پیمان اکبری در گفت و گو با جام جم ورزشی :

شان والیبال باید حفظ شود

جام جم/ پیکان به عنوان مدعی شماره یک قهرمانی در لیگ برتر والیبال شناخته می شود هر چند پیمان اکبری سرمربی این تیم با احتیاط بیشتری درباره قهرمانی تیمش صحبت می کند و قصد ندارد از هم اکنون تیمش را قهرمان این دوره از رقابتهای لیگ برتر بداند.
کد خبر: ۵۴۱۲۱۰
شان والیبال باید حفظ شود


اکبری اعتقاد دارد صعود تیمی که با بودجه اندکی بسته شد به مرحله پلی آف رقابتها اوج تلاش و حمیت بازیکنان پیکان را نشان می دهد که کمترین پاداش برای این تلاش قهرمانی در لیگ برتر است. او در گفت و گو با جام جم از شرایط حاکم بر این دوره از رقابتهای لیگ برتر  و احتمال قهرمانی تیمش در این لیگ می گوید:

- ابتدای فصل تصور می کردید پیکان با این شرایط مالی مقتدرانه در صدر جدول رده بندی لیگ قرار بگیرد؟
• خیر و به همین خاطر به تیم و بازیکنانم افتخار می کنم.ما به اندازه یک تیم متوسط هزینه کردیم اما حتی با این شرایط هم  از آنچه که در ابتدای فصل مد نظرمان بود بهتر نتیجه گرفتیم.

- هدف شما در ابتدای فصل چه بود، قهرمانی و یا فقط حضور در جمع صدرنشینان؟
• زمانی که لیگ آغاز شد قرار گرفتن در جمع 4 تیم برتر رقابتها هدف اصلی ما بود . ما می خواستیم در حد توان خودمان نتیجه بگیریم و با در نظر گرفتن شرایط سایر تیم ها موقعیت خودمان را بهبود ببخشیم. ما به بهترین شکل جایگاه خود را در لیگ نشان دادیم وباید اعتراف کنم صدرنشینی در لیگ برای ما غیر منتظره بود.

- می توانید با اطمینان تیم تان را قهرمان لیگ بدانید؟
• خیلی سخت است درباره این موضوع صحبت کنیم. ما تلاش خود را انجام می دهیم اما همه چیز درست روز بازی مشخص می شود. در والیبال هرگز نمی نوان در مورد قهرمانی صحبت کرد آن هم در شرایطی که سه مدعی دیگر در پلی آف حضور دارند.

- از سطح کیفی لیگ بگویید؟
• امسال لیگ به مراتب بهتر از قبل برگزار می شود ، این چیزی است که همه مربیان و بازیکنان می گویند. لیگ بسیار پویا تری را نسبت به سال گذشته شاهد بودیم و بازیکنان ملی در قالب تیم های مختلف حضور دارند. در فصل گذشته شرایط متفاوتی را شاهد بودیم. همه بازیکنان خوب در دو و یا سه تیم حضور داشتند و از اواخر نیم فصل دوم می توانستیم قهرمان لیگ را بشناسیم اما معیارهای لیگ این فصل با فصول گذشته کاملا متفاوت بود تا هیچ کس نتواند قهرمان این فصل را از حالا معرفی کند. ما حتی می توانیم لیگ قوی تری هم داشته باشیم.

- لیگ این فصل را می توانید لیگ بدون نقصی معرفی کنید؟
• ما هر کاری برای پیشرفت و بهبود انجام بدهیم باز هم نقطه ضعف داریم و در انیباره کاری هم نمی توان کرد. مشکل بزرگ این فصل حاشیه هایی بود که گاه و بیگاه ایجاد شد. این حاشیه ها می توانست کمر لیگ را خم کند.

- برخوردهایی که با این حاشیه ها صورت گرفت بازدارنده  بود؟
• خوشبختانه فدراسیون  تا امروز با حاشیه های به وجود آمده در لیگ کاملا قاطعانه برخورد کرد و بابت این موضوع بسیار خوشحالم. فدراسیون حتی به خاطر این حاشیه ها دو امتیاز هم از تیم ما کم کرد اما من اعتراضی ندارم و امیدوارم این رویه ادامه داشته باشد. برای رفع این حاشیه ها خود بازیکنان و مربیان بهتر از هر کسی می توانند بازدارنده باشند نه جریمه هایی که سازمان لیگ در نظر می گیرد.

- اتفاقاتی که این فصل افتاد چقدر بر روی اذهان عمومی و نگرش آنها در رابطه با والیبال تاثیر می گذارد؟
• این اتفاقات خوشایند هیچ کس نیست. به نظر من دیدگاه مردم درباره والیبال با توجه به حواشی این فصل عوض شد که این اصلا برای والیبال ما خوب نیست. والیبال یک ورزش دانشگاهی است و باید شان آن حفظ شود. همه باید دست به دست هم بدهند تا نظم و انضباط به بهترین شکل در لیگ حاکم شود. ما از لحاظ سطح کیفی در لیگ بسیار پیشرفت کرده ایم و حالا لازم است از لحاظ اخلاق مداری گام هایی رو به جلو برداریم.

- با این حاشیه ها والیبال باشگاهی ایران در لیگ ایران می تواند حرفی برای گفتن داشته باشد؟
• لیگ ما جز دو لیگ برتر آسیاست و در این موضوع شک نکنید. کشورهای عربی که در مقابل ما حرفی برای گفتن ندارند . حالا فقط می ماند ‍ژاپن و کره جنوبی که آنها هم از ما عقب تر هستند. در واقع شرایط رشد و پیشرفت والیبال ما بهتر از ژاپنی ها و کره ای ها است. آنها در چند سال اخیر بارها در جا زده اند این در حالی است که ما روند رو به پیشرفت خود را حفظ کرده ایم.

- تا اینجای لیگ عملکرد کدام بازیکن بیشتر توجه شما را به خود جلب کرده است؟
• همه تیم ها از بازیکنان خوبی استفاده می کنند و نمی توان دقیقا گفت چه بازیکنی سرآمد بقیه است. در هر تیمی حداقل 3 یا 4 بازیکن شاخص وجود دارد. اما اگر بخواهم از بین پدیده ها نامی ببرم باید به میرزا جهانپور که در متین ورامین بازی می کند اشاره کنم. البته در این فصل بازیکنان جوان کمتر به میدان رفتند تا در رابطه با انتخاب پدیده فصل مشکل داشته باشیم. ما در ایران بازیکن شاخص زیاد داریم.

- این بازیکنان شاخص والیبال ایران می توانند ایران را در لیگ جهانی به موفقیت برسانند؟
• لیگ هر چقدر بهتر باشد و بازیکنان شاخص تری را در اختیار داشته باشد احتمال موفقیت در لیگ جهانی بیشتر و بیشتر می شود. بازیکنی که در باشگاه خود با موازین و اصول حرفه ای آشنا باشد در تیم ملی راحت و مسلط تر بازی می کند . باید شرایطی به وجود بیاید که تیم ملی و تیم های باشگاهی از لحاظ تمرین دهی شرایط یکسانی داشته باشند  تا با مشکلات کمتری مواجه بشویم.

- این یکدستی در حال حاضر وجود دارد؟
• خیر ، اما شرایط امیدوار کننده است. یکسان سازی در والیبال تاثیرات شگرفی بر روی عملکرد والیبال ایران در لیگ جهانی خواهد داشت اما به وجود آوردن چنین وضعیتی ساده و سهل نیست و به نوع نگرش و برخورد مربیان و مدیران با این موضوع بستگی دارد. د رهر حال با همین شرایط کنونی هم می توانیم به موفقیت تیم ملی در لیگ جهانی امیدوار باشیم . ما نسبت به این موضوع بسیار امیدوارم هستیم.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها