینه كه یا اونا بجای این صنعت باید برن آفتابه بسازن یا شما داری مغرضانه و از روی حسادت قضاوت میكنی. امیدوارم امثال افرادی چون ظریف، فرهادی و هر كسی كه دلش برای سربلندی كشور میتپه سر بلند و سرافراز باشه.
بهروز
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
با سلام دوست عزیزم كمی بیدار بشین لطفا فروشنده اسمش روشه .... كجای فیلم پیام صلح و دوستی داره ولی نامه رهبری درش عقل و منطق و فكر و علم هست قرآن رو از اول تا آخر فارسسیشو بخون عزیزم ببین چی فرموده فیلم قبلیش كه مردم ایران دروغگو و ته شم فرار به خارج این دفعه هم فاحشه و همه زناكار بله كه باید اسكار بدن چون تنها كشور روی كره زمین كه حكومت دینی حتی اگر ظاهری باشه تشكیل داده و برای خودش در منطقه و جهان حرف برای گفتن داره این طور كه پیش میره آقای فرهادی فیلم حرامزاده ها را هم خواهد ساخت تا اسكار بگیره و ما مردم به توهین ها و جهل خودمون دلشاد باشیم متاسفم همین
اللهم عجل لولیك الفرج
آبان
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
اولا بهروز جان پای رهبری رو وسط نكش هر كس تو این مملكت میخواد هوچی بازی دربیاره از رهبری مایه میذاره. گذشته از این من مشكلی با نامه محمود ندارم نامه خیلی خوب نوشته شده فقط یك ایراد مهم داره؛ كسی كه داره این نامه رو مینویسه باید یه نگاهی به مدیریت كشور خودش بكنه بعد برای بقیه نسخه بپیچه. ما هنوز یه بارون و برف رو نمیتونیم درست مدیریت كنیم توی قرن بیست و یكم هستیم نا سلامتی توی همین تهران اگه یه برف سنگین بیاد تا یه هفته همه راه ها قفل میشه و كلا یه هفته همه چی تعطیل میشه بعد این آقا نسخه مدیریت جهانی به ترامپ میده خب معلومه كه ملت از كوره در میرن. مگه مردم كشور ما دروغگو نیستند ؟؟؟ خودت داری دروغ میگی ... مگه نه اینكه كلی آدم با سواد كه سرشون به تنشون میارزه خارج از كشور داریم نمونه اش همین انوشه انصاری و اون مهندس ناسا اگه اینا جزء اون فرار مغزها نبودند پس لابد من و شما مغز متفكری تشریف داریم كه هنوز در كشور ماندیم. مگر فساد اخلاقی كمه ؟؟؟ ببین توی همین تهران رو یه چرخی بزن بعد متوجه میشی كه فساد یعنی چی شاید منو شما كه دنبال این مسائل نیستیم نبینیم ولی معنیش این نیست كه وجود نداره. از این خواب گران برخیز بهروز جان مگه نه اینكه با اینكه كشور اسلامی هستیم هر دو روز یه بار یه فساد چند میلیاردی و اختلاس رو میشه خوب دقت كن این كسایی كه اختلاس كردن آدمای عادی نبودند یعنی همه به یه جایی وصل بودند. پس هر چی فرهادی در فیلمش میگه درسته در همه جای دنیا هم هست نمیگم بقیه جاها بهشته ولی شما زورتون از جای دیگه میاد.
شادی
Germany
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
۰
۰
ای ول ای وله....اصغر تاج سره :دی
سپهر
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
۰
۰
با این فیلمای فرهادی دیكه آبروی برای ایران و ایرانی باقی مونده؟ بقال سر كوچه هم اگه یه قیلم بسازه و مردم مملكتش را اینطوری نمایش بده میتونه چند اسكار بگیره
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
۰
۰
درود بر فرزند ایران زمین اصغر فرهادی و تبریك به تمامی ملت ایران ،
خیلی وقت بود اینهمه خوشحال نشده بودم واقعا از شنیدن این خبر خیلی خوشحالم ولی تعجب میكنم از كسانی كه در این صفحه پیام منفی میذارن واقعآ براشون متاسفم
محسن
United States
۰۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
۰
۰
خارجی ها به چه مدل از فیلم های ایرانی جایزه میدن!؟ تا حالا از خودتون پرسیدید چطور شد این فیلم و فیلم جدایی نادر از سیمین جایزه گرفت؟ این فیلمها چه صنعتی داشتن!؟
تصویر بسته از شهر؛بدبختی مردم؛ وضعیت بد معیشت؛آپارتمان های كوچك و فرسوده؛شلوغی دادگاه ها؛ عدم صداقت؛ و... ؛ آیا ایران فقط همینهاست!؟ بعضی از غربی ها هم برای مردموشون ایران رو همینطوری توصیف میكنن كه: "عقب مانده ، بی فرهنگ ، نا امن و یه كویر بزرگه!"
صدراله البرزی
United States
۰۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
۰
۰
به نام خدا
باسلام و درود
كسب جایزه اسكار 2017 برای فیلم فروشنده كارگردان برجسته سینمای ایران اقای اصغر فرهادی به ایشان و سینمای ایران تبریك عرض مینمایم.اقای اصغرفرهادی برنده دو جایزه اسكار میباشند.پیشنهاد میكنم فیلم فروشنده را ببینید.
باارزوی توفیق روزافزون
صدراله البرزی

نظر
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
۰
۰
آقای محسن فیلم نجات سرباز رایان رو دیدی شاید یكی از زیباترین فیلمهایی هست كه من تا به حال دیدم . پیامی كه من از اون فیلم گرفتم این بود كه ما هممون انسان هستیم . و همین طور پیامی كه من از این فیلم گرفتم همین بود . فیلم نجات سرباز رایان با عقیده درونی و افكار درونی من كاملا مطابقت داشت . اینكه وقتی طرف مقابلت كه تو اون رو دشمن میدونی و میخوای ازش انتقام بگیری مثل خودت انسان هست و مثل تو عاشق زندگی . من با دیدن قسمتهایی از فیلم نجات سرباز رایان ناخوادگاه گریه میكردم . خیلی فیلم جالبیه . حالا من نمیدونم شما تو فیلما دقیقا چه پیامیش رو میگیری من اون صحنه ای از فیلم رو كه عماد میفهمه كه اون كار اون پیرمرده هست در صورتی كه اول قضاوت میكرد كار داماد جوانش هست اون واكنشش به اون فرد در شرایطی كه قبلش میخواست انتقام جدی از اون فرد بگیره و یا اون واكنش رعنا به پیرمردی كه میخواست بهش تجاوز كنه اما در وضعیت بد جسمانی قرارداشت و میخواست بمیره و رعنا در اون شرایط میخواست كمكش كنه به كسی كه برای اون یه كابوس درست كرده و یا تمام واكنشهای انسانها به همدیگر رو خیلی دوست داشتم . و یا پشیمانی پیرمرد داستان از كاری كه انجام داده بود . و یا عكس العمل عماد به ماجرایی كه برای رعنا پیش اومده و اینكه نمیخواست رعنا قضیه ای كه حتی خودش رو بیش از هركسی آزار میده نفهمه خیلی زیبا بود برام . همین اینها زیباترین قسمتهایی بودند كه من از این فیلم دیدم . چیزی كه من تو این فیلم دیدم همینها بود .
محسن
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
جناب نظر
بله؛ فیلم نجات سرباز رایان رو دیدم فیلم جالبیه در ژانر جنگ جهانی كه بعضی از صحنه ها بر اساس واقعیته(نبرد در ساحل)
به نظر من اثرات بد جنگ رو نشون میده؛ البته شاید سیاسی و نژادی هم باشه كه آمریكایی ها رو خوب و آلمان ها رو ضد انسانیت نشون میده؛ سرباز آمریكایی(آپام) از اعدام سرباز اسیر آلمانی جلوگیری میكنه و باعث آزادیش میشه؛ اما همون اسیر آزاد شده در جای دیگه دوباره اسلحه دست گرفته و آدم میكشه. در اواخر فیلم هم "آپام" همون سرباز رو میكشه.
راستی شما و بقیه دوستان در مورد این فیلم(فروشنده) و فیلم معروف "قیصر" بهروز وثوقی چه نظری میدید؟ به نظر شما كدامیك كار درست رو انجام دادن؟
یونس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
۰
۰
اقابهروز و مریم خانم و هموطنان گلم!
من صرفا قصدم دفاع كردن از شخص اقای فرهادی نیست مقصودم اینه كه ایا وقتی خودمونو توی اینه نگاه میكنیم اگر كثیفی رو صورتمون ببینیم باید بزنیم اینه رو بشكنیم!! اقا بهروز عزیز معضلات اجتماعی با مشكلات خانوادگی فرق میكنه اون عمومیه این خصوصی!! ضمنا مخفی كردن مشكلات تا حالا كجا بدردی خورده و كمكی كرده ..سالها مسوولان معضل ایدز و راههای انتقال اون رو كتمان میكردند ایا مشكل حل شد!!بدتر شد و حالا در تلویزیون سریال درباره اش ساختند!! ارزشهای دینی و سجایای اخلاقی ما با عمل كردن بروز پیدا میكنه نه با حرف زدن و ادعا كردن !! خدا وكیلی ما كه اینهمه ادعا داریم چقدر اهل نماز بموقعیم چقدر اهل مسلمونی واقعی هستیم !!خدا وكیلی جوونهای محل شما وقت اذان همشون صف اول نمازند!! تا مشكلات رو حل نكنیم و همش ادعا كنیم بجایی نمیرسیم ..یا حق
سلیم
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
۰
۰
چرا زمان طاغوت كسی از این فیلمها نمی ساخت تا اسكار بگیره . این یك فیلم اگر نخواهیم بگوییم ضد ایرانی است باید بگوییم برای كشوری كه انقلاب اسلامی كرد تا رستگار بشه یك فیلم ضد انقلاب اسلامی محسوب میشود.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها