رئال‌مادرید- منچستریونایتد؛

شب قهرمانان

ادامه مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان اروپا؛

کار سخت باواریایی ها در لندن

در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، بایرن مونیخ در انگلیس به دیدار آرسنال می‌رود و پورتو با مالاگا روبرو می‌شود.
کد خبر: ۵۴۲۰۰۳
کار سخت باواریایی ها در لندن


مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا فرداشب (سه‌شنبه) با دو دیدار در پرتغال و انگلیس ادامه پیدا می‌کند. در پرتغال پورتو در ورزشگاه دراگائو که در زبان پرتغالی به معنای اژدهاست میزبان تیم شگفتی‌ساز مالاگا خواهد بود. مالاگا در اولین حضور خود در لیگ قهرمانان اروپا توانست به جمع 16 تیم برتر مسابقه‌ها راه یابد و اکنون تلاش می کند تا شگفتی‌سازی خود در این مسابقات را با پشت سر گذاشتن پورتو تکمیل کند.

این دو تیم پیش از این هیچ دیداری با هم نداشتند و دو تیم سه‌شنبه شب اولین بازی خود را در لیگ قهرمانان اروپا با یکدیگر خواهند کرد. پورتو در 37 بازی با تیم‌های اسپانیایی در اروپا در مجموع به 12 برد، 5 تساوی و 20 باخت رسیده است.

قهرمان پرتغال آخرین بار در فصل 2010 – 2009 در این مرحله حضور داشت و برابر آرسنال موفق شد به پیروزی برسد. این تیم در دور مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا در هر سه دیدار خانگی خود به پیروزی رسید اما از سوی دیگر مالاگا بی‌ادعاترین تیم این بازی‌هاست که در اولین حضور خود در لیگ قهرمانان اروپا موفق شد به عنوان تیم نخست از گروهش صعود کند و در گروهی که میلان حضور داشت تیم نخست شود و نگاه‌ها را به خود خیره کند.

*بازیکنان شاخص

پورتو: لوچو گونزالس – خوائو موتینیو – جمز رودریگز – مایکون

مالاگا: ولیگتون – ایسکو – خاویر ساویولا – خولیو پایتیت

* آرسنال – بایرن مونیخ

اما در حساس‌ترین بازی سه‌شنبه شب تیم آرسنال در حالی در ورزشگاه امارات میزبان بایرن مونیخ است که آن‌ها روز شنبه از جام حذفی انگلیس هم حذف شده‌اند تا آرسن ونگر چاره‌ای جز پیروزی در این دیدار نداشته باشد. در سوی مقابل بایرن مونیخ وضعیت کاملا متفاوتی دارد. آن‌ها قاطعانه در صدر جدول بوندسلیگا قرار دارند و یوپ هاینکس در سال آخر حضورش در نیمکت باواریا نمی‌خواهد دست خالی این تیم را ترک کند. آرسنال در دو فصل گذشته نیز در همین مرحله از مسابقه‌ها کنار رفته است. آرسنال در دور مقدماتی در گروه خود بعد از شالکه دوم شد و بایرن مونیخ به عنوان تیم صدرنشین از گروهش صعود کرد. دو تیم در فصل 2005 – 2004 نیز در همین مرحله به مصاف هم رفتند که بایرن در آلمان (3 – 1) به پیروزی رسید و در انگلیس آرسنال با یک گل به برتری رسید.

آرسنال 13 سال پیاپی به این مرحله از لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد اما آن‌ها از سال 2010 نتوانستند از این مرحله عبور کنند. آرسنال در دور گروهی برابر شالکه (0 – 2) باخت، بایرن نیز برابر باته بوریسف در دور گروهی شکست غیر قابل پیش‌بینی داشت. آن‌ها در بازی جمعه در بوندسلیگا با نتیجه (2 – 0) برابر ولفسبورگ صاحب برتری شدند.

نکته جالب این دیدار حضور لوکاس پودولسکی در ترکیب آرسنال برابر تیم سابق خود بایرن مونیخ است. او هنوز هم با باستین شواین اشتایگر هافبک بایرن رابطه بسیار نزدیکی دارد.

پرمرته ساکر دیگر مدافع آرسنال نیز فرصت این را دارد تا در این دیدار با هم‌وطنانش دیدار داشته باشد.

توماس روسیچکی هافبک آرسنال نیز 5 سال در آلمان بازی کرده و با جو تیم‌های آلمانی آشناست.

* برنامه‌ها بازی‌ها

پورتو – مالاگا

آرسنال – بایرن مونیخ

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها