
رانگلر مراقب باش!
اولین تجربه رانندگی با فورد برانکو (+تصاویر)
فورد برانکو پس از ربع قرن به بازار بازگشته و پس از بارها تأخیر در تولید به خاطر مشکلات مختلف، سرانجام برای انجام آزمایش به دست نشریات مختلف رسیده است.
فورد برانکو پس از ربع قرن به بازار بازگشته و پس از بارها تأخیر در تولید به خاطر مشکلات مختلف، سرانجام برای انجام آزمایش به دست نشریات مختلف رسیده است.
تا پیش از این کمبود قطعات الکترونیکی اصلیترین مشکل بیامو برای عرضه خودرو بود، اما حالا یک مشکل جدید جلوی پای این شرکت خودروسازی قرار گرفته است.
بازسازی خودروهای کلاسیک و تجهیز آنها به پیشرانههای مدرن الکتریکی به یک روند پرطرفدار تبدیل شده و چند استارتاپ در این زمینه اکنون مشغول فعالیت هستند. شرکت الکتروژنیک (Electrogenic) که مقر آن در انگلستان واقع شده، یکی از این استارتاپها به شمار میرود. این کمپانی در پروژه اخیر خود به سراغ سیتروئن دی اس (DS) رفته و این خودروی زیبای فرانسوی را به پیشرانه برقی مجهز کرده است.
بنتلی فلایینگ اسپور هیبرید اودیسین ادیشن یک خودروی تولید محدود است که از کانسپت «EXP 100 GT» الهام گرفته و طبق گفته بریتانیایی ها، انتخاب متریال صورت گرفته برای این خودرو نشان میدهد که اشرافیت چگونه میتواند با محیط زیست همراه باشد.
خودروی بی ام و «۲۰۲۱ X ۷» را میتوان بزرگترین خودروی تجاری این برند دانست که همراه با عملکردهای بالایی ارائه میشود.
شرکت مرسدس بنز از نسخه گارد یا همان ضدگلوله نسل جدید S کلاس رونمایی کرد. این نسخه با نام S680 Guard 4Matic عرضه شده و با فاصله محوری طولانی نیز قابل سفارش خواهد بود. برخلاف دیگر تریمهای S کلاس وظیفه تامین نیروی این نسخه به موتور ۶ لیتری V12 سپرده شده تا قدرت مانورپذیری آن در سطحی بالاتر باشد.
عرضه کامیونتهای شرکت تسلا به دلیل کمبود سلولهای باتری مورد نیاز و مشکلات زنجیره تأمین با تأخیر مواجه شد.
رنو مجددا اعلام کرده است که تصمیم قطعی برای بازگشت به ایران دارد و اگر برجام احیا شده و تحریمها لغو شود بلافاصله به بازار ایران بازخواهد گشت.
محققان از آزمایش بتنی جدید خبر داده اند که در صورت استفاده به عنوان آسفالت جاده ها و خیابان ها می تواند خودروهای برقی را در حین حرکت شارژ کند.
یکشنبه بیستم تیر ۱۴۰۰ نخستین نمونه آزمایشی خودروی «تارای برقی»، با حضور معاون علمی و فناوری رئیسجمهور رونمایی شد. سورنا ستاری در این مراسم گفت: «خوشحالم که نوآوری به صنعت خودرو رخنه کرده است، اما باید تلاش کنیم صاحب صنعت باشیم نه مونتاژکار، در این صورت است که به متخصص، فناور و شرکت دانشبنیان نیاز داریم.» مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو نیز در این مراسم با بیان اینکه کاهش آلایندگیها علت اصلی ورود به حوزه تولید خودروهای برقی است، گفت: «ایرانخودرو با نگاه داخلیسازی به سمت برقیسازی تارا رفته و توفیقات خوبی نیز به دست آورده است.» فرشاد مقیمی با اشاره به افزایش تولید خودروهای برقی در سبد محصولات خودروسازان جهانی، اظهار کرد: «در حالی که کل خودروهای تولید در جهان ۱۷ درصد کاهش داشته، خودروهای برقی ۲۰ درصد رشد داشته است که نشان میدهد نسل آینده خودروها در جهان به سمت خودروهای برقی میرود.» وی در ادامه تصریح کرد: «درخواست داریم حاکمیت نقشه راه را ترسیم و وظایف هر بخش را تبیین کند تا حرکت ما که آغاز شده است متوقف نشود.» در این مراسم اعلام شد نمونه خودروی آزمایشی تارای برقی در شرکت دانشبنیان جتکو زیرمجموعه گروه صنعتی ایرانخودرو توسعه یافته است و برای اطلاع بیشتر از ویژگیهای فنی و جزئیات این پروژه با مهندس داوود خسروی، مدیرعامل شرکت جامع تحقیق و توسعه فناوریهای خودرو (جتکو) گفتگو کردهایم که در ادامه میخوانید.