استقلال و پرسپولیس با برد به استقبال لیگ قهرمانان آسیا رفتند

دنیا به کام سرخابی‌ها

این هفته را باید به نام سرخابی‌ها نوشت. پرسپولیس برای خروج از شرایط نامناسبی که بعد از دربی دامن این تیم را گرفت و استقلال برای تداوم روزهای خوب خود باید به طلسم ناکامی در فولادشهر اصفهان خاتمه می‌داد و در این ورزشگاه هم پیروز می‌شد. آنچه هفته 22 را برای دو تیم رنگی پایتخت مهم می‌کرد این بود که باید در برابر دو نماینده پرقدرت اصفهان بازی می‌کردند.
کد خبر: ۱۰۰۳۱۱۸

استقلال زودتر از پرسپولیس به میدان رفت و در روزی که بیش از نیمی از فولادشهر را حامی خود می‌دید، به برتری شیرین 2 بر صفر رسید. استقلال با جوان‌های خوب خود نیم‌فصلی رویایی را آغاز کرده و همچون چند بازی اخیر، عالی عمل کرد. استقلال حریفی را شکست داد که اولین شکست پرسپولیس را به صدرنشین تحمیل کرده بود.

علیرضا منصوریان برای این بازی سیدمهدی رحمتی را در اختیار نداشت؛ اما حسینی در این بازی آنقدر خوب بود که خلا رحمتی احساس نشود.

بعد از بازی استقلال در اصفهان، نوبت به پرسپولیس رسید تا در آزادی از سپاهان پذیرایی کند. هواداران پرسپولیس برای آن‌که نشان دهند در روزهای سخت هم کنار تیم خود هستند، آزادی را پر کردند تا بازیکنان جوان پرسپولیس برای این بازی راه بیفتند. گرچه این حمایت هم نتوانست پرسپولیس همیشگی را مقابل چشم هواداران قرار دهد، اما در نهایت پرسپولیس توانست به برتری 2 بر یک دست پیدا کند تا بعد از 30 سال بتواند در دو دیدار رفت و برگشت، سپاهان را شکست دهد. در این بازی 3 پنالتی برای دو تیم گرفته شد که هر 3 پنالتی گل شد. سهم پرسپولیس دو پنالتی بود و پنالتی اول را قرمزها بر خلاف خواست برانکو با تقلید از کار مسی و سوارز، با همکاری رضاییان و طارمی به ثمر رساندند.

حالا با این دو برد، استقلال و پرسپولیس آماده حضور در لیگ قهرمانان آسیا شدند. استقلال دو روز دیگر در دبی باید به دیدار الاهلی امارات برود و سه‌شنبه هم پرسپولیس در حالی که میزبان محسوب می‌شود باید غریبانه در عمان به مصاف الهلال برود که با تمام تماشاگرانش حاضر می‌شود. باشگاه الهلال با خرید و اهدای 10 هزار بلیت بازی با پرسپولیس به هوادارانش، تمام امکانات خود را به کار گرفته تا پرسپولیس در روز میزبانی، مهمان الهلال باشد! فوتبال عربستان و بخصوص الهلال در عمان به شدت محبوب است و مشخص نیست در چنین شرایطی چرا کشور عمان برای میزبانی پرسپولیس از الهلال معرفی شده است؟

در دیگر دیدار باقیمانده روز پنجشنبه، فولاد در زمین خود به تساوی 2 بر 2 مقابل گسترش فولاد رضایت داد. مسابقه‌ای که وحید طالب‌لو دروازه‌بان خوب و خوش‌اخلاق فولاد را به دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه قفسه سینه، راهی بیمارستان کرد.

دیروز هم قرار بود 4 بازی انجام شود که دو مسابقه به دلیل سرمای هوا و بارش برف به تعویق افتاد؛ دیدار سیاه‌جامگان مشهد و تراکتورسازی تبریز در مشهد و بازی ماشین‌سازی تبریز و نفت تهران در تبریز.

لغو 2 بازی لیگ برتر

درحالی که قرار بود تیم‌های سیاه‌جامگان و تراکتورسازی تبریز از ساعت 14:30 جمعه به مصاف هم بروند، به علت بارش برف در شهر مشهد این دیدار لغو و برگزاری آن به ساعت 14:30 امروز موکول شد. همچنین دیدار ماشین‌سازی ـ نفت تهران به دلیل شرایط نامساعد جوی در تبریز لغو شد تا ساعت 14 امروز برگزار شود.

تابلوی نتایج

ذوب‌آهن صفر ـ استقلال 2/ گل: فرشید اسماعیلی (23)، بهنام برزای (79)

پرسپولیس 2ـ سپاهان یک/ گل: مهدی طارمی (56 ـ پنالتی) و رامین رضائیان (87 ـ پنالتی) برای پرسپولیس و طالب ریکانی (81 ـ پنالتی) برای سپاهان

سایپا صفر ـ سیاه‌جامگان صفر

صنعت نفت صفر ـ پدیده 3/ گل: اکبر ا یمانی (26 و 65)، حمزه خضیراوی (36‌ ـ پنالتی)

فولاد 2 ـ گسترش 2/ گل: ایوب والی (38) و ساسان انصاری (78) برای فولاد و مسعود ابراهیم‌زاده (14) و داریوش شجاعیان (68) برای گسترش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها