تقاضای کمک سرخ‌ها از دولت و بانک مرکزی

رویانیان: خطر پرسپولیس را تهدید می‌کند

همکاری برای پرداخت مطالبات رینالدو؛

پرسپولیس، سپاهان و فدراسیون طلب استقلال را دادند!

در حالی که فدراسیون بین المللی فوتبال باشگاه استقلال را تهدید کرده بود در صورت عدم پرداخت مطالبات بازیکن پرویی خود شش امتیاز از این باشگاه کسر خواهد کرد، رقیب دیرینه آبی ها به همراه سپاهان و فدراسیون فوتبال به کمک این باشگاه آمدند و مطالبات "رینالدو" را پرداخت کردند.
کد خبر: ۵۴۶۶۶۶
پرسپولیس، سپاهان و فدراسیون طلب  استقلال را دادند!


در پی تهدید اخیر فیفا مبنی بر کسر 6 امتیاز از تیم فوتبال استقلال در صورت عدم پرداخت بدهی یکصد هزار دلاری "رینالدو"، بازیکن پرویی و سابق این تیم که هم اکنون در تیم "کیه وو" ایتالیا عضویت دارد مسئولان باشگاه استقلال به تکاپو افتادند تا قبل از عملی شدن تهدیدهای فیفا این مشکل را برطرف کنند اما در این بین مشکل بزرگ آبی‌ها در پرداخت بدهی یکصد هزار دلاری رینالدو، حساب شخصی این بازیکن در یکی از بانک‌های شهر منچستر باز می‌گشت که امکان ارسال پول به حساب یاد شده به خاطر مشکلات اخیر ایران امکانپذیر نبود.

از سویی دیگر استقلالی‌ها که نمی‌خواستند صدرنشینی و قهرمانی احتمالی خود را در لیگ برتر به مخاطره بیاندازند دست به دامان فدراسیون فوتبال شدند تا با رایزنی‌های فدراسیون کشورمان بتوانند خود را از این مهلکه نجات دهند. در چنین شرایطی مذاکرات فدراسیون فوتبال ایران با کنفدراسیون آسیا نتیجه داد تا باشگاه استقلال از یک خطر بزرگ خود را نجات دهد.

اما این پایان ماجرا نبود. چراغ سبزی که AFC به ایرانی‌ها نشان داد باعث شد تا فدراسیون فوتبال هم به بلوکه شدن 50 هزار دلار پول خود در خزانه کنفدراسیون فوتبال آسیا پایان دهد. در این بین نباید از کمک‌های باشگاه‌های پرسپولیس و سپاهان، دو رقیب همیشگی استقلالی‌ها برای حل مشکل یاد شده به سادگی گذشت.

این دو باشگاه که هر کدام به همراه استقلال مبلغ 17 هزار و پانصد دلار از کنفدراسیون فوتبال آسیا طلب داشتند، در یک توافق سه جانبه مبالغ ارزی خود را به آبی‌ها بخشیدند تا این باشگاه بتواند مستقیما از خزانه کنفدراسیون فوتبال آسیا بدهی رینالدو را به حساب وی در یکی از بانک‌های شهر منچستر انگلیس پرداخت کند که البته 50 هزار دلار پول فدراسیون را که در خزانه AFC بلوکه شده بود را هم باید به این مبالغ اضافه کرد.

محمدرضا کسرایی، مسئول روابط بین‌الملل سازمان لیگ ایران در این باره به خبرنگار مهر گفت: خوشبختانه با تعامل خوبی که بین سه باشگاه لیگ برتری و فدراسیون فوتبال به وجود آمد و با رایزنی‌های زیادی که در کنفدراسیون فوتبال آسیا داشتیم این مشکل را حل کردیم. AFC بخشی از پول رینالدو را به حساب این بازیکن واریز کرد و رسید آن را نیز به فدراسیون ایران ارسال کرد و اگر مشکل خاصی رخ ندهد باقی مبالغ مورد نظر این بازیکن هم در طول هفته جاری به حساب بانکی وی در شهر منچستر واریز می‌شود تا پرونده او به طور کامل بسته شود.

وی در خصوص این که با اتفاق یاد شده پول‌های فدراسیون فوتبال هم از بلوکه شدن نجات یافته است، عنوان کرد: فدراسیون فوتبال ایران مبلغی را از کنفدراسیون فوتبال آسیا طلبکار بود که امکان دریافت آن برای طرف ایرانی وجود نداشت چرا که AFC اعلام کرده بود به خاطر مشکلاتی که وجود دارد نمی تواند این پول‌ها را به ایران حواله کند از طرفی سه باشگاه استقلال، پرسپولیس و سپاهان هم در دریافت مطالبات خود از کنفدراسیون آسیا با مشکل مواجه شده بودند که حالا با توافق‌های صورت گرفته این معضل برطرف شد و قرار بر این است باشگاه استقلال معادل ریالی این پول‌ها را به دو باشگاه یاد شده و فدراسیون فوتبال پرداخت کند که زمان و نحوه پرداخت آن به توافق‌های طرفین باز می‌گردد.

مسئول روابط بین الملل سازمان لیگ درباره کمک‌های ارزی که کنفدراسیون فوتبال آسیا به تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا انجام می‌دهد نیز توضیح داد: معمولا AFC بابت سفرهای خارجی تیم‌ها مبالغی را به عنوان کمک هزینه در اختیار آنها قرار می‌دهد که این مبلغ برای تیم‌های ایرانی 30 هزار دلار به ازای هر سفر خارجی است. از طرفی هر بردی که تیم‌ها کسب کنند 40 هزار دلار برای آنها پاداش به دنبال دارد که این انگیزه تیم‌ها را برای برنده شدن افزایش می‌دهد. ضمن این که سود بلیت فروشی هر دیدار هم در اختیار تیم‌های میزبان قرار می‌گیرد ولی در خصوص پخش تلویزیونی بازی‌ها باید بگویم که شرکت تلویزیونی WSG که حق پخش این رقابتها را در اختیار دارد درباره آن تصمیم می‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها