در پی عدم پاسخگویی مسئولان فدراسیون پرورش اندام ایران به دلیل دوپینگ دو ورزشکار ایرانی فدراسیون جهانی ورزش فیزیکی و پرورش‌اندام(WPBF)، این فدراسیون را تهدید به تعلیق کرد.
کد خبر: ۵۴۵۰۰۳
خطر تعلیق برای فدراسیون پرورش اندام


به دنبال مثبت اعلام شدن تست دوپینگ دو ورزشکار ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در چین، فدراسیون جهانی ورزش فیزیکی و پرورش‌اندام در نامه‌های متعدد خواستار ارائه پاسخ ایران به خاطر این دوپینگ‌ها شد اما تاکنون هیچ پاسخی از سوی فدراسیون پرورش اندام ایران به مجامع جهانی داده نشده است که WPBF نسبت به عدم پاسخگویی فدراسیون ایران موضع گرفته و با تعیین مهلت یک هفته‌ای برای ایران اعلام کرده که در صورت عدم پاسخگویی به سوالات فدراسیون WPBF، ایران تعلیق خواهد شد که این فرصت یک هفته‌ای روز گذشته(سه‌شنبه) به پایان رسید.

در این نامه خطاب به آشتیانی، سرپرست فدراسیون بدنسازی و پرورش‌اندام آمده است: "مدت‌هاست به وسیله ایمیل و مکاتبه خشم و ناراحتی خود را از فدراسیون جهانی به این و آن طرف اعلام می‌کنید. دو بار به صورت محرمانه برای گفت‌وگو با آقای پل چوا به بانکوک سفر کردید، در صورتی که باید پاسخ تشکیلات دوپینگ فدراسیون جهانی را می‌دادید. از او درخواست تست نگرفتن بدنسازان ایران را کرده‌اید. برای بیان نقطه‌نظرات جایی به نام "کنگره" وجود دارد."

در بخش دیگری از این نامه آمده است: "شما به لحاظ حرفه‌ای پزشک هستید و می‌دانید که پل چوا در زمینه تست دوپینگ نمی‌تواند کاری کند. امور دوپینگ تحت مدیریت دوپینگ است. همچنین با علم به این که ما اعضای دوپینگ یا کمیته‌ بین‌المللی المپیک نیستیم، اقدام به ارسال ایمیل‌های شدید اللحن به وادا، IOC و OCA کرده‌اید. نتایج دوپینگ شما درآمده است. دو نفر در مسابقات قهرمانی آسیا و یک نفردر رقابت‌های قهرمانی جهان دوپینگ کرده‌اند. طبق ماده "36. س. 903" منشور اخلاقی نظام‌نامه APBF (کنفدراسیون آسیایی WPBF). لطفا ظرف مدت هفت روز دلایل این که ما را مجاب نماید که تصمیم به تعلیق شما نگیریم را اعلام کنید."

آشتیانی با وجود ارسال این نامه از سوی فدراسیون جهانی ورزش فیزیکی و پرورش‌اندام( WPBF) واکنشی نشان نداده و به همین دلیل مسئولان WPBF در نامه‌ای جداگانه به محمد عباسی، وزیر ورزش و جوانان ضمن شکایت از آشتیانی به دلیل پاسخ ندادن به اخطار‌هایشان از مثبت شدن تست دوپینگ ورزشکاران ایران خبر دادند.

در این نامه هم خطاب به وزیر آمده که به دلیل محرز شدن تست دوپینگ ورزشکاران ایرانی، طبق ماده «41» قانون مبارزه با دوپینگ جریمه این ورزشکاران محرز شده و در مورد ورزشکارانی که تست دوپینگ‌شان برای اولین بار مثبت شده، دو سال تعلیق و سه هزار دلار جریمه و فدراسیون مربوطه نیز پنج هزار دلار جریمه و توبیخ کتبی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، با ارسال این نامه ایران محکوم به پرداخت 9 هزار دلار جریمه برای دوپینگ ورزشکاران و پنج هزار دلار جریمه برای فدراسیون شده است.

این تهدیدها در حالی صورت می‌گیرد که هیچ یک از فدراسیون‌های بین‌المللی فعال در پرورش اندام زیرمجموعه IOC نیستند و تنها حلقه تفاوت آنها در همکاری کردن یا همکاری نکردن با وادا است. در این زمینه فدراسیون بین‌المللی بدنسازی و پرورش اندام IFBB به واسطه قدمت بیشتری که دارد تنها فدراسیونی است که با وادا همکاری می‌کند.

نکته جالب این است که فدراسیون جهانی ورزش فیزیکی و پرورش اندام WPBF که اکنون فدراسیون پرورش اندام و بدنسازی ایران را به تعلیق تهدید کرده است حدود پنج سال پیش بود که با حمایت ایران و حضور 10 کشور دیگر رسمیت پیدا کرد و اکنون بیش از 40 عضو دارد!

آن زمان در پی اختلافاتی که در فدراسیون بین‌المللی پرورش اندام IFBB به وجود آمد فدراسیون وقت پرورش اندام ایران که پورعلیفرد، ریاست آن را برعهده داشت، طرف پل چوآ و فدراسیون تازه تاسیس WPBF را گرفت که همین باعث شد IFBB ما را تعلیق کند و پرورش اندام ایران حدود پنج سال است که از طریق فدراسیون هیچ اعزامی را به مسابقات IFBB ندارد و امید امیری به عنوان نماینده IFBB در ایران ورزشکاران را به خارج اعزام می‌کند.

با توجه به شرایط پیش آمده، فدراسیون ایران می‌تواند باز هم مانند کاری که پنج سال پیش انجام شده با فدراسیون IFBB کار کند و این بار از سوی فدراسیون جهانی کم اعتبار WPBF تعلیق شود و یا این که راه سومی را انتخاب کرده و با فدراسیون جهانی دیگری همکاری کند.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها