جام جم آنلاین - آرشیو

مردم به مسؤولان نگاه می‌کنند

مردم به مسؤولان نگاه می‌کنند

«مردم رعایت می‌کنند. همیشه رعایت کرده‌اند، چه آن زمان که جنگ بود، چه بعد از جنگ که باید کشور بازسازی و سازندگی انجام می‌شد و چه حالا که کشور با تحریم روبه‌روست و اوضاع اقتصادی خوب نیست.»

سریالی با دغدغه‌ها و دیالوگ‌های مردمی

سریالی با دغدغه‌ها و دیالوگ‌های مردمی

کمتر پیش می‌آید که اثری حدود 30 سال قبل پخش شود و بعد از این زمان طولانی، هنوز مخاطبان پیگیر خودش را داشته باشد؛ «همسران» یکی از همین سریال‌هاست که تا مدت‌ها باعث ایجاد سبک زندگی‌ای با آن مدل میان مردم شد، خیلی‌ها مدت‌ها شخصیت‌های «همسران» را به‌نامی که در سریال داشتند، می‌شناختند.

اگر موسیقی نبود من هم نبودم

اگر موسیقی نبود من هم نبودم

كیوان ساكت در موسیقی ما نامی آشناست. از آلبوم‌های خاطره‌انگیز «ایرج بسطامی» گرفته تا اركستر بزرگی كه در این سال‌ها با بیش از 60 نوازنده و خواننده همكاری داشته است.

مردم تکرار سریال های طنز را هم می بینند / مرور خاطرات مشترک با گرجستانی

مردم تکرار سریال های طنز را هم می بینند / مرور خاطرات مشترک با گرجستانی

معمولا ساخت هر سریالی چند ماه طول می کشد و ما بازیگران وقتی نقشی پیشنهاد می شود حساسیت هایی داریم که چه کسی می خواهد نقش مقابلمان را بازی کند، با این حال وقتی نقش مقابل من سیروس گرجستانی بود خیلی خوشحال بودم و خیالم راحت بود چون روحیات بسیار خوبی داشت. من و سیروس پنج سریال و سینمایی با هم داشته ایم و همین نشان دهنده این است که به روح و روان و نوع کار هم اشنایی داریم. 

سیروس گرجستانی شریک لحظات شاد مردم بود/ لحظات مفرحی که با «متهم گریخت» رقم خورد

بازیگر سینما و تلویزیون که در چند سریال با گرجستانی همکاری داشته است درباره درگذشت این بازیگر باسابقه به جام جم آنلاین گفت: سیروس گرجستانی فقط یک کمدین خوب نبود او بازیگری قابل در سینما، تاتر و تلویزیون بود.

طرح جمعیت و تعالی خانواده باید اصلاح شود

طرح جمعیت و تعالی خانواده باید اصلاح شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح ساختارسازمانهای هدایت کننده و خدمات حمایتی در موضوع خانواده از موضوعات مهم در پیگیری طرح جمعیت و تعالی خانواده است.

خوشحالم كنترل می‌شوم

خوشحالم كنترل می‌شوم

نظرات مردمی درباره علی صبوری متفاوت است. برخی موافق با او هستند و همراه با كارهای او می‌خندند، اما عده‌ای دیگر معتقدند در بازی بیشتر ادای رضا عطاران و جنس بازی‌اش را در می‌آورد. اما خودش اعتقاد دارد چنین نیست و او ادای كسی را در بازیگری در نمی‌آورد و می‌خواهد سبك و سیاق خودش را داشته‌باشد.

حواس‌مان به آدم‌های آبرومند باشد

حواس‌مان به آدم‌های آبرومند باشد

چند سال قبل عبدالحسن برزیده سریال «مثل هیچ‌کس» را برای پخش از شبکه دو ساخت.سریالی خانوادگی که ایده‌ اصلی‌‌اش اختلاف بین ورثه و مال حلال و حرام بود.مثل هیچ‌کس در ماه رمضان پخش شد و آن سال مخاطبان زیادی داشت.

نمایش خانگی مثل فست‌فود است

نمایش خانگی مثل فست‌فود است

خیلی‌ها تعجب می‌کنند که چطور نماینده اصولگرای مجلس هفتم و از اعضای کمیسیون فرهنگی در همان دوره، کارش به ساخت رئالیتی‌شو که مستند- مسابقه یکی از شاخه‌های آن است، رسید.

خوش‌به حال دل هر مرد که دختر دارد

خوش‌به حال دل هر مرد که دختر دارد

این جمله را شما هم حتما از پدر و مادرهایی که در انتظار تولد فرزندشان هستند،‌ شنید‌ه‌اید:«دختر و پسر فرقی ندارد، تنش سالم باشد.» این جمله را هم شاید شنیده‌ باشید:« دخترخوبه! دختر همیشه کنارت می‌مونه، عصای پیریت میشه...».

با هیچکس قهر نیستم

با هیچکس قهر نیستم

از این 61‌سالی که از خدا عمر گرفته، حدود چهار ‌دهه آن (دقیقا 38‌سال) را در سینمای حرفه‌ای فعالیت می‌کند.

محبوبه مثل همه اشتباه می‌کند

محبوبه مثل همه اشتباه می‌کند

قصه با ماجرای فرزانه، دختر خانواده شروع می‌شود كه برای مقطع دكتری در شهر تهران قبول می‌شود و به همین دلیل خانواده به تهران نقل مكان می‌كنند تا مراقب فرزندشان باشند اما ورود به پایتخت، خواسته یا ناخواسته خانواده را درگیر موضوعات مختلفی می‌كند و دیگر خانواده‌ها هم پایشان به قصه باز می‌شود.

دعوا نکنیم، حرف بزنیم

دعوا نکنیم، حرف بزنیم

«به جای فحش دادن به تاریکی، شمعی روشن کنید.» این جمله را حتما شنیده‌اید.گروهی حتی در دهه‌های قبل آن را می‌نوشتند و به دیوار اتاق‌شان می‌زدند تا مثلا مثبت‌اندیشی و راه تغییر جامعه را یاد بگیرند و از خودشان شروع ‌کنند.

حشمت فردوس جامعه‌شناس است

حشمت فردوس جامعه‌شناس است

سه فصل از زندگی «ستایش» راهی آنتن شبكه سه سیما شد و مخاطبانی را با خود همراه كرد. به تازگی این سریال از فصل یك از شبكه آی‌فیلم پخش ‌شد. این مجموعه گرچه در فصل 2 و 3 خود با انتقادهایی روبه‌رو شد، اما شخصیت‌های آن از جمله حشمت فردوس، طرفدارانی دارد كه بسیاری سریال را به خاطر تیپ خاص بیان و رفتار او دنبال می‌كردند.

خیلی دویدم تا از بچه‌‌ها عقب نمــانم

خیلی دویدم تا از بچه‌‌ها عقب نمــانم

امروز 70 ساله می‌شود و عجیب است حتی وقتی تماس می‌گیرم و می‌گویم تولدتان مبارک، می‌گوید هنوز هم روزی 15،14 ساعت پشت همین میزی که حالا نشسته و با من حرف می‌زند، می‌نشیند و کار می‌کند؛ شعر می‌نویسد، قصه می‌گوید، ترجمه می‌کند برای بچه‌ها و نوجوان‌ها.

در ستایش گرم بودن

در ستایش گرم بودن

امروز، روز اول تیر است. اول ماه تابستان که قدیمی‌ها به آن می‌گویند تموز. گرم‌ترین فصل سال؛ فصلی که میوه‌ها می‌رسند و گندم‌ها درو می‌شوند و برکت همه زمین را فرامی‌گیرد. امروز همان روزی است که سهراب سپهری برایش گفته:« سایه‌ها می‌دانند چه تابستانی است!»

چرا مجری - تهیه‌کننده زن نداریم؟

چرا مجری - تهیه‌کننده زن نداریم؟

مجریانی که تهیه‌کننده برنامه‌های خود هستند در حال حاضر توانسته‌اند میدان‌دار برنامه‌های موفق صــدا و سیمـــا باشند. با این حال هستند مجریان موفقی که هنوز تجربه این سبک اجرا را نداشته‌اند؛ اما مجریان توانایی به حساب می‌آیند.

زندگی کنار سالمندان زیباترین اتفاق دنیاست

زندگی کنار سالمندان زیباترین اتفاق دنیاست

مرجانه گلچین آدم خوش‌صحبتی است.مهربانی‌اش در کلام، خودش را نشان می‌‌دهد و این که الکی ، شعاری و گل‌درشت صحبت نمی‌کند.زیاد هم اهل مصاحبه نیست مگر این که موضوع گفت‌وگو برایش جالب و به نوعی چالش‌برانگیز باشد.

مادری که نیست

مادری که نیست

دو سال پیش بود که ‌خبرهای تولید فیلمی با عنوان «تیغ و ترمه» به دست رسانه‌ها رسید. دو نام بزرگ، وضع دوگانه‌ای را برای گمانه‌زنی‌ها پدید آورده بود؛ آیا ترکیب کیومرث پوراحمد به عنوان فیلمنامه‌نویس و کارگردان با علیرضا زرین‌دست به عنوان فیلمبردار قرار بود فیلم خاطره‌انگیز دیگری به کارنامه این دو و به آرشیو بصری ذهن ما بیفزاید یا ممکن بود این فیلم سرنوشتی مشابه چند فیلم بزرگان سینمای ایران در سال‌های اخیر داشته باشد؟

سریال دزدان بیت‌المال را بسازیم

سریال دزدان بیت‌المال را بسازیم

صدایش جدی و گیراست، اما لحن آرامی دارد. او را سالها پیش با نقش‌های ماندگاری مانند قائم مقام فراهانی و به ویژه معاویه در سریال امام علی (ع) به یاد داشتیم. اما چند سالی است به پدر مهربان سریال‌های تلویزیون تبدیل شده است.

2 صفحه
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها