باز هم یک روز دیگر فرا رسید و شاهد انتشار شایعات جدیدی درباره گوشی هوشمند جدید اپل یعنی آیفون 8 هستیم. توسط مینگ چی کو، تحلیلگر معروف شرکت KGI Securities که سابقه خوبی در زمینه پیش بینی مشخصات محصولات در راه عرضه اپل به بازار دارد، اکنون اطلاعات جدیدی را در زمینه آیفون 8 ارایه کرده است و مطابق با این اطلاعات اپل در حال کار روی یک فناوری دوربین انقلابی برای آیفون 8 است که در نهایت منجر به مجهز بودن این گوشی به فناوری تشخیص چهره یا عنبیه چشم، ثبت سلفی‌های سه بعدی و تجربه‌های واقعیت افزوده خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۰۴۹۷۰
آیفون 8 دارای فناوری دوربین انقلابی خواهد بود

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از تک شات،‌این فناوری دوربین جدید چیزی نیست که به پیش از این روی گوشی‌های هوشمند دیده باشیم و با توجه به توضیحات مینگ چی کو، این دستاورد جدید تقریبا شبیه به Kinect برای اکس باکس خواهد بود. حتی به نظر می‌رسد که پیاده سازی این فناوری نیز شباهت زیادی به Kinect خواهد داشت.

کو پیش بینی می‌کند که اپل از این فناوری در دوربین جلویی آیفون 8 استفاده خواهد کرد. سنسور دوربین با گیرنده و پروژکتور اینفرارد پشتیبانی خواهد شد به این ترتیب دوربین جلویی می‌تواند به جای گرفتن یک عکس تخت معمولی، اطلاعات عمق میدان تصویر را نیز ثبت کند.

این فناوری هم چنین می تواند برای باز کردن قفل صورت مبتنی بر فناوری تشخیص چهره مورد استفاده قرار گیرد. بازی‌های ویدیویی نیز یکی دیگر از کاربری‌های احتمالی این فناوری جدید هستند.

کو معتقد است که اپل در نهایت قابلیت تشخیص عمق میدان را به دوربین‌های پشتی آیفون‌های خود نیز اضافه خواهد کرد. انتظار می‌رود که اپل اواخر سال جاری میلادی از جدیدترین آیفون‌هایش رونمایی کند به این ترتیب احتمالا طی ماه‌های آتی اخبار بیشتری در این زمینه خواهیم خواند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها