فدراسیون بین المللی کشتی ( فیلا ) به منظور نوسازی این رشته ورزشی وایجاد جذابیت درآن، تصمیم به تشکیل یک کمیته زنان و یک کمیته اخلاق گرفته است.
کد خبر: ۵۴۲۰۲۸
فیلا تغییرات را آغاز کرد


به گزارش پایگاه خبری ژاپن دیلی پرس، فدراسیون بین المللی کشتی ˈسائوری یوشیداˈ قهرمان 3 دوره المپیک را به عنوان نامزد کمیته زنان فیلا معرفی کرد.
یوشیدا سه مدال المپیک را در دسته 55 کیلوگرم زنان در اختیار دارد. او همچنین فرستاده ویژه فیلا به منظور لابی برای جلب حمایت از حفظ کشتی در برنامه بازیهای المپیک 2020 خواهد بود.
یوشیدا و الکساندر کارلین قهرمان سه دوره المپیک از روسیه جزو فرستادگان فیلا به نشست اردیبهشت ماه کمیته بین المللی المپیک برای توجیه لزوم حفظ کشتی رشته در المپیک هستند.
فیلا همچنین یک شرکت مشاوره برای لابی به خدمت گرفته که ارتباط نزدیک با180 کشور عضو خواهد داشت.
تصمیم گیری نهایی شهریور ماه در مجمع عمومی کمیته بین المللی المپیک اتخاذ خواهد شد.

فیلا همچنین تصمیم به بازنگری در مورد قوانین کشتی فرنگی گرفته است. کشتی فرنگی به علت دشواری درک قوانین پیچیده آن برای تماشاگران ، محبوبیت کسب نکرده است.
محبوبیت این ورزش یکی از عوامل تصمیم گیری کمیته بین المللی المپیک در مورد حذف یا حفظ آنهاست. کشتی جزو هشت رشته ورزشی است که برای قرار گرفتن در برنامه بازیهای المپیک 2020 باید رقابت کند.
حذف کشتی اعتراضاتی را به ویژه در میان کشورهایی که در المپیک موفقیت کسب کرده اند به دنبال داشته است. شش مدال از 38 مدال ژاپن در المپیک 2012 در کشتی بدست آمده است. کشتی یکی از ورزشهایی است که از زمان راه اندازی المپیک مدرن در سال 1896 وجود داشته است.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها