این بار اختلاف‌نظرهای سیاسی و نگاه‌های ناسیونالیستی حرف اول جدال فوتبالی ایران و عربستان را نمی‌زند؛ این روزها نفس خوزستان بدجور گرفته طوری که جدال تیم‌های استقلال این خطه و الفتح عربستان را هم تحت تاثیر خود قرار داده است.
کد خبر: ۱۰۰۳۹۸۹

تصور می‌شد اولین تقابل باشگاهی سال 2017 ایران و عربستان مثل گذشته‌ها حساسیت‌های رایج دو قدرت سنتی فوتبال آسیا را به اضافه چالش‌های سیاسی چند سال اخیر بین دو کشور را زنده کند، اما عمیق شدن درد زیست‌محیطی ریزگرد اوضاع را متفاوت‌تر از قبل کرده است؛ دردی که حالا تاسیسات زیربنایی مثل برق و آب را هم دربرگرفته. دردی که ریشه در ستیز ملت‌ها و دولت‌های منطقه با طبیعت دارد. در چنین شرایطی نماینده خوزستان در کنار همه بحران‌های مالی که دارد، وقتی هوای پاک مسقط را استنشاق می‌کند، پیش از هر چیز به یاد سرزمین خود می‌افتد و همه حسرت‌هایش. این شرایط را دیروز سرمربی استقلال خوزستان ـ که شرح آن در ادامه می‌آید ـ به تصویر کشید. او امیدوار است با کسب یک پیروزی شیرین برای ساعاتی هم که شده شادابی و نشاط را به مردم خوزستان هدیه کند.

یک روز تاریخی برای آبی‌های خوزستان

باری امروز روز مهمی در تاریخ باشگاه نوپای استقلال خوزستان است، تیمی که پس از تشکیل خیلی زود بلیت لیگ برتر را گرفت، فصل اول را به زحمت خود را در جمع لیگ برتری‌ها حفظ کرد و فصل دوم حضورش را با قهرمانی جشن گرفت. این تیم تحت تاثیر مشکلات مالی هرچند قدرت فصل گذشته و سیمای یک قهرمان را ندارد، با این حال امیدوار است به لطف انگیزه‌های بین‌المللی بتواند آبرومند در عرصه قاره ظاهر شود. استقلال خوزستان که در آخرین بازی خود در لیگ 4 بر 3 به پیکان باخت، در رده هشتم لیگ برتر ایران است و به نظر می‌رسد بخت با این تیم یار بوده که در اولین گام به ضعیف‌ترین تیم گروه خورده است، چراکه با توجه به حضور دو تیم قدرتمند لخویای قطر و الجزیره امارات در این گروه، استقلال خوزستان اگر می‌خواهد صعود کند حتما باید برابر تیم نه‌چندان قوی الفتح تمامی امتیازها را بگیرد.

تیم ته جدولی لیگ عربستان

مقابل خوزستانی‌ها تیم الفتح عربستان قرار دارد، حریفی که هرچند در عربستان پنجم شد، اما به لطف محرومیت دو تیم عربستانی از شرکت در لیگ قهرمانان، جواز حضور در پلی‌آف آسیا را کسب کرد. این تیم در پلی‌آف الفتح با برد برابر نسف قرشی ازبکستان به مرحله گروهی رسید.

الفتح که در لیگ 14 تیمی عربستان در رده سیزدهم قرار دارد، با هدایت یک مربی تونسی به نام فتحی الجبال و با دو مهاجم خطرناک خارجی به نام‌های ناتان جونیور برزیلی و اوکرای پرتغالی گام به این مسابقه می‌گذارد. این تیم در پنج بازی اخیر خود در لیگ عربستان سه برد یک تساوی کسب کرده و قبل از این بازی هم برابر التعاون 2 بر صفر تن به شکست داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها