نکونام: انگیزه هایم برابر عرب ها بیشتر می شود

کار این روزهای استقلال صبوری است

هافبک ملی‌پوش استقلال پس از سال‌ها دوری از لیگ قهرمانان آسیا امیدوار است شروع و پایان استقلال در این رقابت‌ها "مثبت" باشد. با این حال او می‌گوید نمی‌شود از حالا درباره قهرمانی تیمش در لیگ قهرمانان صحبت کرد.
کد خبر: ۵۴۴۳۰۹
کار این روزهای استقلال صبوری است

جواد نکونام پیش از سفر این تیم به دوحه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران  به سوال‌های مختلفی پاسخ داد.

* پس از سال‌ها دوری از لیگ قهرمانان آسیا و آن شکست تاریخی برابر العین دوباره به آسیا باز گشته‌اید.

- درست است که آن بازی خاطره بدی برای من و فوتبال ایران بود، اما خاطرات خوبم از این رقابت‌ها بیشتر از خاطرات منفی‌اش است. در آن سال خیلی دوست داشتم که با پاس، لیگ قهرمانان آسیا را به خوبی تمام کنیم، اما حالا خوشحالم که دوباره پا به این مسابقات گذاشتم و با پیراهن استقلال به آسیا می‌روم. امیدوارم هم شروع خوبی داشته باشیم و هم پایانی خاطره انگیز. خودم به شخصه انگیزه بسیار زیادی دارم که در این رقابت‌ها برای استقلال موثر باشم.

* سالهاست که در این رقابت‌ها غایب بوده‌اید، فکر می‌کنید چقدر سطح این رقابت‌ها با پیشرفت روبرو بوده است؟

- 100 درصد توقع دارم پیشرفت زیادی در این رقابت‌ها ایجاد شده باشد و مطمئنا این اتفاق افتاده است. همان طور که فوتبال دنیا پیشرفت داشته است، بازیکنان و تیم‌های آسیایی هم با پیشرفت روبرو بوده‌اند.

* چند روز پیش یکی از مربیان استقلال گفته بود که اگر همه چیز دست به دست هم بدهد، استقلال شانس اول قهرمانی در آسیا است. شما چطور فکر می‌کنید؟

- سخت است در این باره صحبت کنیم. اول باید تیم‌های دیگر را ببینیم. فکر می‌کنم تیم‌های شرق آسیا و همچنین تیم‌های عربی سرمایه‌گذاری زیادی در این سال‌ها کرده‌اند و کارمان برابر این تیم‌ها سخت خواهد بود. ابتدا باید از مرحله گروهی عبور کنیم و بعد از آن با توجه به تقویم AFC تکلیف مراحل بعد در فصل آینده مشخص می‌شود. ممکن است یک تیم ضعیف یا یک تیم قوی شود. کار زیاد است و از الان نمی‌توان گفت چه تیمی قهرمان می‌شود.

* به نکته خوبی اشاره کردید. شما که سابقه حضور در لیگ اروپا را دارید، چگونه با برنامه‌ریزی عجیب کنفدراسیون فوتبال آسیا کنار می‌آیید؟

- به هر حال شرایطی است که به وجود آمده اما به نظرم این تقویم در آینده دچار تغییرات زیادی خواهد شد. در تمام دنیا وقتی یک لیگ آغاز می‌شود در همان سال فوتبالی، مسابقات تمام می‌شود اما در آسیا این اتفاق نمی‌افتد و این نوع برنامه‌ریزی به ضرر تیم‌هایی است که بر اساس تقویم جهانی پیش می‌روند.

* در بازی‌های ملی معمولا شما انگیزه زیادی از رویارویی برابر تیم‌های عربی دارید. شاید این انگیزه در دیدار برابر الریان به خاطر پیشنهادهایی که از قطر داشتید دو چندان باشد.

- بله. من همیشه مقابل تیم‌های عربی انگیزه زیادی دارم. اما نیازی نیست که خودم را به آنها نشان دهم. اصلا نیازی نیست که به خاطر پیشنهاد احتمالی قطری‌ها برای خودم انگیزه ایجاد کنم. همان طور که شما گفتید مقابل تیم‌های عربی انگیزه‌ام زیاد است و همیشه تلاش کرده‌ام بهترین بازی‌هایم را انجام دهم. حتی آن زمان هم که ایران نبودم وقتی تیم‌های ایرانی و عربی با هم مسابقه داشتند، از ته قلب دوست داشتم تیم‌های ایرانی پیروز شوند.

* سپاهان و تراکتورسازی دو نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا هستند. به نظر می‌رسد این دو تیم در مقایسه نمایندگان ایران در سال‌های گذشته وضعیت بهتری دارند.

- من، سپاهان و تراکتورسازی را به خوبی می‌شناسم، اما از حریفانشان در مرحله گروهی شناخت ندارم. امیداورم تراکتورسازی و سپاهان هم بتوانند نتایج خوبی را کسب کنند. خیلی امیدوارم که هر سه تیم ایرانی بتوانند از مرحله گروهی عبور کنند و به مرحله بالاتر برسند.

* درباره الریان چه اطلاعاتی دارید؟

- فعلا کادر فنی تیم ما الریان را آنالیز کرده و هنوز آنالیز این تیم برای بازیکنان انجام نگرفته است. فکر می‌کنم در دو روز باقی مانده تا بازی این کار برای بازیکنان هم انجام شود.

* یک نگرانی که همیشه درباره میزبانی کشورهای عربی وجود داشته کارشکنی‌هایی است که معمولا انجام می‌دهند.

- - فکر نمی‌کنم این بار بتوانند کاری انجام دهند،‌ چون این بازی رفت است و آنها می‌دانند که اگر بخواهند کارشکنی انجام دهند در بازی برگشت ما فرصت داریم رفتارشان را جبران کنیم. (با خنده) ریششان گروی ماست.

* یکی از مشکلاتی که این روزها درباره استقلال بسیار مطرح است، تنگناهای مالی است که بازیکنان را به ستوه آورده. فکر می‌کنید این مشکل چقدر می‌تواند در عملکرد استقلال تاثیر بگذارد؟

- به هر حال این یک بازی ملی است و بازیکنان تمام تلاششان را می‌کنند برای موفقیت فوتبال ایران برابر الریان به پیروزی برسند، اما به هر حال مشکلات مالی به تیم ضربه زیادی می‌زند. تا به حال هم بازیکنان صبوری کرده‌اند، چون مبلغ بسیار کمی را دریافت کرده‌اند. شرایط تیم بزرگی مانند استقلال بسیار حساس است و ما نیاز به آرامش داریم. واقعا باید از تک تک بازیکنان تشکر کرد. آنها در این شرایط کار بزرگی را انجام داده‌اند و این تلاش قابل کتمان نیست. بازیکنان با تمام وجود کار کرده‌اند، اما باید مشکلات هم حل شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها