نایب رییس فدراسیون کشتی خبر داد؛

پاداش های قهرمانان جام جهانی کاهش می یابد

ملی‌پوشان کشورمان، ترکیه، قزاقستان و آذربایجان را شکست دادند

ایران- روسیه؛ فینال مهیج جام‌جهانی کشتی

بی‌شک بهترین چهره تیم ملی ایران در روز نخست جام‌جهانی فرشاد علیزاده بود. کشتی‌گیری که مدال برنز جهانی 2009 را در کارنامه دارد پس از افت مقطعی و ناکامی در کسب سهمیه ورودی بازی‌های المپیک، دیروز آمادگی خود را به رخ همه حریفان کشید و با کسب سه پیروزی پیاپی نقش مهمی در موفقیت تیم کشورمان داشت.
کد خبر: ۵۴۲۶۵۰
ایران- روسیه؛ فینال مهیج جام‌جهانی کشتی

جام جم ؛ امید توفیقی/ سی‌و‌سومین دوره رقابت‌های جام‌جهانی کشتی فرنگی در شرایطی از روز گذشته در تهران آغاز شد که تیم کشورمان ترکیه، قزاقستان و جمهوری آذربایجان را با شکست بدرقه کرد تا برای چهارمین سال پیاپی در یک قدمی فینال این رقابت‌ها قرار گیرد.

سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی تهران از صبح دیروز در حالی میزبان این رقابت‌ها بود که دیروز تیم ملی کشورمان که همچون همه تیم‌های شرکت‌کننده با ترکیبی متفاوت نسبت به بازی‌های المپیک روی تشک رقابت‌ها حاضر شده بود ابتدا بر اصلی‌ترین حریف دور مقدماتی خود یعنی ترکیه با نتیجه 4 بر 3 غلبه کرد و در دومین مسابقه قاطعانه و با نتیجه 6 بر یک از سد قزاقستان گذشت تا با روحیه‌ای مضاعف به استقبال دیدار جمهوری آذربایجان برود. دیداری که در نهایت با برتری تیم کشورمان همراه بود. به این ترتیب تیم ایران در چهارمین دیدار خود صبح امروز مقابل تیم ضعیف مجارستان قرار می‌گیرد و در صورت شکست دادن این تیم، حریف روسیه در جدال نهایی ‌می‌شود. تیم ایران که در سه دوره گذشته این رقابت‌ها بر سکوی قهرمانی ایستاده بود، این بخت را دارد تا در پیکار نهایی امروز در صورت شکست دادن روسیه که چند قهرمان اصلی خود را به همراه دارد، برای چهارمین بار پیاپی قهرمان جام‌جهانی شود. دیروز در گروه اول این رقابت‌ها هم روسیه سه پیروزی پیاپی کسب کرد.

 علیزاده ستاره روز نخست

 بی‌شک بهترین چهره تیم ملی ایران در روز نخست جام‌جهانی فرشاد علیزاده بود. کشتی‌گیری که مدال برنز جهانی 2009 را در کارنامه دارد پس از افت مقطعی و ناکامی در کسب سهمیه ورودی بازی‌های المپیک، دیروز آمادگی خود را به رخ همه حریفان کشید و با کسب سه پیروزی پیاپی نقش مهمی در موفقیت تیم کشورمان داشت.

 علیزاده دیروز در حالی که با ارائه مبارزه‌های تماشایی، تماشاگران حاضر در سالن را به وجد آورد در مجموع سه مبارزه خود تنها یک امتیاز به حریفان داد تا نشان دهد برای بازگشت به روزهای اوج عزم خود را جزم کرده است.

 باباجان‌زاده ادامه نداد

رقابت‌های دیروز یک نکته جالب توجه دیگر هم داشت. بشیر باباجان‌زاده، تنها ملی‌پوش المپیکی ایران که در این رقابت‌ها حاضر است، در شرایطی که دیروز اصلی‌ترین حریفش کشتی‌گیر کشور ترکیه بود در مصاف با این حریف در حالی که چند ثانیه از کشتی نگذشته بود، حاضر به ادامه مسابقه نشد. باباجان‌زاده که از رده جوانان تا بزرگسالان چند بار به کایالپ(قهرمان سال 2011 جهان و نفر سوم المپیک) باخته است، وانمود کرد حالش بد است و مسابقه نداد که این موضوع خنده رضا کایالپ را به همراه داشت.البته باباجان‌زاده کشتی‌گیر سرشناس قزاقستان و همچنین حریف آذربایجانی را به خوبی شکست داد.

 فراخوان ملی‌پوشان برای تماشاگران

 باتوجه به اهمیت حضور تماشاگران در این رویدادها، دیروز بیشتر ملی‌پوشان کشورمان از تماشاگران خواستند با پرکردن سالن 12 هزار نفری آزادی ضمن حمایت از تیم ملی، پرطرفدار بودن این ورزش را به کمیته بین‌المللی المپیک نشان دهند.سامان عبدولی ملی‌پوش دسته 55 کیلو در این باره گفت: امیدوارم مردم به سالن بیایند، چون خستگی ما با انجام کشتی‌های خوب و تشویق تماشاگران از تنمان به در می‌شود. بچه‌ها تمام تلاش خود را خواهند کرد تا در جام‌جهانی امسال به قهرمانی برسیم.همچنین عبدالمحمد پاپی، نماینده دسته 60 کیلو گفت: حضور تماشاگران حیاتی است؛ چرا که این مساله تاثیر زیادی روی حذف نشدن کشتی از المپیک خواهد داشت.علی محمدی هم که در وزن 66 کیلو دیروز روی تشک رفت، تصریح کرد: مردم قطعا برای فینال به سالن خواهند آمد و ما هم تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا با قهرمانی آنها را خوشحال کنیم.

 نامه علی‌آبادی به IOC

 اما با توجه به حذف احتمالی کشتی از بازی‌های المپیک، نگاه‌ها به صندلی‌های سالن بود تا با پرشدن ظرفیت سالن صدای مردم کشتی دوست ایران رساتر به گوش کمیته بین‌المللی المپیک برسد، اما در عمل چنین اتفاقی نیفتاد و رقابت‌های صبح و بعد ازظهر با استقبال پنج، شش هزار نفری تماشاگران پیگیری شد. به هر ترتیب با توجه به درخشش فرنگی کاران کشورمان در اوزان مختلف و راهیابی تیم ملی به پیکار نهایی، پیش‌بینی می‌شود امشب تماشاگران برای حمایت از تیم ایران و کشتی دنیا سنگ تمام بگذارند.

 این در حالی بود که دیروز هم همچنان بحث حذف احتمالی کشتی از المپیک داغ بود؛ به طوری که علاوه بر اعلام آمادگی نناد لالوویچ، سرپرست جدید فدراسیون جهانی کشتی برای تلاش در جهت تعدیل دیدگاه کمیته بین‌المللی المپیک، محمد علی‌آبادی رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان با ارسال نامه‌ای به IOCو شورای المپیک آسیا نگرانی مردم و جامعه ورزش ایران را از حذف کشتی در المپیک 2020 اعلام کرد.

 این در حالی است که قرار است دومین نشست کارگروه پیگیری حذف کشتی از المپیک، صبح امروز در محل کمیته ملی المپیک برگزار شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها