محققان فهرست خطراتی را تهیه کرده‌اند که می‌تواند باعث انقراض نسل بشر یا نابودی کره زمین شود.
کد خبر: ۱۰۰۱۹۶۰
10  خطر تهدیده کننده زندگی بشر

به گزارش زن به نقل از دیلی میل، بشریت در فیلمهای تخیلی که می سازد یک منبع بی پایان را عامل نابودی زمین معرفی می کند از حمله ربات ها یا غیر زمینی ها یا خروش آتش فشان ها.

گروهی از محققان دانشگاه کمربیج طی تحقیقاتی لیستی از 10 خطری که حیات کره زمین و به طبع بشریت را تهدید می کند را ارائه دادند که عبارتند از:

1- هوش مصنوعی، هوشی است که ماشین یا نرم افزار از خود نشان می دهد تا محیط اطرافش را شناسایی و احتمال موفقیتش را افزایش دهد.چنین هوش هایی را نمی‌توان به آسانی کنترل کرد، کنترل هوش مصنوعی هم برای سازنده دشوار است هم برای دیگران. اگر انگیزه استفاده از این فناوری ارزش های انسانی نباشد، ممکن است به جهانی بدون انسان ختم شود.

2-نابودی زیستی. دانمشندان در تلاش برای ایجاد یک شکل از حیات مصنوعی بر روی کره زمین هستند چرا که بر اثر ویروسهای که براثر آلودگی ها در محیط زیست قرار دارد ممکن است حیات کره زمین و انسان رو به افول برود.

3-ربات های کشنده: فن آوری های جدید باعث شده که به مرور زمان کنترل کارها و تصمیمات به ربات ها واگذار شود که این خود نوعی تهدید برای بشریت است.

4- جنگ اتمی: احتمال جنگ اتمی بین آمریکا و روسیه به نسبت دوران جنگ سرد کاهش چشمگیری پیدا کرده، اما خطر جنگ اتمی تصادفی یا عمدی هنوز مرتفع نشده است. برخی حتی در قرن آینده هم ده درصد خطر برای جنگ اتمی قائلند. میزان خطر بستگی به این دارد که آیا این جنگ زمستان و یخبندان اتمی ایجاد کند یا نه.

5- تغییرات آب و هوایی : اگر تغییرات آب و هوای زمین از پیش بینی‌ها شدیدتر باشد، چرخه بازخورد ممکن است متوسط دمای کره زمین را ۴ تا ۶ درجه نسبت به دوران ماقبل صنعتی بیشتر کند و در نتیجه گاز متان از پرمافراست (زمین‌های یخزده سیبری) متصاعد شود یا جنگل‌های آمازون به علت عوامل بیماری‌زا یا باران های اسیدی از میان برود.

6- برخورد یک سیارک بزرگ با زمین: رخورد سیارک هایی با قطر بیش از پنج کیلومتر هر بیست میلیون سال یک بار اتفاق می افتد اما انرژی‌ای که آزاد می شود صدها هزار برابر قویترین بمب اتمی موجود است. چنین برخوردی می تواند منطقه ای به مساحت کشور هلند را نابود کند.

7- گم کردن هویت و واقعیت: در این خطر انسان آنقدر در خلق و اختراعات توهماتش پیشرفت می کند که دیگر واقعیت از دست داده و دیگر قادر به تشخیص اشیا واقعی و مصنوعی نیست .

-8 کمبود مواد غذایی و کمبود آب ازجدی ترین تهدیداتی است که زندگی بشر را به چالش می کشد.

9- انتخاب حاکمان مستبد و بد اداره کردن جهان:به عنوان مثال انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا که تصمیماتش با واکنش هایی در سراسر جهان روبرو شده یا برخی کارشناسان نگران هستند که تصمیمات رهبران جهان می توانند منجر به جنگ هسته ای در جهان و طبیعتا انقراض نسل انسان شود

10- سیستم شتاب دهنده ذرات که سالهاست که دانشمندان در حال تحقیق بر روی این سیستم هستند اما نتایج قطعی آن نامعلوم است چرا که ممکن است به نابودی زمین بیانجامد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها