گاهی اوقات در رسانه‌های ورزشی و غیر ورزشی ایران خبرهایی به چشم می خورد که از شدت دروغین و غیر واقعی بودن بیشتر یک طنز به نظر می رسد.
کد خبر: ۱۰۰۲۳۳۷
این خبر فانتزی را چه کسی باور می‌کند؟/ فرهاد مجیدی، نهمین بازیکن برتر تاریخ فوتبال دنیا!

به گزارش جام جم آنلاین، آخرین خبری که برخی از رسانه های داخلی با آب و تاب به آن پرداختند حضور نام های فرهاد مجیدی و علی کریمی در فهرست 10 بازیکن برتر تاریخ فوتبال دنیا بود! چه کسی باور می کند فرهاد مجیدی که یک بازی هم در جام جهانی ندارد در این فهرست بالاتر از بزرگانی مانند ژاوی، کاکا، نیمار، بیل، مالدینی و ده ها ستاره بزرگ تاریخ فوتبال دنیا قرار داشته باشد؟ و چه کسی باور می کند علی کریمی که هرگز در رقابت هایی مثل جام جهانی گل نزد و بخش مهم فوتبالی خود را در کشور امارات سپری کرد نهمین بازیکن برتر تاریخ فوتبال دنیا باشد؟ این دو بازیکن نهدر لیگ قهرمانان اروپا تا به حال ستاره بوده اند و نه تاثیر گذاری خاصی در جریان تاریخ فوتبال دنیا داشته‌اند.

سایت هایی که چنین خبر خنده داری را بازنشر کرده اند منبع خود را سایتی به نام TOP TEN معرفی می‌کند. این سایت که در زمره سایت های سرگرم کننده (entertainment ) قرار می گیرد در هر زمینه و هر رشته ای اقدام به معرفی 10 تیم، 10 هنرپیشه، 10 بازیکن، 10 اتومبیل برتر و .... می کند. اما فهرست اخیر این سایت در رابطه با 10 بازیکن برتر تاریخ به معنای واقعی فانتزی است. فرهاد مجیدی نهمین بازیکن برتر تاریخ فوتبال دنیا؟ این خبر فانتزی را رسانه ها و خبرگزاری‌های معتبر دنیا با آب و تاب ترجمه می کنند و روی خروجی خود قرار می دهند و اصلا هم از خود نمی پرسند قرار گرفتن نام علی کریمی و فرهاد مجیدی در فهرست 10 بازیکن تاریخ برتر فوتبال دنیا بر اساس چه متر و معیاری است.

البته کدهایی که در معرفی این دو بازیکن در گزارش مربوطه وجود دارد که نشان می دهد ممکن است پای یک ایرانی در تنظیم این فهرست در میان باشد، کدهایی مثل عبارات «علی فقط کریمی» و یا «فرهاد، کابوس پرسپولیسی ها!» که فقط در ایران مرسوم است و بیشتر بر اساس کری خوانی ها بین پرسپولیس و استقلال و یا کری های معمول بین هواداران علی دایی و علی کریمی است.

در این گزارش اغراق آمیز فرهاد مجیدی به عنوان محبوب ترین بازیکن جهان هم معرفی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
رامین
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
۰
۰
جالبه ... تو همین سایت نفر سوم هم مهدی مهدوی كیا معرفی شده!
رحیمی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
۰
۰
خودش كه باور میكنه!
جلال
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
۰
۰
فرهاد مجیدی كه یك بازی هم در جام جهانی ندارد خخخخ اشتقلال فرهاد مجیدی
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها