شهردار قم گفت: بزرگترین آکواریوم خاورمیانه در قم ساخته می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۳۸۵۱

به گزارش مهر، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در آیین افتتاح پروژه‌های مدیریت شهری از محل اعتبارات سفر رهبری به قم اظهار داشت: در سال 1389 سفر پر برکت مقام معظم رهبری به قم اتفاق افتاد.

وی افزود: در این سفر 715 پروژه با اعتبار هزار و 700 میلیارد تومان به تصویب رسید تا سازمان‌های مختلف آن را پیگیری کنند.

شهردار قم با اشاره به اهداف این پروژه‌ها ابراز داشت: در این پروژه‌ها نقش محوری مردم و هدف محرومیت زدایی و ایمن سازی شهری و همچنین ایجاد تسهیلات برای زائران به وضوح دیده می‌شود.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه به ازای این 50 میلیارد تومان از مصوبات سفر مقام معظم رهبری 150 میلیارد تومان هم شهرداری قم بودجه برای این پروژه‌ها صرف کرد گفت: یکی از پروژه‌هایی که با این اعتبارات پیگیری شد، ساخت 13 ایستگاه آتش‌نشانی بود که 30 میلیارد تومان هم برای این ایستگاه‌ها تجهیزات خریداری شد.

*رتبه یک آتش‌نشانی قم در سطح کشور

وی افزود: آتش‌نشانی قم در سطح کشور مقام اول را دارد و استانداردهای بین‌المللی را هم کسب کرده است.

*تملک 120 خانه در محله دروازه ری

وی با اشاره به پیگیری پروژه‌های بافت فرسوده گفت: در محله‌های دروازه ری طرحی وجود دارد که نیاز به 400 پلاک آزادسازی دارد.شهردار قم افزود: 120 دانه در این طرح آزاد شده است که با توجه به ریزدانگی بافت کار آسانی نیست.وی با اشاره به پیگیری طرح چهل اختران ابراز داشت: در این طرح 140 هزار متر مربع آزادسازی شده است.شهردار قم با اشاره به اینکه این اقدامات در مقابل اقتضائات شهر قم مانند شمعی در مقام خورشید است افزود: اینجا حرم اهل بیت(ع)، میعادگاه عاشقان مهدویت و پایگاه حوزه‌های علمیه و مراجع تقلید است.

سقائیان‌نژاد با اشاره به ساخت آکواریوم که با سرمایه گذاری بخش خصوصی از ترکیه و ایران اظهار داشت: آکواریوم قم با تونلی به طول 168 متر بزرگترین آکواریوم منطقه خاورمیانه خواهد شد که در این پروژه به جذب گردشگر از شهر تهران فکر کرده‌ایم که این اقدامات در راستای برای توسعه اقتصاد شهری صورت می‌گیرد.

*کمبود مجموعه فرهنگی ورزشی در قم

به گفته شهردار قم، برای سال آینده بودجه شهرداری قم به صورت اسمی دو هزار میلیارد تومان و به صورت غیر اسمی چهار هزار میلیار تومان است چرا که 500 میلیون یورو فاینانس برای مترو از کشورهای روسیه و چین فراهم شده است.وی ابراز کرد: یکی از مشکلات در شهر قم این است که مجموعه فرهنگی ورزشی کم است و از ابتدای سال آینده کلنگ هشت مجموعه فرهنگی و ورزشی بزرگ در قم زده می‌شود که برای هر کدام 10 میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها