رییس هیأت حقوقی کمیسیون انرژی و نماینده شادگان استان خوزستان در واکنش به نحوه رسیدگی ستاد بحران به مشکلات مردم که در پی معضل زیست محیطی بوجود آمده، گفت: وضعیت خود ستاد مدیریت بحران به نوعی بحرانی و آشفته است. مجلس برای رفع مشکل خوزستان سهم استان از درآمدهای نفتی را 3 درصد افزایش داد، مضاف بر اینکه پیگیر اختصاص 1 میلیارد دلار تسهیلات برای توسعه برق رسانی شهرها هستیم.
کد خبر: ۱۰۰۴۹۸۳
بحران در خود ستاد بحران است، نسخه کاشت نهال ریه مردم را باز نمی‌کند/ افزایش 3 درصدی درآمد استان از فروش نفت

«مجید ناصری نژاد» با بیان اینکه مقابله با ریزگردها و مشکلات زیست محیطی در استان باید بطور ریشه‌ای مطالعه و سپس برطرف شود در گفتگو با جام جم آنلاین اظهار داشت: گرفتاری امروز شهروندان ما نتیجه یک دهه بی‌تفاوتی و خرابکاری خیلی از مسئولین بوده چرا که فقط در شرایط اضطرار به فکر حل مشکلات مردم می‌افتیم و در روزهای آرامش نسبت به موضوعات بی‌توجه هستیم.

وی افزود: ظرف این هفته آقای حجتی وزیر کشاروزی برای بررسی پوشش گیاهی استان و نیز کاشت نهال به جهت مهار گرد و غبار 3 بار به استان سفر کردند. چنانچه اقدامات ایشان در چهار سال وزارت پاسخگوی بحران زیست محیطی اهواز و دیگر شهرها بود دیگر لزومی نداشت در یک هفته این تعداد به استان مراجعه کنند.

نماینده مردم شادگان در مجلس، شیوه مدیریت جهاد کشاورزی در مقابله با آلودگی هوا را انحرافی و اشتباه خواند و با اشاره به پروژه نهال کاری و کاشت درخت برای این منظور تصریح کرد: طی سالهای گذشته مناطق جنوب شرقی اهواز به زیر کشت رفت و امروز متأسفانه همه آنها از بین رفته و تنها هزینه روی دست دولت گذاشت.

وی از مدار خارج شدن خدمات زیر ساختی شهر بعلت انباشت گرد و خاک در سامانه‌ها را مشکل مضافی برشمرد و خاطرنشان کرد: واقع امر این است که جز عملیات شستشو مقره‌ها و شبکه‌های توزیع و انتقال برق استان ما شاهد اتفاق ملموسی در جهت بحران تنفسی - ریوی مردم شریف خوزستان نیستیم.

عضو کمیسیون انرژی خانه ملت عمده مشکل آب و هوا و کانون ریزگردها را در خشک شدن جلگه خوزستان دانست و افزود: حیات این استان وابسته به آب است و متأسفانه بدلیل سوء مدیریت در چند سال گذشته کمبود آب، اکوسیستم شهرها را بهم ریخته و جلگه‌ها و تالاب‌ها تبدیل به صحرا شده‌اند.

وی افزود: در چنین وضعیت تأسف‌باری وقتی آب نیست طبیعتا پوشش گیاهی از بین رفته و در یک محیط کویری به مجرد وزش باد کل منطقه پر از خاکستر می‌شود. نتیجه این چرخه معیوب مختل شدن شبکه آب و برق و بدتر از همه بحران تنفسی برای مردم است.

ناصری نژاد با ارائه آماری گفت: ما الان 700 هزار هکتار منشاء ریزگرد داریم اما دولت می‌خواهد به گفته خود، حداکثر 35 هزار هکتار از منطقه را نهال کاری کند، لذا بعید بنظر می‌رسد در جایی که شما آب برای نگهداری درخت ندارید، پروژه جنگل کاری نسخه شفا بخشی برای مهار آلودگی هوا در خوزستان باشد.

اختصاص 1 میلیاردی تسهیلات توسعه برق خوزستان، در مسیر بهارستان

رییس کمیته حقوقی و بین‌الملل کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه همین اقداماتی که مسئولین برای حل مشکلات مردم در روزهای اخیر انجام داده با فشار سنگین سر و صدای ما نمایندگان بر سر دولت بوده، در خصوص تصمیم مجلس برای رسیدگی ریشه‌ای به بحران هوای خوزستان گفت: در بررسی بودجه 96، کمیسیون انرژی بحث افزایش سهم استان از منابع درآمدی فروش نفت را مطرح کردیم و مقرر شد 3 درصد رقم قرارداد نفتی – پتروشیمی به استان و محیط پیرامون آن اختصاص یابد.

وی خاطر نشان کرد: مجلس به دنبال ارائه تسهیلات ا میلیارد دلاری از محل صندوق توسعه ملی بمنظور ترمیم و تقویت شبکه برق رسانی است و ما نمایندگان و شخص رییس مجلس بجد پیگیر مرتفع نمودن مشکلات مردم استان هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
صمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
۰
۰
اینهمه بحران در كشورمون هست و رئیس همون رئیس . اگه عوض میشد حتما تغییری در مدیریت بحران هم دیده میشد .
روح الله
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
۰
۰
فعلا توجه مسئولان روی انتخاباته برای كسب دوباره قدرت است حتی به دنبال تصویب قانونی كه اگه كسی سوال كنه میره اب خنك بخوره
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها