با تلاش هیئت مدیره پرسپولیس ؛

رویانیان و کفاشیان در فاز آشتی!

برای عکس گرفتن به ایتالیا نرفتم

رویانیان:وقتی اعتراض می‌کنیم نباید تهدید کنند

برنامه باشگاه محمد رضا یکتامرام این هفته خیلی سر و صدا به پا کرد.مدیر عامل باشگاه پرسپولیس که مهمان این برنامه بود درباره داوری گفت: وقتی نسبت به تصمیمات داوری اعتراض می‌کنیم آنها باید حرف ما را بشنوند نه اینکه تهدیدمان کنند.
کد خبر: ۵۴۴۴۲۷
رویانیان:وقتی اعتراض می‌کنیم نباید تهدید کنند


 به نقل از سایت باشگاه پرسپولیس، محمد رویانیان با حضور در برنامه تلویزیونی باشگاه که از شب گذشته از شبکه دو سیما پخش شد، ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت شادروان ناظم گنجاپور به خانواده او و اهالی فوتبال، برنامه «باشگاه» را یک حلقه مفقوده بین برنامه‌های ورزشی تلویزیون و آن را فرصت خوبی برای باشگاه‌ها دانست تا بتوانند برنامه‌های خود را به هوادارانشان ارائه کنند.

رویانیان پس از پخش تصاویری درباره سفر مدیران باشگاه پرسپولیس به میلان گفت: این سفر وسیله‌ای بود برای اینکه زودتر به اهداف خود برسیم. به عنوان عضوی کوچک از پرسپولیس تلاش کردم روی باشگاه‌های بزرگ مطالعه کنم و دیدار با مدیران آنها فرصتی است برای اینکه بفهمم وضعیت باشگاه در حد صفر است. با این حرف نمی‌خواهم کسی را بزرگ یا کوچک کنم یا اینکه بخواهم شکسته نفسی کنم. این یک واقعیت است. یک عیب بزرگ است که ما در حد یک باشگاه بزرگ و حرفه‌ای نیستیم و در حد پائینی قرار داریم. در پایان آن سفر متوجه شدم باید پنج سال شب و روز کار کنیم تا به حد مطلوب برسیم.

وی افزود: من برای عکس گرفتن با گالیانی و یا حضور در سن سیرو به میلان نرفتم. اینها برای من که تازه به فوتبال آمده‌ام جذاب نبود. برای من مقایسه بین پرسپولیس و میلان به عنوان یک باشگاه حرفه‌ای جالب بود. البته از آقای گالیانی تشکر می‌کنم که 45 دقیقه وقت دادند فیلمی از فعالیت‌های پرسپولیس را دیدند و جلسه خوبی داشتیم. آقای باره‌سی را به تهران فرستادند و اقدامات دیگر در دست انجام هستند. با این بررسی فهمیدم به عنوان مدیر چه رسالتی دارم.

رویانیان تصریح کرد: در ایران مدیران محکوم به تیمداری هستند و نه باشگاه سازی ولی یک مدیر باید باشگاه بسازد. باشگاه است که جاویدان می‌ماند. باشگاه می‌تواند بسیاری مشکلات را حل کند. باشگاه است که می‌تواند مسائل فرهنگی، اقتصادی و فنی را در فوتبال حل کند. وقتی در قالب یک تیم باشید، درگیر حاشیه‌های قبل و بعد از بازی می‌شوید. تیم داشتن یک تهدید است و باشگاه داشتن یک فرصت است. رسانه‌ها باید کمک کنند باشگاه بسازیم.

مدیرعامل پرسپولیس خاطرنشان کرد: ما همیشه تیم عرضه کرده‌ایم و مهمترین وظیفه من این است که تیم را تبدیل به باشگاه کنیم. من به این مساله باور دارم. نیم فصل اول بدترین روزهای عمر من در فوتبال بود، با این وجود برنامه‌های خودم را متوقف نکردم. کارهای اقتصادی، تاسیس یازده شرکت در راستای برنامه‌های خودکفایی باشگاه، توسعه تیم‌های پایه به منظور مولد کردن باشگاه، برنامه‌هایی بود که در آن مقطع دنبال می‌کردیم. پرسپولیس باید در همه جای ایران مدرسه فوتبال داشته باشد و هم برای خودش و هم برای تیم‌های دیگر بازیکن بسازد. بخشی از تجارت فوتبال این است.

رویانیان افزود: در همین مدت، آکادمی فوتبال پرسپولیس را راه‌اندازی و مجوز آن را دریافت کردیم. با باشگاه‌های میلان و رئال مادرید و آکادمی فوتبال ترافیک برزیل مذاکره داشتیم و در حال برنامه ریزی برای استفاده از نتایج مذاکرات هستیم.

مدیرعامل پرسپولیس تصریح کرد: برای حرفه‌ای سازی باشگاه گروه ویژه‌ای را تعیین کرده‌ایم و شرکت تجاری پیشکسوتان راه اندازی شد. برای خصوصی سازی و عرضه سهام به مردم هم بسیار تلاش کرده‌ایم. افتتاح نمایندگی‌ها هم شروع شده است. بر این اساس نمایندگی‌های زیادی در ایران و حتی خارج از کشور راه‌اندازی شد و قصد داریم آنها را توسعه بدهیم. باید مدارس فوتبال ایجاد شوند و تا اینجا نزدیک به 60 مدرسه دایر شده است. البته ایده‌آل من، ایجاد هزار مدرسه فوتبال در هزار شهر ایران است. ما باید روی ایجاد یک ساختار فرهنگی و ورزشی کار کنیم. در حال حاضر دانشگاه پرسپولیس هم در سه رشته افتتاح شده است و در ترم آینده 10 رشته دیگر را هم اضافه می کنیم.

مجری برنامه در جریان صحبت‌های محمد رویانیان اشاره‌ای به پرداخت حقوق و در نظر گرفتن بیمه برای پیشکسوتان داشت که مدیرعامل پرسپولیس پاسخ داد: این موارد که اصلا قابل آنها را ندارند. من نمی‌خواستم این موارد را بیان کنم. ارزش آنها خیلی بیشتر از اینها است. ما در حال حاضر زیر ساخت‌های خوبی ایجاد کرده‌ایم ولی برای توسعه باشگاه به پول نیاز داریم. امیدوارم هواداران کارت‌های هواداری را خریداری کنند و من هم متقابلا شفاف به آنها گزارش می‌دهم که پول‌ها کجا هزینه می‌شود.

رویانیان در جریان بخشی از برنامه که به کارشناسی داوری بازی پرسپولیس و آلومینیوم هرمزگان اختصاص داشت، گفت: در مورد داوری باید بگویم این مدیریت داوری است که با نحوه مدیریتش و اقداماتی که انجام می‌دهد داوران را کوچک می‌کند. آنها باید پنجره‌ها را باز کنند تا همه نفس بکشند. من میلیاردها برای تیم خرج کرده‌ام. این تیم 30 میلیون هوادار دارد. وقتی با این اشتباهات داوری، تمام زحمات به باد می‌رود، چه جوابی می‌توانیم به هواداران بدهیم. من رویانیان، کسی نیستم. من نماینده 30 میلیون هوادار هستم. وقتی اعتراض می‌کنم باید در اتاق خود را به روی ما بازی کنند و ما را در آغوش بگیرند. حرف‌های ما را بشنوند و جوابی منطقی به آن بدهند. نه اینکه حرف ما را نشنوند و تهدید کنند. چرا بین داوران با بازیکنان و مربیان فاصله ایجاد می‌کنند؟ چرا اینقدر خشک برخورد می‌کنند؟ من رویانیان نیستم، من مدیر باشگاهی با 30 میلیون هوادار هستم. در مملکت ما آزادی است ما باید حرف‌ها را بزنیم. نوکر داوران هم هستم، اما این اشتباهات تاثیر بسیار بدی روی تیم ما گذاشته است و برخوردها منصفانه نیست.

وی گفت: در همین بازی با آلومینیوم بازیکن ما مظلومانه محروم شد، مربیان ما مظلومانه اخراج شدند و به این ترتیب تیم ما هم در آن بازی و هم برای بازی بعد ضربه خورد. برای ما پنالتی‌ها را نگرفته‌اند و با اعلام آفساید موقعیت‌ها را از دست می‌دهیم و با این شرایط تیم ما دچار مشکل شده است.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها