درخواست شفاهی پرسپولیس برای جذب هافبک نفت؛

هلندی ها به دنبال جذب یعقوب کریمی

یعقوب کریمی مهاجم ملی پوش تیم نفت تهران در گفت و گو با جام جم:

همیشه مدیون استقلال هستم

در حالی که فوتبال ایران در حسرت داشتن پدیده ها می سوزد یعقوب کریمی بعد از 2 سال از اولین روزهای درخشش در فوتبال همچنان به عنوان یک بازیکن با آتیه شناخته می شود.
کد خبر: ۵۴۸۸۴۰
همیشه مدیون استقلال هستم


این بازیکن 21 ساله اکنون در نفت آنقدر می درخشد که این درخشش قابل مقایسه با زمانی که در استقلال بازی می کرد نیست. او که حالا با حضور موفقیت آمیز در نفت به مهره مورد اعتماد کروش هم تبدیل شده می گوید تیم ملی حتما به جام جهانی صعود می کند و در این مورد شکی هم ندارد. گفت و گوی جام جم با این مهاجم 21 ساله نفت تهران پیش روی شماست:

- نفت در جریان لیگ برتر نشان داد پتانسیل قهرمانی  دارد اما چه اتفاقی بر ای نفت باید بیفتد تا این تیم همچون تراکتور سازی ، استقلال و حتی سپاهان این پتانسیل قهرمانی را به بهترین شکل ممکن نشان بدهد؟
• من این گفته را قبول ندارم . نفت همین الان هم مدعی قهرمانی لیگ است البته در این باره خیلی نمی  خواهم اغراق کنم. همه دیدند ما چه تیم خوبی هستیم و توانایی این را داریم که به صدر جدول برسیم. نفت تهران باید کمی خودباوری بیشتری داشته باشد تا بتواند رقابت یکسانی با سایر تیم های مدعی داشته باشد. نفت تیم باسابقه ای در لیگ برتر محسوب نمی شود و به همین دلیل باید عملکرد کنونی این تیم را مورد تمجید و تحسین قرار داد. نفت تهران یکی از بهترین های لیگ امسال بود و اگر ساختار کنونی این تیم جفظ شود قطعا در فصل آینده یکی از مدعیان اصلی قهرمانی خواهد بود.

- هر مربی دیگری به غیر از منصور ابراهیم زاده هم می توانست در نفت این چنین خوب نتیجه بگیرد یا اینکه این نتایج خوب فقط مرهون تفکرهای ابراهیم زاده است؟
• نفت همه چیز دارد، از مدیریت خوب گرفته تا بازیکنان توانمند. این مجموعه بسیار خوب و قوی فقط یک مربی خوب می خواست که ابراهیم زاده بهترین گزینه است. او مربی بسیار بادانش و توانمندی است و اگر او نبود ما شاید در جایگاه کنونی قرار نداشتیم.  ابراهیم زاده صبور و منضبط است و به شاگردانش بسیار احترام می گذارد. فکر نمی کنم در ایران مربیان زیادی با این خصوصیات داشته باشیم.

- نفت قرار نیست از جایگاه کنونی اش در جدول رده بندی تکان بخورد یا اینکه در آخر فصل این تیم را در جایگاه دیگری می بینیم؟
• جایگاه هیچ تیمی در جدول رده بندی تثبیت شده نیست و نفت هم قرار نیست که در سر جای خود باقی بماند. ما اصلا به سقوط فکر نمی کنیم و تلاش می کنیم تیممان را در جمع 5 تیم برتر لیگ حفظ کنیم . اگر در این میان بتوانیم به رده چهارم و حتی سوم هم صعود کنیم که دیگر اوج کار و مهارتمان را نشان داده ایم.

- در این میان اصلا به افزایش شمار گل هایتان فکر می کنید؟
• این یک جمله تکراری است که بگویم گلزنی من زیاد مهم نیست. این را همه مهاجمان می گویند. من هم شاید این حرف را قبلا زده باشم اما نمی توانم کتمان کنم که گلزنی چقدر برایم مهم است. همیشه به گلزنی اهمیت داده ام اما این علاقه نباید موفقیت تیم را تحت تاثیر خود قرار بدهد و من کاملا نسبت به این موضوع آگاه هستم. اگر بتوانم به نفت کمک کنم تا در جدول صعود کند بیشتر خوشحال می شوم.

- با اینکه فاصله زیادی با  نفر  اول جدول گلزنان دارید هنوز هم برای آقای گل شدن خودتان امیدی دارید؟
• بعید است که بتوانم به جلال رافخایی برسم. در حین بازی همیشه سعی می کنم مهاجم موقعیت شناسی باشم اما برای اینکه به آقای گلی فکر کنم دیگر خیلی دیر است.

- چرا در فوتبال ایران مهاجمان اینقدر سخت گل می زنند؟ همین الان تعداد گل های بازیکنی که در صدر جدول گلزنان قرار دارد خیلی کمتر از تعداد بازی هایی است که او برای تیمش به میدان رفته است و تناسبی بین این دو وجود ندارد. سایر بازیکنانی که در جدول گلزنان حضور دارند نیز به همین ترتیب هستند.
• برای اینکه ضعف دارند و این ضعف شامل خودم هم می شود. برای اینکه درباره ضعف گلزنی بازیکنان صحبت کنیم باید به ضعف کل تیم اشاره کنیم چون در گل نزدن مهاجمان تاثیر دارد. وقتی درباره ضعف کل تیم صحبت می کنیم باید وضع کادر فنی را بررسی کنیم. بررسی وضع کادر فنی تیم نیز خود بررسی ساختار کل باشگاه را می طلبد و در ادامه نیز باید موارد زیادی بررسی شود که هر کدام به اندازه خود در یک ضعف همانند گل نزن نبودن بازیکنان نقش دارند. پس با این اوصاف متوجه می شوید که پاسخ دادن به این سوال که چرا  بازیکنان ما ضعف گلزنی دارند کار راحتی نیست و حداقل در چند جمله نمی گنجد.

- این ضعف ممکن است به آموزش ندیدن صحیح در رده های پایه باشد؟
• این چیزی که گفتید خود یکی از موارد مهمی است که در آن زنجیره ای که نام بردم نقش دارد. بله ، وقتی که آموزش های اصولی کافی و یا اینکه درست نباشد در آینده مشکلات زیادی به وجود می آید. من خودم در تیم های فوتبال جوانان پاس و استقلال چیزهای زیادی یاد گرفتم و هر بازیکنی شانس این را ندارد که در چنین فضایی آموزش ببیند.

- الان خودتان را یک بازیکن کامل می دانید که هیچ نیازی به آموزش بیشتر ندارد؟
• حتی بهترین بازیکنان جهان هم در هر لحظه باید چیزهای جدیدی یاد بگیرند. من الان در سنی هستم که شاید هنوز نیاز به آموزش داشته باشم اما اگر کمی دیگر بگذرد فقط تجربه است که به کمک من می آید. آموزش بیشتر به سنین پایین اختصاص دارد و من در 25 سالگی برای یادگیری دیگر گوش شنوایی نخواهم داشت. با تجربه اندوزی بیشتر مهارت های بیشتری هم کسب می کنم.

- این تجربه اندوزی قرار است فقط در نفت تهران باشد؟!
• خیر، من چنین چیزی نگفتم. آرزویم این است که در یک باشگاه معتبر اروپایی بازی کنم و امیدوارم این خواسته فصل آینده محقق شود. ماندگاری در نفت برای بازیکنی همانند من که فقط به  دنبال پیشرفت است اصلا خوب نیست. البته نمی خواهم به تیمی که در آن بازی می کنم جسارت کنم اما به هر حال برای هر چیزی سقفی وجود دارد. منظورم این نیست که من در نفت تهران به سقف رسیده ام اما     می خواهم برای پیشرفت به یک تیم بزرگ تر بروم و آن تیم بزرگ فقط باید اروپایی باشد.

- یعنی بازگشت به استقلال جایی در برنامه های شما ندارد؟
• اصلا نمی توان در این مورد کوچک ترین پیش بینی را داشت. طی چند ماه اخیر بارها صحبت از بازگشت من به استقلال شد اما من تمایلی ندارم چندان در این باره صحبت کنم. با قطعیت نمی توان در مورد آینده صحبت کرد. در استقلال پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی کردم و همیشه مدیون این تیم  خواهم بود اما نمی توانم بگویم در این تیم بیشتر از الان که در نفت هستم پیشرفت می کنم. استقلال بهترین جا برای دیده شدن است و من بدون توجه به این موضوع اگر قرار است برای این تیم روزی بازی کنم تنها بر اساس عشق و تعصبم به این تیم به میدان می روم.

- در مورد تیم ملی چه نظری دارید، این تیم می تواند به جام جهانی صعود کند؟
• بله، حتما می تواند البته لازم به گفتن  نیست که کار ما سخت شده است اما ما بسیار پر انگیزه هستیم و می توانیم به هدف خود برسیم.  کروش بازیکنان بسیار خوبی را در اختیار دارد ضمن اینکه خودش هم مربی بزرگ و با تجربه ای است و می داند چگونه تیم ملی را از این شرایط سخت بیرون  بکشد. نمی دانم  چرا درباره صعود تیم ملی به جام جهانی تا این حد شک و شبهه به وجود آمده است. این شک و شبهات تنها نگرانی و استرس ما را بیشتر می کند. به جای این منفی بافی ها باید به تیم ملی انرژی بیشتری داده شود تا با روحیه بیشتری به استقبال بازی های آینده اش برود.

- حضور در جام جهانی آخرین آرزوی ورزشی یعقوب کریمی است؟
• خیر من تازه 21 ساله شده ام و دلیلی ندارد که جام جهانی را آخرین آروزی خود ببینم. اصلا باید بگویم جام جهانی نخستین آروزی ورزشی من است که این آرزو خود مقدمه ای برای دیگر آرزو های مهم محسوب می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها