در آستانه ال کلاسیکو؛

مسی از رئال می ترسد

با دو گلی که مسی در بازی برابر گرانادا به ثمر رساند، این مهاجم آرژانتینی تعداد گل‌هایش برای این تیم را به بیش از 300 گل رساند.
کد خبر: ۵۴۱۶۴۵
نگاهی به 10 مهاجم 300 گله باشگاهی


به گزارش ایسنا اکنون لیونل مسی نیز به جمع بازیکنانی پیوست که توانسته است 300 گل باشگاهی برای تیم خود به ثمر برساند.
روزنامه‌ سان انگلیسی در گزارشی به 10 بازیکن برجسته دیگر که توانسته‌اند 300 گل باشگاهی برای تیم‌هایشان بزنند، اشاره کرده است.

این بازیکنان به شرح زیر هستند:

1- پله (سانتوس)

هرلیست بهترین مهاجمی که در آن نام پله وجود نداشته باشد، کامل نیست. بازیکنی که در دوران بازیگری خود هزار گل به ثمر رسانده است تعجبی ندارد که 300 گل باشگاهی برای عشق همیشگی‌اش سانتوس به ثمر برساند.

پله با سانتوس سه جام جهانی باشگاه‌ها و دو کوپا لیبرتادورس را فتح کرد. پله در 1115 بازی در دوران بازیگری خود 1588 گل به ثمر رسانده است. او در سال 1977 پس از دو فصل حضور در آمریکا از فوتبال خداحافظی کرد.

2- یان راش (لیورپول)

مهاجم گلزن ولزی در دو مقطع حضور در لیورپول 350 گل برای این تیم به ثمر رساند. این بازیکن در شانزده فصل حضور در لیورپول 17 جام مهم از جمله پنج لیگ انگلیس را کسب کرد. متاسفانه این بازیکن گلزن نتوانست در تیم ملی کشورش عملکرد خوبی داشته باشد و به افتخار مهمی دست پیدا کند. او اکنون نیز بهترین گلزن باشگاه لیورپول است.

3- اووه زیلر (هامبورگ)

اسطوره تکرار نشدنی هامبورگ طی 519 بازی برای این تیم 444 گل به ثمر رساند. این مهاجم در فینال جام جهانی 1996 در تیم ملی آلمان بود، اما نتوانست با این تیم به قهرمانی دست پیدا کند و با جادوی سرجف هورست نایب قهرمان شد. اما این بازیکن در تیم ملی آلمان نیز طی 72 بازی موفق به زدن 43 گل شد.

4- استیو بال (ولور همپتون) :

اسطوره گرگها (ولور همپتون) طی مدت حضورش در این تیم موفق به زدن 306 گل از جمله 18 هت تریک شد. این مهاجم متعصب در مدت حضورش در این تیم 561 بازی برای این تیم انجام داد و به این رکورد گلزنی خارق العاده دست پیدا کرد. این بازیکن بین سال‌های 1989 تا 1990 ، 13 بازی برای تیم ملی انجام داد که چهار گل نیز به ثمر رساند.

5- گرد مولر (بایرن‌ مونیخ):

گرد مولر که پیش از لیونل مسی رکورد بیشترین گل (85 گل) در طی یک سال را در اختیار داشت، در تیم بایرن‌ مونیخ طی بیش از 600 بازی 566 گل برای این تیم به ثمر رساند. گل‌های این بازیکن باعث شد که بایرن‌ مونیخ به سه قهرمانی پی در پی در جام باشگاه‌های اروپا دست یابد. اگر می‌خواهید بدانید این بازیکن چه اندازه شگفت انگیز بوده است، نگاهی به رکورد گل‌های ملی او بیاندازید. جایی که این مهاجم در 62 بازی ملی 68 گل به ثمر رساند. او در سال 1970 بهترین بازیکن اروپا شد و چهار سال بعد جام جهانی را بالای سر برد.

6- رائول (رئال مادرید) :

مهاجم ماتادور که اکنون در قطر بازی می‌کند 16 سال در رئال مادرید بازی کرد تا سمبل این تیم شود. این مهاجم طی 741 بازی برای رئال مادرید موفق شد 323 گل به ثمر برساند و رکورد گلزنی آلفردو دی استفانو را در این باشگاه بشکند. رائول در طی مدت حضورش در رئال مادرید شش لیگا و سه لیگ قهرمانان اروپا را کسب کرد. این بازیکن طی 102 بازی ملی برای تیم ملی اسپانیا 44 گل را به ثمر رساند، اما زمانی از تیم ملی اسپانیا خداحافظی کرد که این تیم به قدرت بزرگ فوتبال جهان تبدیل شد. بنابراین رائول هیچ جام معتبری را با تیم ملی اسپانیا فتح نکرد.

7- اوزبیو (بنفیکا) :

مهاجم موزامبیکی الاصل پرتغالی بیشتر دوران بازیگری‌اش را در تیم بنفیکا سپری کرد. او در طول 15 سال حضور در بنفیکا 638 گل برای این تیم به ثمر رساند و توانست با «عقاب‌ها» 11 قهرمانی در لیگ پرتغال و یک قهرمانی در جام باشگاه‌های اروپا را کسب کند.

اوزبیو زمانی که کشورش موزامبیک جزو مستعمره پرتغال در آمد توانست برای تیم ملی پرتغال بازی کند و در 64 بازی ملی برای پرتغال 41 گل به ثمر برساند.

8- فرانس پوشکاش (بوداپست):

یکی از بزرگ‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان قبل از حضور در رئال مادرید در تیم بوداپست بازی می‌کرد. او در طول 538 بازی برای تیم اول کشورش 374 گل را به ثمر رساند. همین آمار گلزنی باعث شد که رئال مادرید برای به خدمت گرفتن او دست به کار شوند. زیرا به دلیل انقلاب در مجارستان پوشکاش مجبور شد باشگاه محبوبش بوداپست را رها کند و به رئال مادرید بپیوندد. او در رئال مادرید نیز بسیار خوش درخشید. پوشکاش طی 85 بازی برای تیم ملی مجارستان 84 گل به ثمر رساند. از جمله گل اول در فینال 1954 که در نهایت برابر آلمان شکست خوردند.

9 – آلفردو دی استفانو (رئال مادرید):

دی استفانوی آرژانتینی با جنجال زیاد به رئال مادرید پیوست. بارسایی‌ها معتقد هستند ژنرال فرانکو عامل انتقال این بازیکن به رئال مادرید بوده است. آمار 307 گلزنی طی 397 بازی برای رئال مادرید نشان می‌دهد که چرا بارسلونا برای به خدمت گرفتن این بازیکن خودش را به آب و آتش می زد. دی استفانو با رئال مادرید آمار فوق‌العاده‌ پنج قهرمانی در جام باشگاه‌های اروپا را کسب کرد. نکته جالب درباره این بازیکن این است که او در سه تیم ملی آرژانتین، کلمبیا و اسپانیا بازی کرده است و در مجموع طی 41 بازی ملی 29 گل به ثمر رسانده است.

10- هاکان شکور (گالاتاسرای):

این مهاجم در سه مقطع برای تیم گالاتاسرای بازی کرد و با این تیم توانست هشت قهرمانی در لیگ ترکیه و یک لیگ یوفا کسب کند. او در زمان حضور در گالاتاسرای موفق شد 300 گل را به ثمر برساند. شکور که در جام جهانی 2002 رکورد زودترین گل تاریخ جام جهانی را به نام خود ثبت کرد، طی 112 بازی ملی 51 گل به ثمر رسانده است.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها