جام جم آنلاین - آرشیو

همیشه دنبال ساختار شکنی هستم

همیشه دنبال ساختار شکنی هستم

دریافت جایزه بهترین بازی از نگاه مردم در TGC سال ۲۰۱۸، برنده بهترین بازی موبایل از فستیوال گیم کانکشن ۲۰۲۰ اروپا، منتخب فستیوال Indie game prize و indie game fest، برنده بهترین بازی ماه می‌در فستیوال GDWC فنلاند، نامزد بهترین بازی موبایل از فستیوال BIG آمریکای لاتین، نامزد بهترین انیمیشن از فستیوال Aggie Awards ۲۰۲۰، برنده بهترین بازی کژوال از فستیوال گیم کانکشن ۲۰۲۰ اروپا، برنده بهترین بازی ماجرایی از فستیوال وب و موبایل ایران ۲۰۲۱نایب قهرمان و دیپلم افتخار بهترین آرت و انیمیشن اسکاتیش گیم آوارد اسکاتلند ۲۰۲۲، برنده بهترین بازی و رتبه اول ماه می‌در فستیوال جی دی دابلیو سی ۲۰۲۲، ساخت بازی آناهیتا برای پلتفرم‌های گوشی و دسکتاپ IGN و خرید امتیاز کل بازی توسط شرکتClickteam در فرانسه تنها گوشه‌هایی از افتخار آفرینی مهرداد رضایی بازی ساز داخلی کشور است که همه امکانات را برای رفتن به خارج از کشور دارد اما عشق به کشور سبب شده تا ماندن و سختی را انتخاب کند و برای فرزندان این کشور بازی بسازد.

مقابل قهرمانان پوشالی بایستیم

مقابل قهرمانان پوشالی بایستیم

کتاب «خاتون و قوماندان» خاطرات همسر شهید علیرضا توسلی، خانم ام‌البنین حسینی از زندگی با این شهید والامقام است که با نویسندگی مریم قربان‌زاده و توسط نشر «ستاره‌ها» به بازار آمده‌است. این اثر تاکنون چند بار چاپ شده و مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفته‌است.

بنان زنده شد

بنان زنده شد

محمد عشقی، کارشناسی ارشد نوازندگی ساز ایرانی از دانشگاه هنر تهران دارد. او موسیقی را از کودکی با خواندن تصانیف قدیمی آغاز و از نوجوانی با حضور نزد اساتیدی همچون محمد علایی، روزبه رحیمی، سعید ثابت، پشنگ کامکار، محمدعلی کیانی‌نژاد، اردوان کامکار، شریف لطفی و سیامک جهانگیری به فراگیری موسیقی پرداخت.

این «قهرمانی» تقدیم به مردم کشورم

این «قهرمانی» تقدیم به مردم کشورم

پالماس اسپانیا در فینال چمپیونز لیگ فوتسال اروپا، اسپورتینگ لیسبون را شکست داد و تاج‌گذاری کرد.

آینده هاکی ایران درخشان است

آینده هاکی ایران درخشان است

زندگی در عصر جدید بعضی‌ها را چنان درگیر حساب و کتاب می‌کند که معجزه را افسانه‌ای دور از دسترس می‌دانند. آن‌قدر که باورشان نمی‌شود، نوبهار است و حتی در دل یخ هم، گل به بار است!

تقویت هویت‌ ملی با فعالیت‌های پرورشی

تقویت هویت‌ ملی با فعالیت‌های پرورشی

رهبر انقلاب ۱۲ اردیبهشت امسال همزمان با روز معلم در دیدار با فرهنگیان در بخشی از سخنان خود زنده‌کردن احساس «هویت ایرانی ــ اسلامی و شخصیت ملی» در نوجوانان و جوانان باهوش کشور را وظیفه‌ای اساسی دانستند و گفتند: «در این روند، مساله زبان‌فارسی، پرچم کشور و احساس عزت و افتخار به ایرانی‌ بودن مهم است که البته این مسائل با توصیه و حرف حاصل نمی‌شود، بلکه باید مفاخر و سوابق فرهنگی، علمی و تاریخی را به دانش‌آموز تعلیم حقیقی داد.»

«دوبله» فقط خواندن از روی کاغذ نیست

«دوبله» فقط خواندن از روی کاغذ نیست

«آنه تکرار غریبانه لحظه‌هایت چگونه گذشت، وقتی روشنی چشم‌هایت در پشت پرده‌های مه‌آلود پنهان بود» بی‌شک صدای این تیتراژ به گوش خیلی از نوجوان‌ها و جوان‌های دهه ۷۰ حتی دهه‌های بعدی آشناست.

فوتبال خانه‌ تکانی اساسی می‌خواهد

فوتبال خانه‌ تکانی اساسی می‌خواهد

«طفل شیرین رایکوف» این روزها نه فقط ۶۸ساله که یکی از سرسخت‌ترین منتقدان فوتبال ایران هم هست.

روی صحنه زندگی می‌کنم

روی صحنه زندگی می‌کنم

نشستن پای حرف‌های بازیگر و کارگردانی که موهایش را در تئاتر سپید کرده است، می‌تواند برای هر شنونده‌ای دلنشین باشد و چه بهانه‌ای بهتر از اجرای نمایش «معرکه در معرکه» به کارگردانی و بازی سیاوش تهمورث که پس از ۳۰ سال این متن داوود میرباقری را با همراهی نسیم ادبی، سیروس سپهری، مجید رحمتی و دنیا فتحی این روزها در تالار سمندریان تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌کند‌.

40 داور سفارشی

40 داور سفارشی

تناقضات داوری آنقدر زیاد است که مخ هواداران سوت می‌کشد. اگر تا چند سال قبل آنها به نظرات کارشناسان باور داشتند، حالا با بی‌توجهی از کنارش می‌گذرند.

عافیت‌طلبی؛ آفت هنر متعهد

عافیت‌طلبی؛ آفت هنر متعهد

ایوب آقاخانی نیاز به معرفی ندارد. آوازه فعالیت او در این سال‌ها آن‌قدر زیاد شده است که بتوان در عرصه نمایش او را یکی از حرفه‌ای‌ها بنامیم.

ببینید | بانک‌های اروپایی بزرگترین مافیای مواد مخدر

ببینید | بانک‌های اروپایی بزرگترین مافیای مواد مخدر

سردار مسعود زاهدیان، معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر معتقد است که بزرگترین مافیایی که برای مبارزه با مواد مخدر با آن رو به رو هستیم، بانک‌های اروپایی هستند، زیرا انتقال پول مواد مخدر از کشورهای اروپایی به فروشندگان افغانستانی  از طریق چرخه بانکی اروپا صورت می‌گیرد.

آمریکا در پرونده برجام به ایران بدهکار است

آمریکا در پرونده برجام به ایران بدهکار است

مقامات آمریکایی کماکان در حوزه دیپلماسی پنهان و آشکار، بازی متناقضی را در خصوص احیای توافق هسته‌ای با ایران در پیش گرفته‌اند.

در روایتگری وقایع عقب‌ماندگی داریم

در روایتگری وقایع عقب‌ماندگی داریم

پس از شهادت مرتضی آوینی، بیستم فروردین ۷۲ با پیشنهاد شاعران، نویسندگان و هنرمندان حوزه هنری به رهبر معظم انقلاب، این روز به عنوان «روز هنر انقلاب اسلامی» نامگذاری شد و هر سال به همین مناسبت در هفته هنر انقلاب هنرمندانی که آثارشان بیشترین نزدیکی با هنر انقلاب را دارند، برگزیده می‌شوند.

خودآگاهی تاریخی مهم‌ترین سلاح جنگ‌نرم

خودآگاهی تاریخی مهم‌ترین سلاح جنگ‌نرم

دکتر شهریار زرشناس روزنامه‌نگار و پژوهشگر صاحب نظرحوزه ادبیات، فرهنگ، سیاست و فلسفه. تاکنون بیش از۲۰ عنوان کتاب و بالغ بر۱۰۰ عنوان مقاله در موضوعات مختلف فلسفی، تاریخی، سیاسی، ادبیات و روان‌شناسی تالیف کرده‌است.

نگاه شرقی به درام‌های غربی

نگاه شرقی به درام‌های غربی

مکبث‌ زار نمایشی است که به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشت‌ کوهی از سال ۸۸ تاکنون بارها در بندرعباس، تهران و دیگر شهرهای ایران و کشورهای خارجی اجرا شده است.

آرزوهای ۸۰۰۰متری

آرزوهای ۸۰۰۰متری

هر ورزشی داستان‌ خودش را دارد و هر داستانی فراز و فرودهایش را...خلاف کلیشه‌ها و انتظارهایی که از فراز داریم، این‌بار قهرمان قصه‌ در فرود خود، ما را به اوج دعوت‌ می‌کند و با صدایی دلنشین از نپال می‌گوید: «نباید به سادگی رها کرد و رفت. همیشه، همه‌جا گفته‌ام؛ آرزوهای‌ خود را دنبال کنیم.»

دهه هشتادی‌ها فیلمساز می‌شوند

دهه هشتادی‌ها فیلمساز می‌شوند

حسین دارابی، کارگردان فیلم‌هایی چون هناس و مصلحت که به تازگی به عنوان یکی از چهره‌های هنر انقلاب تقدیر شد، محمدرضا خردمندان کارگردان فیلم بیست و یک روز بعد، امیرعباس ربیعی کارگردان فیلم‌های ضد و لباس شخصی، رضا زهتابچیان کارگردان فیلم دیدن این فیلم جرم است و... از جمله استعدادهای جوان فیلمسازی در سال‌های اخیر هستند که فارغ از تاثیرپذیری از جریان جبهه فرهنگی انقلاب و الگوهای مطرح سینما، در حوزه هنری و باشگاه فیلم سوره به رشد و بالندگی رسیدند.

ببینید | بنی‌ صدر از ابتدا خائن بود

ببینید | بنی‌ صدر از ابتدا خائن بود

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷، جوانان انقلابی برای حفظ و صیانت از انقلاب خود به دستور امام خمینی در نهاده‌ها مشغول به خدمت شدند. کمیته‌های موقت انقلاب اسلامی، جهاد سازندگی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و... از مهم‌ترین نهاده‌ها بود.

هراس آمریکا از دلار زدایی در جهان

هراس آمریکا از دلار زدایی در جهان

طی سال‌ها و ماه‌های اخیر، حذف دلار از مبادلات بین‌المللی تبدیل به یک مطالبه عمومی در جهان شده و اکنون دولت‌های گوناگون خصوصا قدرت‌های نوظهور اقتصادی با جسارت و قدرت بیشتری بر لزوم حذف دلار از مبادلات دوطرفه تاکید می‌کنند.

2 صفحه
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها