مربی تیم ملی اهداف پروازی: فدراسیون پول ندارد

بی پولی تیراندازان را خانه نشین کرد

شجاعی: به نشست آتی هیات رئیسه فدراسیون جهانی برای رفع تعلیق امیدواریم

عضویت ایران در انجمن بین المللی تیراندازی با کمان

شجاعی: به نشست آتی هیات رئیسه فدراسیون جهانی برای رفع تعلیق امیدواریم
کد خبر: ۵۴۳۸۸۹
عضویت ایران در انجمن بین المللی تیراندازی با کمان

به گزارش جام جم ورزشی پس از حضور سباستین ونکی رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان مجارستان و رئیس انجمن بین المللی توسعه ورزش فیلد و شبه شکار اروپا در تهران  و امضای تفاهم نامه همکاری بین فدراسیون تیراندازی با کمان مجارستان و فدراسیون تیراندازی با کمان ایران، سباتین ونکی و محمد علی شجاعی طی یک نشست خبری ضمن اشاره به مفاد این تفاهم نامه از عضویت ایران در این انجمن بین المللی خبر دادند.
در این نشست خبری سباستین ونکی با اشاره به ظرفیت های فرهنگی ایران در بخش تیراندازی با کمان به بیان پیشینه انجمن بین المللی تیراندازی با کمان پرداخت و گفت: در حال حاضر این انجمن 12 عضو رسمی دارد ولی در رقابت های جهانی که برگزار می کنیم تا 46 کشور شرکت می کنند. اما سیاستی جدیدی که این انجمن در پیش گرفته توسعه آن به  سراسر دنیاست و در این رابطه ایران به عنوان  اولین کشور آسیایی به عنوان رئیس این انجمن در قاره آسیا انتخاب شد تا در جهت توسعه آن در سطح قاره گام بردارد.
وی با بیان اینکه رشته های تحت پوشش این انجمن بر خلاف رشته های ریکرو و کامپوند رشته های هیجانی هستند، افزود: به هر حال با توجه به اینکه تیراندازی با کمان از دیرباز در ایران رواج داشته است و از طرفی  فدراسیون تیراندازی با کمان ایران در بخش بوروکراسی اداری منضبط و منسجم حرکت می کند تصمیم گرفتیم محمد علی شجاعی رئیس فدراسیون ایران به عنوان معاون اول من در این انجمن و رئیس منطقه آسیا فعالیت داشته باشد.
در این نشست خبری شجاعی رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان ایران با بیان اینکه عضویت در این انجمن بین المللی را به عنوان فرصتی در جهت مناسبات بین المللی ورزش و همچنین توسعه این رشته ها پذیرفته است، ادامه داد: متاسفانه توسعه بعد همگانی تیراندازی با کمان درسال های گذشته در ایران مغفول مانده است بنابراین ما در قالب این انجمن بین المللی سعی خواهیم کرد روی بعد همگانی تمرکز کرده و با شناسایی استعدادها در این بخش به سمت بعد قهرمانی هم حرکت کنیم.
وی افزود: کارهای زیربنایی راه اندازی این رشته های انجام شده است و علاوه بر این کمیته کمان سنتی در استان لرستان راه اندازی شده است و قصد داریم کمیته کمان گیری روی اسب را در گنبدکاووس و کمیته کمان اسکی را در استان البرز راه اندازی کنیم، یعنی عملا سه رشته انجمن یاد شده فعال خواهند شد.
شجاعی خاطر نشان کرد:  انجمن فعلی کمان گیری روی اسب که سال هاست فعالیت می کند به فدراسیون می پیوندد و ما به اتفاق در جهت رشد این رشته گام بر خواهیم داشت.
رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان در ادامه با اشاره به آخرین شرایط تعلیق این فدراسیون از سوی فدراسیون جهانی به دیدار اخیر محمدعباسی وزیر ورزش و جوانان با رئیس ترکیه ای فدراسیون جهانی تیراندازی با کمان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در این نشست اطلاعات صحیح و کاملی در اختیار رئیس فدراسیون جهانی قرار گرفت و او وعده داد در  نشست دو هفته آینده هیات رئیسه فدراسیون جهانی که در سوئیس برگزار می شود موضوع  فدراسیون تیراندازی با کمان ایران را یک بار دیگر در دستور کار قرار دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها