تاکنون چهار دربی در تاریخ کل دربی‌های تهران بنا به دلایل مختلف نیمه تمام مانده است.
کد خبر: ۱۰۰۰۷۳۷
داستان همه دربی‌های نیمه تمام/ از سیلی به داور تا هجوم تماشاگران!

به گزارش جام جم آنلاین ، دربی‌های شماره چهار، شش، 22 و 38 نیمه تمام ماند. از این چهار بازی، یک بازی یک بر صفر (شهرآورد ۲۲) و سه بازی سه بر صفر (شهرآوردهای ۴ و ۶ و ۳۸) به سود استقلال ثبت شده است. این چهار دربی نیمه تمام را بیشتر بررسی می‌کنیم:

دربی شماره چهار: در سال ۱۳۴۸ بازی تاج و پرسپولیس تا دقیقه ۸۲ با نتیجه یک بر صفر به سود تاج در جریان بود که در همین لحظه محمود خوردبین بازیکن تیم پرسپولیس گل تساوی را وارد دروازه تاج کرد اما داور (ابوالقاسم حاج ابوالحسن) این گل را نپذیرفت و اعلام کرد که قبل از ضربه خوردبین خطای وی را بر روی قلیچ‌خانی گرفته است؛ به دنبال این تصمیم و اعتراض پرسپولیسی‌ها ناگهان عزیز اصلی کاپیتان این تیم در حالیکه خشم و عصبانیت چهره اش را در خود فرو برده بود به داور نزدیک شد و پس از آنکه سیلی محکمی به او زد زمین را ترک گفت. مشاجره و جنجال مدتی ادامه یافت و سرانجام پرسپولیسی‌ها حاضر به ادامه بازی شدند ولی وقتی عزیز اصلی مجدداً به زمین بازگشت داور از پذیرفتن او خودداری کرد و حکم به اخراج او داد و در اینجا بود که پرسپولیس حاضر به قبول رای داور نشد و میدان را ترک کرد و بازی در نهایت سه بر صفر به سود استقلال اعلام گردید.

دربی شماره شش: در سال ۱۳۴۹ بازی دو تیم تاج و پرسپولیس در حالی که تا دقیقه ۷۵ یک بر یک مساوی بود بازیکن‌های پرسپولیس به علت اعتراض به نحوه قضاوت داور (ارشد برازنده) و اخراج حسین کلانی و مهراب شاهرخی زمین را ترک کردند. بر اساس رای صادره از سوی فدراسیون فوتبال تیم استقلال با نتیجه سه بر صفر برنده بازی اعلام شد.

دربی شماره 22: در سال ۱۳۵۸ به مناسبت بزرگداشت علی دانائی فرد دو تیم استقلال و پرسپولیس در حالی که بازی یک بر صفر به سود استقلال بود در دقیقه ۷۵ با هجوم تماشاگران نیمه‌تمام ماند. این بازی هرگز تکرار نشد و همان نتیجه (۱–۰ تا دقیقه ۷۵ به سود استقلال) ثبت شد.

دربی شماره 38: در سال ۱۳۷۳ در حالی که نتیجه بازی تا دقیقه ۸۸ دو بر دو مساوی بود به علت هجوم تماشاگران پرسپولیس به داخل زمین و درگیری بازیکن‌های دو تیم با یکدیگر نیمه کاره پایان یافت و نتیجه این دیدار نیز ۳ بر صفر به سود استقلال ثبت شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۲
مجید
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
۰
۰
این طور كه معلومه كلا فدراسیون چه در زمان قبل از انقلاب چه بعد از انقلاب طرفدار استقلال بوده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
۰
۱
باز یه عده میان میگن وزیر پرسپولیسی،خب با این چیزا میخوان گردن اینو اون بندازن که شاه فرنازشون مقصر نباشه
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها