تاج:سال آینده سقف قرارداد نداریم

بازی های پرسپولیس در اکباتان

سرپرست سازمان لیگ گفت: "می‌توانیم شاهد برگزاری بازی راه‌آهن و پرسپولیس در ورزشگاه اکباتان باشیم."
کد خبر: ۵۴۶۷۵۴
بازی های پرسپولیس در اکباتان

مهدی تاج با اعلام این موضوع عنوان کرد، بی‌شک اگر شورای تامین استان تهران موافقت کند، سازمان لیگ مشکلی با این موضوع نداشته و می‌توانیم شاهد برگزاری بازی در اکباتان باشیم.

او همچنین گفت: باشگاه راه‌آهن چنین درخواست کرده به منظور استفاده کامل از حق میزبانی‌اش در مصاف با تمام تیم‌های تهرانی، از این پس تمام بازی‌های خانگی‌اش را در ورزشگاه اکباتان برگزار کند که اولین آنها یکشنبه آینده مقابل پرسپولیس است. بی‌شک اگر شورای تامین استان تهران موافقت کند، سازمان لیگ مشکلی با این موضوع نداشته و می‌توانیم شاهد برگزاری بازی در اکباتان باشیم.

برگزاری بازی‌های سایپا با پرسپولیس و استقلال در کرج منوط به موافقت شورای تامین البرز است

سرپرست سازمان لیگ درباره سایر بندهای فوتبالی جلسه شورای تامین گفت: یکی دیگر از موارد مربوط به برگزاری بازی در ورزشگاه تختی تهران است که شورا بررسی می‌کند آیا می‌توان بازی‌های مربوط به استقلال و پرسپولیس را در این ورزشگاه برگزار کرد یا خیر. با موافقت شورای تامین این استادیوم می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: انجام بازی‌های سایپا مقابل پرسپولیس و استقلال در ورزشگاه انقلاب کرج هم منوط به تایید شورای تامین استان البرز است و سازمان لیگ آمادگی برگزاری این بازی‌ها از سال آینده در کرج را هم دارد.

مدیران سپاهان و استقلال می‌دانند امکان تغییر چندانی در تاریخ نیمه‌نهایی جام حذفی وجود ندارد

تاج درباره زمان تاریخ برگزاری نیمه‌نهایی و فینال جام حذفی نیز اظهار کرد: امروز(دوشنبه) جلسه هیات رییسه سازمان لیگ با حضور علی‌اکبر ابرقویی‌نژاد، سیف‌الله دهکردی، محمدرضا ساکت، علی کاظمی و حجت‌الاسلام علیپور برگزار شد و مصوباتی داشت که از طریق سایت سازمان لیگ اعلام خواهد شد. به هر شکل پیش از این مدیران دو باشگاه استقلال و سپاهان نظرات‌شان را داده بودند و سازمان لیگ هم بررسی زیادی درباره تقویم مسابقات کرده‌ایم. به هر شکل خود مدیران این دو باشگاه هم می‌دانند چندان امکان تغییر تاریخ نیمه‌نهایی جام حذفی وجود ندارد.

قطعا فصل آینده قانون سقف قراردادها وجود نخوهد داشت

سرپرست سازمان لیگ با بیان این که قانون سقف قراردادها قطعا در فصل آینده اعمال نمی‌شود، به ایسنا گفت: بر اساس آخرین تصمیم‌هایی که گرفتیم، از فصل آینده دیگر سقفی برای مبلغ قرارداد بازیکنان و مربیان وجود نخواهد داشت اما باشگاه‌ها باید بودجه مصوب داشته باشند و طبق قانون AFC ردیف‌ بودجه تمامی موارد کاملا مشخص باشد که به طور مثال باید 20 درصد را به تیم‌های پایه و آکادمی باشگاه اختصاص دهند.

باشگاه‌ها دیگر نمی‌توانند در طول فصل بودجه تزریق کنند

وی در پاسخ به این سوال که آیا میزان بودجه باشگاه‌ها برای تیم‌های فوتبال زیر نظر سازمان لیگ تعیین شده و آیا محدودیتی از این حیث برایشان وجود خواهد داشت، اظهار کرد: خیر این طور نخواهد بود و اصلا میزان بودجه باشگاه‌ها برای ما مهم نیست. سازمان لیگ تنها به تخصیص این بودجه‌ طبق قوانین بین‌المللی تاکید خواهد داشت.

تاج در واکنش به این که سازمان لیگ برای باز نشدن باب پرداخت‌ها و تخصیص بودجه‌های پنهانی باشگا‌ه‌ها پس از اجرای این قانون چه کاری می‌تواند انجام دهد، به ایسنا گفت: این قوانین در همه جای دنیا اعمال می‌شود و سازمان لیگ اصل را بر صداقت صحبت باشگاه‌ها می‌گذارد؛ هر چند واحدهای نظارتی بر شرایط باشگاه‌ها کنترل‌هایی خواهند داشت. باشگاه‌ها نمی‌توانند تحت هیچ شرایطی بودجه‌شان را در طول فصل تغییر دهند مگر بااطلاع هیات مدیره باشگاه و تایید سازمان لیگ.

کمیته اخلاقی و کمیته انضباطی هم‌عرض هم نیستند

وی در واکنش به علت تغییرات اعمال شده در بخش مدیریتی کمیته منشور اخلاقی تصریح کرد: بحث رعایت مسایل اخلاقی همیشه از تمایلات درونی در داخل کشور بوده و باید در روابط فردی انسان‌ها وجود داشته باشد اما موارد الزام‌آوری در فوتبال وجود دارد که باید تحت عنوان کمیته‌ اخلاق به آنها رسیدگی کرد. درون این کمیته که مطابق با قوانین فیفا شکل می‌گیرد، دادگاه و دادسرا تعریف شده و کمیته اخلاقی می‌تواند مجازات‌های سنگین و غیرقابل برگشتی را اعمال کند.

رئیس سازمان لیگ در پاسخ به این سوال که احکام کمیته اخلاقی ارجح از کمیته انضباطی خواهد بود و اساسا آیا این دو کمیته در مواردی هم‌عرض یکدیگر نخواهند بود، نیز اظهار کرد: هر دو کمیته احکام انضباطی صادر می‌کنند اما نوع آنها متفاوت است. کمیته انضباطی مسوول رسیدگی به اتفاقات درون مستطیل سبز و برخی موارد مربوط به تماشاگران است اما کمیته اخلاقی به خارج از این موارد نظیر پرداخت پول‌های ناحق، تبانی، رشوه و ... رسیدگی می‌کند که ممکن است خارج از مستطیل سبز باشد.

از این پس اعضای کمیته اخلاقی نباید مسئولیتی در فدراسیون داشته باشند

تاج در پاسخ به این سوال که آیا مدیریت کمیته اخلاقی همچنان بر عهده سیدهادی آیت‌اللهی، نایب رییس اول فدراسیون باقی می‌ماند یا تحت مدیریت سازمان لیگ اداره می‌شود، به ایسنا گفت: طبق تعاریف قانونی فیفا، اعضای کمیته اخلاقی را باید حقوقدانانی که هیچ مسوولیتی در فدراسیون ندارند، تشکیل دهند و قانون اجازه مسوولیت ما را نمی‌دهد. بنده یا آیت‌اللهی تنها می‌توانیم دبیر کمیته باشیم اما تا زمانی که این کمیته چنین شکلی پیدا نکرده فعلا دو مجموعه از گذشته تعریف شده است، یکی از آنها بخشی است که حجت‌الاسلام علیپور و همکارانش در آن فعالیت می‌کنند و یک بخش دیگر هم که بنده به همراه آیت‌اللهی و علیپور از اعضای آن هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها