دیگر می توان با اطمینان از تونی اولیویرا به عنوان موفقترین مربی پرتغالی فوتبال ایران یاد کرد؛ مردی که پس از حضور کارلوس کروش، آلفردو کاسیمیرو و مانوئل ژوزه به ایران آمد و حالا در روزهای پایانی لیگ ایران لقب بهترین پرتغالی را تا اینجای کار از آن خود کرده است.
کد خبر: ۵۴۸۴۷۴
اولیویرا: با مورینیو در ارتباط هستم

دیگر می توان با اطمینان از تونی اولیویرا به عنوان موفقترین مربی پرتغالی فوتبال ایران یاد کرد؛ مردی که پس از حضور کارلوس کروش، آلفردو کاسیمیرو و مانوئل ژوزه به ایران آمد و حالا در روزهای پایانی لیگ ایران لقب بهترین پرتغالی را تا اینجای کار از آن خود کرده است.

تونی اولیویرا در گفت و گوی مفصل با ایسنا، از هر دری حرف زد، از مردم تبریز و عشقشان به فوتبال تا ارتباطش با ژوزه مورینیو، هموطن پرسر و صدا و معروفش. بخش هایی از صحبت های اولیویرا را می خوانید :

- من سرمربی الاتحاد عربستان بودم و یک بار در لیگ قهرمانان آسیا با این تیم به ایران آمدم. همچنین در شارجه امارات کار می‌کردم و با این تیم هم به ایران آمدم. ضمن اینکه در زمان بازیگری‌ام و در دهه 1970 با بنفیکا به ایران آمدم که دو بازی دوستانه در آن زمان برگزار کردیم. فکر می‌کنم یکی از تیم‌هایی که آن زمان مقابل ما قرار گرفت یک تیم نظامی بود که اسمش هم پاس بود. در این 9 ماهی که در ایران هستم واقعا دوران خوبی را سپری کردم.

-  وقتی مربی‌گری را کنار بگذارم از سال‌هایی که در تراکتورسازی و تیم‌های دیگر کار کردم خاطرات خوبی برایم خواهد ماند. بازیکنان ایرانی از نظر فیزیکی و تکنیکی در سطح بسیار خوبی هستند اما از نظر تاکتیکی نیاز دارند که پیشرفت کنند. تیم ملی شما در سال‌های قبل با بازیکنانی مثل علی دایی و کریم باقری خیلی قوی‌تر بود اما فکر می‌کنم بازیکنان ایرانی برای یادگیری مشتاق هستند.

- اعتقاد دارم کروش مربی بزرگی است و تجربه بسیار خوبی دارد. او مربی‌ای است که با نظم کار خود را پیش می‌برد و ایران هنوز برای رسیدن به جام جهانی شانس خوبی دارد.

- متاسفانه وضعیت مالی تراکتورسازی اصلا خوب نیست. از زمانی که به این تیم آمده‌ام حرفی درباره شرایط مالی نزده‌ام اما حقوق ما هنوز پرداخت نشده است. برای بردها پاداش تعیین می‌شود اما چیزی به تیم پرداخت نمی‌شود. خود من دو ماه است که پولی نگرفته‌ام. من یک مربی حرفه‌ای هستم و تجربه خودم را به بازیکنان منتقل می‌کنم. اما دیگر جادوگر نیستم. باید بپذیریم که مهم‌ترین ویژگی تراکتورسازی هوادارانش است. در واقع ما بدون آن‌ها هیچ چیز نیستیم.
-
- کار ما در لیگ هنوز تمام نشده است. باید باور کنیم که می‌توانیم به قهرمانی برسیم. هیچ وقت نباید توقف کنیم و هر روز باید محکم‌تر و با قدرتتر از قبل به کارمان ادامه دهیم.
-
- قرارداد من با تراکتورسازی تا آخر فصل است اما قبل از تمدید آن باید درباره مسائل مالی حرف بزنیم و از بودجه باشگاه در سال بعد مطمئن شویم. من از کار کردن در تراکتورسازی راضی هستم و هواداران این تیم در قلب من هستند. اگر باشگاه به من گفت که تو را می‌خواهیم من هم می‌نشینم و با آن‌ها مذاکره می‌کنم.

- من هنوز با مورینیو حرف می‌زنم. مورینیو شخصیتی دارد که خیلی‌ها دوستش دارند و خیلی‌ها هم از او بدشان می‌آید. اما من دوست او و یکی از طرفدارانش هستم. او می‌داند که من در ایران و در تراکتورسازی چه شرایطی دارم و من هم از وضعیت او در رئال باخبرم. همچنان با هم در تماس هستیم.
- شما قبلا لژیونرها بیشتری در اروپا داشتید اما الان فقط دو، سه نفر هستند. به نظر من همه باید برای پیشرفت فوتبال ایران جمع شوند و برنامه‌ای طراحی کنند. از مربیان و مسئولان و بازیکنان و مدیران گرفته تا رسانه‌ها همه باید در این کار سهیم باشند. رسانه‌ها هم نباید فقط انتقاد کنند بلکه باید ایده و راه حل پیش روی فوتبال بگذارند و ببینند که مشکل واقعی چیست؟ این بحث کردن‌ها می‌تواند راه‌ها و پنجره‌های جدیدی را برای فوتبال ایران باز کند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها