کروش حق دارد از بی‌کیفیتی لیگ سخن بگوید

فیروزکریمی: با حذف کشتی جذابیت المپیک از بین می‌رود

فیروز کریمی با اینکه یک فوتبالی تمام عیار به حساب می آید ، اما معتقد است با حذف کشتی ، جذابیت المپیک از بین می رود .
کد خبر: ۵۴۰۸۲۱
فیروزکریمی: با حذف کشتی جذابیت المپیک از بین می‌رود

سرمربی پیکان در نشست خبری بازی تیمش برابر سایپا گفت: به نظرم بازی حساسی به لحاظ امتیاز برای هر دو تیم وجود دارد چرا که هر دو تیم به کسب امتیاز به شدت نیاز دارند که سایپا از این جهت وضعیت بهتری دارد. ما باید حداکثر امتیاز را از بازی‌های خانگی به دست آوریم و برای‌مان کسب این سه امتیاز بسیار مهم است. تیم سایپا تیم باسازمانی است و بسیار اصولی بازی می‌کند. من تصورم این است که باید ما هم آرام آرام به سمت یک فوتبال اصولی پیش برویم. در هر حال شرایط میزبانی شاید به ما در این دیدار کمی کمک کند اما مطمئنا بازی بسیار سختی را در پیش روی خواهیم داشت. هر دو تیم از بازیکنان خوبی در میانه میدان بهره‌مندند که می‌توانند نبض بازی را در دست گیرند و من فکر می‌کنم هر تیمی که فردا بتواند نبض بازی را به دست بیاورد بر بازی تسلط خواهد داشت و نتیجه هم دست خداست.
کریمی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا موفق به ایجاد تغییراتی در تیم پیکان شده است یا خیر، گفت: من فقط دو هفته است به پیکان آمده‌ام. اگر خاطرتان باشد شب قبل از بازی با استقلال بود که من همان زمان هم گفتم نام چند بازیکن تیم پیکان را حتی در آن زمان نمی‌دانستم. با این حال هم اکیپ قبلی در پیکان کار کرده و هم ما در حال تلاش هستیم و هر موفقیت و نتیجه‌ای به دست بیاید حتما از اکیپ قبلی هم در آن موثر هستند. به هر حال من از ابتدای حضورم در پیکان به دنبال اصلاح ساختار دفاعی پیکان بودم که تا حدی به نظرم در این باره موفق بودیم و فکر می‌کنم در این بازی بهتر می‌توانم در این باره نظر دهم چرا که ما تمرکزمان را بر روی ساختار دفاعی گذاشته‌ایم و روند رو به جلویی را در این باره آغاز کرده‌ایم که اگر موفق به بهبود این وضعیت شویم می‌توانیم به ماندن در لیگ برتر امیدوار باشیم.
سرمربی پیکان در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه چقدر با 16 تیمی شدن لیگ برتر موافق است گفت: من در شبکه خبر هم یک بار گفتم که این کار اصلا کارشناسی نشده است. آن هم در آستانه جام جهانی. این طرح حداقل باید بعد از برگزاری جام جهانی اتفاق می‌افتاد. شما در حال حاضر اضطراب سقوط را در لیگ برتر شاهد هستید و همین باعث دیدن بدترین بازی‌های تاریخ لیگ برتر است. در هیچ سالی کیفیت مسابقه‌های لیگ برتر تا این حد پایین نبوده است و به نظرم کروش درست گفته که بعضی از بازی‌های لیگ برتر از کیفیت بسیار پایینی برخوردارند. در سه الی چهار هفته پیش حدود 10 تیم در معرض سقوط قرار داشتند و به قول شما خبرنگاران شانس سقوط روی کاغذ که احتمال سقوط معنی آن است در حال حاضر چیزی حدود 10 تا 11 تیم را تهدید می‌کند.
کریمی ادامه داد: اگر بازی‌های یک بر صفر و صفر بر صفر لیگ را می‌بینید که در حال زیاد شدن است و گاهی اوقات شاهد بازی‌هایی هستیم که کیفیت‌شان از صفر بر صفر هم پایین‌تر است نتیجه همین مسائل و اضطراب سقوط تیم‌هاست. اگر قرار بود این مسئله انجام شود حتما باید به بعد از جام جهانی موکول می‌شد و به نظرم کارلوس کروش حق دارد که می‌گوید این لیگ کیفیت پایینی دارد چرا که از این مسئله تیم ملی هم ضربه خورده و وقتی که می‌بینیم بازی‌های لیگ ما به سمت لیگ‌های عربی می‌رود و بازیکنان به وقت‌کشی روی می‌آورند باید توجه کنیم که همان اضطراب سقوط است که باعث این مسائل شده است. مگر در سال‌های گذشته که لیگ ما 18 تیمی بود چه مشکلی داشتیم؟ مردم ما عاشقانه فوتبال را دوست دارند و دنبال می‌کنند. به نظر من حتی لیگ ما قابلیت 20 تیمی شدن را هم دارد. شما ببینید بسیاری از بازیکنان استان مازندران در تیم‌های ما توپ می‌زنند ولی این استان از داشتن یک تیم لیگ برتری محروم است. می‌توانیم همچنین به مشهد و همدان هم در این رابطه اشاره داشته باشیم. اگر به دنبال کییفیت هستیم با کم کردن تیم‌ها انصافا این مسئله اتفاق می‌افتد؟ من اعتقاد دارم چه در لیگ تخت جمشید و چه آزادگان و چه در لیگ برتر نظم و انضباط زمان آقای عزیز محمدی را نداشتیم. هرچند من و آقای عزیزمحمدی با یکدیگر مشکلاتی داشتیم ولی باید منصف باشیم. ایشان به گونه‌ای بسیار عالی لیگ، جام حذفی و بازی‌های ملی را کریمی در پایان با اظهار تاسف از احتمال حذف کشتی از بازی‌های المپیک گفت: این مسئله آخر بی‌سلیقگی است. یعنی حتی اگر مسئولین المپیک با کت و شلوار و گیوه یا دمپایی می‌آمدند بهتر از این بود که چنین کاری را بخواهند انجام دهند، در حالی که کشتی از ابتدا در المپیک‌ها حاضر بوده و یک ورزش قهرمانی، پهلوانی است. این مسئله بسیار تاسف‌آور است. من از بنا، خادم و دبیر بسیار متشکرم چرا که خودم به این ورزش بسیار علاقه‌مندم. در کشتی بازیکن و مربی دو مسئله مجزا هستند. مربی مسائلی را به بازیکن می‌گوید و بازیکن خودش هم انجام می‌دهد. ولی در فوتبال این گونه نیست. به یک بازیکن می‌گویی چرا دو، سه روز است ضعیف هستی و در نتیجه تیم موثر هستی، می‌گوید مزاجم سفت شده بود. این شل شدن و سفت شدن آبروی یک مربی را می‌برد ولی کشتی این گونه نیست. به هر حال شنیده‌ام با حذف کشتی می‌خواهند رشته راگبی جایگزین آن شود که من وقتی چهره بازیکنن راگبی را می‌بینم فکر می‌کنم موتورسوارانی که با کلاه کاسکت موتورشان توسط پلیس راهنمایی و رانندگی گرفته شده با کله به جان هم می‌افتند. با وجود همه احترامی که برای سایر ورزش‌ها قائلم به نظر راگبی اقبال عمومی ندارد و فکر می‌کنم با حذف کشتی قسمت زیادی از جذابیت المپیک از دست برود. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها