محققان می‌گویند این مساله احتمالا مربوط به تاثیر محرک ورزش بر اشتهاست. هر چه کالری بیشتری بسوزانید، میل بیشتری به خوردن پیدا می‌کنید.
کد خبر: ۱۰۰۳۶۸۷
آیا ممکن است، ورزش موجب افزایش وزن شود؟

به گزارش جام جم آنلاین ، رژیم غذایی متعادل همیشه اولین قدم برای کاهش وزن است. ورزش زمانی به کاهش وزن شما کمک می‌کند که با دقت، مقدار غذای دریافتی خود را کنترل کنید.

اگر همزمان با فعالیت بدنی، اشتهای شما افزایش یابد و کالری بیشتری دریافت کنید، روند کاهش وزن مناسبی نخواهید داشت. فراموش نکنید، ورزش کالری می‌سوزاند و طبیعتا به بدن شما فرم مناسبی می‌دهد و اگر رژیم غذایی متعادلی داشته باشید، به هدف خود دست می‌یابید.

اگر یک ورزشکار ناگهان ورزش را متوقف کند و به اندازه قبل غذا بخورد، سلول‌های بافت عضلانی چروکیده و سلول‌های بافت چربی متورم و پر می‌شود.به‌دلیل کاهش حجم بافت عضلانی و افزایش بافت چربی در آغاز این فرآیند ممکن است ترازو تغییری در وزن نشان ندهد، اما مدتی بعد افزایش وزن قابل مشاهده خواهد بود و شکل بدنی فرد را به هم خواهد زد.

برای این که اطمینان حاصل کنید، چنین اتفاقی برای شما نمی‌افتد، متعادل غذا بخورید و با ورزش کردن با شدت و تناوب مناسب، توازن و تعادل صحیح در بافت‌های عضلانی و چربی بدنتان برقرار کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها