حوزه‌های علمیه خواهران در سه شکل حضوری، نیمه‌حضوری و غیرحضوری فعالیت دارند و در سه سطح تحصیلی سامان گرفته‌اند؛ سطح 2 عمومی همتراز مقطع کارشناسی دانشگاهی است، سطح 3 عالی معادل کارشناسی ارشد و سطح 4 تخصصی همتراز مقطع دکتری دانشگاه‌هاست.
کد خبر: ۱۰۰۶۳۹۰

تحصیل در مقطع عمومی سطح‌2، برای دو دسته از علاقه‌مندان شامل دارندگان مدرک دیپلم و کسانی که پایه سوم راهنمایی یا مقطع اول متوسطه را به پایان رسانده‌اند، میسر است. دسته اول این مقطع را در پنج سال و دسته دوم آن را درهفت سال می‌گذرانند، ضمن این که تحصیل در مقطع عمومی در رشته عمومی معارف اسلامی انجام می‌شود. در حال حاضر بیش از 64 هزار نفر در مقطع عمومی حوزه‌های علمیه خواهران تحصیل می‌کنند.

فارغ‌التحصیلان مقطع عمومی با قبولی در آزمون سطح 3، دراین مقطع پذیرفته می‌شوند و می‌توانند مقطع عالی را درسه سال به اتمام برسانند. رشته‌های مصوب این مقطع فقه و اصول، تفسیر و علوم قرآنی، کلام اسلامی، کلام با گرایش امامت، کلام با گرایش مهدویت، کلام با گرایش مذاهب اسلامی، فلسفه اسلامی، تاریخ اسلام، مطالعات اسلامی زنان، اخلاق و تربیت اسلامی، مدرسی ادبیات عرب، تبلیغ با گرایش حج را شامل می‌شود. در حال حاضر، نزدیک به 9 هزار نفر از خواهران طلبه در مقطع عالی مشغول تحصیل هستند.

طول دوره سطح 4 نیز حداقل هشت و حداکثر12 نیمسال تحصیلی و تعداد واحد‌های آن80 واحد است. این مقطع در دو گرایش فقه خانواده و تفسیر تطبیقی اجرا می‌شود، ضمن این که هم‌اکنون دوره سطح 4 آموزشی ـ پژوهشی در استان‌های قم، تهران، اصفهان، یزد، شیراز و خوزستان برای خواهران در حال اجراست.

همچنین با راه‌اندازی مرکز تربیت مدرس و تربیت استاد، اکنون استادان خانم حدود90 درصد استادان حوزه‌های علمیه خواهران را تشکیل می‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها