دبیر دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال گفت: یکی از باشگاه‌ها از ما خواسته داوری را به طور مادام‌العمر محروم کنیم و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از این داور غرامت بگیریم.
کد خبر: ۵۴۰۸۹۰


یدالله سلیمانی در گفت‌وگو با فارس در مورد هجمه‌ای که علیه داوران در روزهای اخیر انجام گرفته است گفت: متاسفانه برخی اشتباهات داوری را به گونه‌ای جلوه می‌دهند که این اشتباهات از قبل برنامه‌ریزی شده است در حالی که اشتباهات داوری در همه جای فوتبال جهان وجود دارد. در همین بازی رئال و منچستر حداقل یک پنالتی به سود رئال مادرید گرفته نشد آیا بعد از مسابقه مربیان علیه داور صحبت کردند یا بازیکنان نسبت به داور در جریان بازی اعتراض داشتند؟
وی ادامه داد: متاسفانه برخی از آدم‌هایی که به داوری اعتراض می‌کنند افرادی هستند که سال ها در اروپا بازی کرده‌اند و با فوتبال حرفه‌ای دنیا آشنا هستند. با این حال روی ساده‌ترین خطا‌ها اعتراض می‌کنند یا حتی به خاطر یک اوت به داور اعتراض می‌کنند. همان مربیان زمانی که در یک بازی 3 پنالتی به سود حریفشان گرفته نمی‌شود و داور باز هم مرتکب اشتباه اما به سود آنها می‌شود هیچ حرفی نمی‌‌زنند و صدایشان هم در نمی‌آید.

دبیر دپارتمان داوری تصریح کرد: در طول فصل ما اشتباهات تاثیر‌گذار داوران را برایشان ارسال می‌کنیم و از آنها می‌خواهیم که دقت بیشتری داشته باشند طبق آئین‌نامه نیز چند هفته‌ای داوری نمی‌دهیم. ما از اشتباهات داوران حمایت نمی‌کنیم حتی در لیگ یک وقتی داور با اشتباه تاثیر‌گذارش باعث باخت یک تیم شد به آن باشگاه نامه نوشتیم و صادقانه این مسئله را گفتیم اما بعد از آن، آن باشگاه به ما نامه نوشت و درخواست کرد این داور مادام‌العمر محروم شود و غرامت یک میلیارد و 500 میلیون تومانی هم از او بگیرند. مگر ما به داوران چه می‌دهیم که بخواهیم چنین غرامتی از آنها بگیریم؟ آیا چنین درخواستی خنده دار نیست؟ در اروپا هم چنین رفتاری با داوران نمی‌شود. حتی زمانی که فرگوسن در مورد کمک‌داور صحبت می‌کند 12 هزار پوند جریمه می‌شود. ظاهرا برخی مربیان فقط ادای مربیان خارجی را در می‌آورند. آیا خارجی‌ها فوتبال بازی می‌کنند یا ما؟ ظاهرا فقط ادای فوتبال بازی کردن را در می‌آوریم؟ زمانی که تحت فشار قرار می‌گیرند همه چیز را بر سر داور آوار می‌‌کنند.

سلیمانی تصریح کرد: وقتی یک مهاجم چندین موقعیت صد در صد گلزنی را از دست می‌دهد مرتکب اشتباه شده است ما به آن کاری نداریم داور هم ممکن است اشتباه کند اما اینکه برخی آن را سریال‌های تمام‌نشدنی و یا برنامه‌های از قبل پیش‌بینی شده می‌دانند بی‌انصافی است.

وی در مورد وضعیت محسن ترکی و محسن قهرمانی برای خداحافظی از داوری گفت: قهرمانی چنین تصمیمی نگرفته است و همچنان داوری می‌کند اما محسن ترکی به خاطر جوی که علیه داوری وجود دارد خواستار کناره‌گیری از داوری است. ما با او صحبت کرده‌ایم ولی او همچنان بر این مسئله اصرار دارد البته ما اجازه نمی‌دهیم که او برود. سالها سرمایه‌گذاری شده تا داوری مثل ترکی داور بین‌المللی شده است اما متاسفانه بازیکنی با ادبیات خاص می‌گوید ترکی باید افتخار کند که برای همه ما سوت می‌زند در حالی که آن بازیکن باید افتخار کند که ترکی برایش قضاوت می‌کند. این بازیکن باید از اینکه یک داور درجه 3 هم برایش سوت بزند افتخار کند. ساله ا سرمایه‌گذاری و کار کرده‌ایم که توانسته‌ایم چند داور جوان را به فوتبال اضافه کرده‌ایم اما متاسفم که برخی به خاطر منافع شخصی می‌خواهند همه چیز را زیرسوال ببرند.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها