کارشناس رسمی دادگستری کارفرمای حفر تونل متروی کیانشهر و شرکت هلدینگ مترو را به عنوان مقصران مرگ چهار نفر در حادثه ریزش بخشی از تونل مترو مقصر اعلام کرد. با اعتراض کارفرما قرار است، هیات سه نفره کارشناسان موضوع را بررسی کنند.
کد خبر: ۱۰۰۴۰۳۸
معرفی مقصران ریزش تونل متروی کیانشهر

به گزارش جام‌جم، عصر 17 شهریور امسال کارگران در حال حفاری در خط 6متروی تهران، ایستگاه کیانشهر واقع در خیابان صالحی، تقاطع خیابان عزیزخانی بودند که ناگهان بخشی از تونل ریزش کرد و بر سرشان آوار شد.

بر‌اثر ریزش آوار حدود 20 کارگر زیر آوار گرفتار شدند. با گزارش این حادثه به اورژانس، هلال‌احمر و آتش‌نشانی تهران و شهرری، امدادگران به آنجا اعزام شدند.

امدادگران در همان دقایق اولیه 10 نفر را زنده از زیر آوار خارج کردند. اما تعدادی همچنان زیر آوار بودند تا این‌که چهار نفر در این حادثه کشته و تعدادی هم زخمی شدند. بررسی‌‌های اولیه نشان می‌دادکه ریزش سقف ایستگاه هنگام برداشتن سگمنت‌ها (پایه‌ها) عامل وقوع این حادثه بوده است.

تحقیقات برای مشخص شدن مقصران این حادثه آغاز شد تا این‌که بازرس اداره کار نظر داد شرکتی که کارفرمای این پروژه و مجری حفر این تونل بوده 70 درصد و شرکت هلدینگ مترو نیز 30 در صد در این حادثه مرگبار مقصر هستند. این در حالی بود که شرکتی که 70 در صد مقصر این حادثه شناخته شده بود، به نظر کارشناس و بازرس اداره کاراعتراض کرد .

با توجه به اعتراض این شرکت و تحقیقات پیرامون آن در شعبه ششم بازپرسی دادسرای جنایی تهران دیروز با دستور بازپرس محسن مدیرروستا قرار شد که یک هیات سه‌نفره از کارشناسان رسمی دادگستری اعتراض مطرح شده را مورد بررسی قراردهند و درباره میزان مقصر بودن هر کدام از طرفین این پرونده نظر دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها