هجومی‌ترین و بهترین پرسپولیس سرانجام باخت

آبی‌ها برنده جنگ کاپیتان‌ها

استقلال سرانجام دربی را به سود خود تمام کرد. از دربی 73 که استقلال در جام حذفی 3 گل زد و دربی را به سود خود تمام کرده بود، یعنی از 5 سال و دو ماه قبل، تا دیروز طعم برد را نچشیده بود. اما دیروز برد. آن هم در مسابقه‌ای که خلا کمال کامیابی‌نیا به‌شدت احساس می‌شد اما برانکو معتقد بود حسین ماهینی که به‌جای کمال در پست هافبک دفاعی بازی می‌کرد، وظایف خود را به بهترین شکل انجام داده است.
کد خبر: ۱۰۰۱۳۷۰

دربی 84 با گل پرسپولیس آغاز شد. سروش رفیعی در دقیقه 5 اولین گل بازی را به سود پرسپولیس به ثمر رساند. این گل موجب شد فضایی از یاس در سکوهای آبی و موجی از شادی و امید در سکوهای قرمز شکل بگیرد. چه حاضران در ورزشگاه و چه بینندگان تلویزیونی گمان می‌کردند پرسپولیس برد پرگل فصل قبل را برابر استقلال تکرار می‌کند؛ اما این ذهنیت خیلی زود از بین رفت.

استقلال در دقیقه 18 (فرشید اسماعیلی) و 20 (علی قربانی) به دو گل رسید تا جریان بازی کلا تغییر کند. استقلال در دقیقه 44 بازی هم توسط کاوه رضایی به گل رسید تا دنیا به کام علیرضا منصوریان و تیمش شیرین شود و نیمه اول با برتری 3 بر یک استقلال خاتمه پیدا کند. بی‌تردید این نتیجه را هیچ کسی باور نداشت. نه بدبین‌ترین هواداران پرسپولیس و نه خوش‌بین‌ترین هواداران استقلال. نیمه‌دوم با حملات مداوم پرسپولیس از جناحین آغاز شد. استقلال که خودخواسته، عقب نشسته بود، فضا را در جناحین به پرسپولیس داد و بازیکنان پرسپولیس هم در نیمه دوم همان کاری را کردند که استقلال می‌خواست: ارسال‌های بلند. روی تمام این ارسال‌ها مدافعی قدبلند به نام پادوانی حضور داشت که باید بهترین خرید استقلال بعد از آغاز بازی‌ها نام بگیرد. او روی تمام توپها عملکردی درخشان داشت و تنها روی گل دوم پرسپولیس (دقیقه 3+90 توسط سیدجلال حسینی) نتوانست مانع حریف شود.

استقلال در نهایت بازی را با نتیجه 3 بر 2 به سود خود تمام کرد تا بعد از 10 دربی، برنده شود.

جنگ کاپیتان‌ها

بازی تا دقیقه 85 حاشیه‌ای غیر ورزشی نداشت. در این دقیقه سیدمهدی رحمتی کاپیتان استقلال نشان داد درد دارد و خواستار توقف بازی شد. این خواسته با اعتراض شدید سیدجلال حسینی کاپیتان پرسپولیس روبرو شد و دو نفر با حالتی عجیب به جان هم افتادند که البته با وساطت بازیکنان دو تیم روبه‌رو شد و دو بازیکن به همه نرسیدند. این مساله موجب شد فغانی به هر یک از کاپیتانها یک کارت زرد بدهد. دعوایی که البته اخراج محمد خرمگاه از روی نیمکت استقلال را هم به همراه داشت. البته او تاکید داشت برای مصالحه وارد زمین شده نه مشاجره.

یک دقیقه بعد روی ارسال اوت وحید امیری، سیدجلال به هوا بلند شد و با ضربه‌ای سر، گل دوم پرسپولیس را به ثمر رساند. نادر جعفری، کارشناس داوری معتقد بود این گل تنها نقطه تاریک داوری دربی 84 بود چون تمام تصمیم‌های تیم داوری در این بازی قابل دفاع بود. نوید مظفری کارشناس داوری هم نظر جعفری را تائید کرد. این گل موجب شد حسینی برای گرفتن توپ به درون دروازه برود و رحمتی هم با سینه مقابل او قرار گرفت که داور برای همین حرکت دومین اخطار را به رحمتی داد و او را از بازی اخراج کرد. این اخراج موجب شد بازی دقایقی متوقف شود و سرانجام، استقلال در حالی بازی را از میانه میدان آغاز کرد که مجید حسینی مدافع خود را با دستکش‌ها و پیراهن رحمتی درون دروازه می‌دید. او یک دقیقه دروازه‌بان استقلال بود تا فغانی سوت پایان بازی را بزند. با سوت فغانی رحمتی دوباره به زمین برگشت تا بخش ناتمام دعواهای خود با بازیکنان پرسپولیس را تمام کند و بعد با بازیکنان استقلال به سمت هواداران آبی برود.

4 بازیکن تست دوپینگ دادند

بازیکنان در پایان دربی 84 تست دوپینگ دادند.در پایان دربی 84 مهدی طارمی و سید‌جلال حسینی از پرسپولیس و جابر انصاری و یعقوب کریمی از استقلال تست دوپینگ دادند.

اعزام انصاری به بیمارستان

محمد انصاری بازیکن خوش اخلاق پرسپولیس در پایان بازی با حالی نه‌چندان مناسب راهی بیمارستان شد. گویا او در زمان خروج از زمین با پرتاب شییء سخت مثل سنگ بر زمین افتاد و سرانجام تشخیص داده شد که او از رختکن خارج شده تا جدا از بازیکنان با آمبولانس به بیمارستان برود. البته ساعتی بعد خبر رسید محمد انصاری مشکلی نداشت و به حالت عادی برگشته‌ است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها