کاری می کنیم باشگاه ها متضرر نشوند

تاج: لیگ باید در زمان مقرر به پایان برسد

سهمیه باشگا‌ه‌های ایران در آسیا کم نمی شود

تاج: درآمد نماینده های آسیایی ایران افزایش پیدا می کند

سرپرست سازمان لیگ از افزایش ۵ برابری درآمد باشگاه‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا خبر داد.
کد خبر: ۵۵۰۱۴۱
تاج: درآمد نماینده های آسیایی ایران افزایش پیدا می کند


به گزارش جام جم  و به نقل از سایت سازمان لیگ، مهدی تاج در رابطه با وضعیت امتیازدهی در کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: از موارد  بررسی شده در AFC جهت کسب سهمیه لیگ قهرمانان، امتیاز اعلام شده در بخش سازمان دهی تغییری نکرده و همان 50 امتیاز قبلی است.در بخش میانگین تماشاچیان امتیاز امسال تغییری نکرده و همان 100 امتیاز گذشته است، همچنین از بخش بازاریابی نیز امتیاز همان 50 امتیاز سال گذشته است. وی افزود: در زمینه مقیاس تجاری باشگاه‌ها نیز امتیاز اعلام شده همان 100 امتیاز سال گذشته است.در بخش اجرایی لیگ نیز 50 امتیاز تغییری نکرده است.در بخش رسانه، سال گذشته امتیاز 50 بود که امسال نیز همان 50 امتیاز است.
سرپرست سازمان لیگ با اشاره به مواردی که نحوه امتیازدهی AFC امسال شاهد تغییر بوده است افزود: در بخش استانداردهای فنی و کیفیت مسابقات ( نتایج تیم‌های ملی و باشگاه‌ها  که در این بخش نتایج ملی 30 درصد و نتایج باشگاه‌ها 70 در صد محاسبه می‌شود ) امتیاز 200 بوده که پیشنهاد داده‌اند امسال به 225 یا 250 افزایش یابد. در بخش عدم دخالت دولت در اداره لیگ نیز امتیاز سال گذشته 50 بود که پیشنهاد دادند امسال به 125 یا 150 افزایش یابد. در اداره باشگاه‌ها مقرر شده همه کشورهای عضو مدارکی ارائه دهند که هیچگونه تبانی در لیگ صورت نمی‌گیرد و نتایج خرید و فروش نخواهد شد. همچنین در بخش باشگاه‌ها شامل ( داشتن مدیر عامل، هیئت مدیره، افشای اسناد مالی مصوب، گزارش حسابرسی، عدم بدهی باشگاه به بازیکنان و کادر فنی و سود ده بودن باشگاه و غیره ) امتیاز کامل 200 بوده که در این بخش پیشنهاد شده امتیاز به 100 کاهش یابد. این نحوه امتیاز دهی از سال 2014 میلادی تا 2016 اعمال خواهد شد.
تاج تصریح کرد: در مجموع از 1000 امتیاز کامل در سال گذشته، ما 5/813 امتیاز گرفته بودیم که سه سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی آف به ایران تعلق گرفت.پیش بینی ما این است که در سال آینده به هیچ وجه سهمیه ما کمتر از سال گذشته نخواهد شد و با توجه به اینکه استادیوم‌های دستگردی، اکباتان و غدیر اهواز هم پتانسیل دریافت درجه A را دارند مطمئنا اگر سهمیه ما افزایش پیدا نکند کمتر از سال گذشته هم نخواهد شد.
سرپرست سازمان لیگ همچنین اظهار داشت: در حال حاضر بنا شده درآمد تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا از محل تبلیغات و پخش تلویزیونی نسبت به سال گذشته 5 برابر شود که این پیام خوبی برای فوتبال و باشگاه‌های ما است.

وی افزود: تا کنون تنها 4 باشگاه ما که در لیگ قهرمانان حضور داشته‌اند مورد ممیزی AFC قرار می گرفتند اما از این پس ممکن است همه باشگاه‌های ما مورد ممیزی قرار گیرند.
سرپرست سازمان لیگ تصریح کرد: ما 7 استادیوم A داریم که ممکن است این تعداد به 10 استادیوم افزایش یابد و موجب افزایش سهمیه شود. با توجه به شرایط به وجود آمده به نظر می‌رسد که ما سهمیه سال گذشته را داشته باشیم و اگر اضافه نشود کم نخواهد شد، البته ممکن است کشورهای دیگر هم خودشان را به ما نزدیک کنند ما از پیشرفت کشورهای دیگر اطلاعی نداریم اما پیشرفت ما خوب بوده است.
مهدی تاج در پایان ابراز امیدواری کرد با همت و هم دلی سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و باشگاه‌ها بتوانیم امتیازات لازم را به صورت کامل دریافت کنیم که باعث افزایش سهمیه شویم.بنده به شدت مخالف سند سازی و ارائه گزارشات غلط به AFC هستیم. لیگ ما، باشگاه ها و استادیوم‌ها را باید آنچنان که هست به AFC گزارش کنیم نه آنطور که می‌خواهیم باشد، چرا که در صورت ممیزی باید سربلند باشیم و مشکلی برای ما پیش نیاید.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها