ایران در انتخابات ریاست AFC نامزد ندارد

کفاشیان: بلاتر برای بخشش کروش قولی نداد

به داورانی که شبهه‌ای درباره‌شان هست، قضاوت داده نمی‌شود

کفاشیان: در مجمع استعفا خواهم داد

رییس فدراسیون فوتبال بر قطعی بودن استعفایش در مجمع فوق‌العاده فدراسیون فوتبال تاکید دارد.
کد خبر: ۵۴۰۵۸۷
کفاشیان: در مجمع استعفا خواهم داد


به گزارش ایسنا، علی کفاشیان پس از جلسه هماهنگی نمایندگان ایران در AFC در آکادمی ملی فوتبال بیان کرد: کمیته‌های مختلف AFC هر سه ماه یک بار جلسه برگزار می‌کنند و ما هم برای ارائه پیشنهاد و فعال بودن، کارها را هماهنگ می‌کنیم که بتوانیم موثر باشیم. مهم‌ترین بحث جلسه امروز شرکت فعال نمایندگان ایران در کمیته‌های مختلف AFC بود. با بعضی فدراسیون‌ها صحبت کردیم تا ببینیم چه کسانی می‌توانند کاندیدا شوند و در چه بخش‌هایی شرکت کنند.

وی ادامه داد: ما در حال حاضر در هیات رییسه AFC فقدان نیرو داریم و در این بخش باید یک نفر را معرفی کنیم تا رای بیاورد. همچنین سال آینده سمینار علم و فوتبال را داریم و باید از صاحب‌نظران‌مان بخواهیم تا در آن شرکت کنند. همچنین از کمیته داوران می‌خواهیم که در کلاس‌های سطح آسیا شرکت کنند و میزبانی کلیه مسابقه‌های مهم مثل جام ملت‌های فوتبال آسیا و باشگاه‌ها و فوتسال را پیشنهاد دهیم چون میزبانی‌ها باعث رشد و ارتقای فوتبال کشور می‌شود.

کفاشیان همچنین درباره کاندیداتوری‌اش برای ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا مطرح کرد: ما حتما در AFC باید نیرو داشته باشیم. همچنین در خود AFC هماهنگی‌هایی را انجام داده‌اند و ما باید بدانیم که آیا قرار است همه اعضا از یک نفر حمایت کنند یا ما می‌توانیم کاندیدا شویم و از حمایت بعضی کشورها برخوردار باشیم. به همین علت قرار شد در بررسی‌ای که ظرف چند روز آینده انجام می‌شود، ببینیم که آیا کاندیدا شدن من به نفع ماست یا نه.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا برای سایر کرسی‌های AFC هم نامزد خواهیم داشت توضیح داد: انتخابات اردیبهشت یک انتخابات میان‌دوره‌ای است و انتخاباتی که دو سال قبل انجام شده همه ما در همه پست‌ها کاندیدا داشتیم و دو سال دیگر زمان انتخابات بعدی است اما در انتخاباتی که در اردیبهشت سال 92 برگزار می‌شود، نواقصی مثل نبود رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا و سه عضو قسمت بانوان رای‌گیری خواهد شد و ما به همین دلیل در بخش خانم‌ها شانس بیشتری داریم. خانم شجاعی نیز در این بخش شرکت خواهد کرد و از او حمایت می‌کنیم چون اگر او در AFC باشد ما حرف‌هایمان را از طریق او عنوان خواهیم کرد.

کفاشیان همچنین درباره خبرهایی که مبنی بر استعفای 10 خطی او در رسانه‌ها مطرح شده افزود: من دو، سه ماه پیش استعفای خودم را مطرح کردم و برای آن باید مجمع تشکیل و تصمیم بگیرد. ما باید امکانات بیشتری را برای توسعه فوتبال داشته باشیم و اگر مجمع به این نتیجه برسد که فرد دیگری می‌تواند امکانات را فراهم کند به او رای خواهد داد بنابراین استعفای خودم در مجمع مطرح می‌شود.

رییس فدراسیون فوتبال در ادامه درباره ابطال انتخابات هیات فوتبال برخی استان‌ها عنوان کرد: ندیدم که ابطالی وجود داشته باشد. انتخابات در مجمع انجام و تشکیل شده و افرادی را هم آن‌ها انتخاب کرده‌اند و بنده هم فقط یک رای داشتم. افرادی هم که کاندیدا شدند و رای آوردند، توسط استان احراز صلاحیت شدند پس این انتخابات رسمی و درست است. اگر هم مشکلی باشد و به دست‌مان برسد بررسی می‌کنیم.

وی همچنین درباره مشکلاتی که در بخش کمیته داوران و نحوه قضاوت داوران وجود دارد بیان کرد: چون هفته‌های آخر لیگ حساس شده و نتایج برای تیم‌های بالا و پایین جدولی مهم شده، ما این موضوع را در جلسه دیروز بررسی کردیم. در این جلسه عنوان شد که اگر خدای نکرده باشگاهی به داوری شبهه دارد، داور دیگری را برای بازی آن تیم معرفی کنیم تا خیال باشگاه راحت باشد اما برخورد جدی از طرف کمیته انضباطی با آن‌هایی که بدون مدرک علیه داوری صحبت و جوسازی می‌کنند خواهد شد تا حضورشان در لیگ برتر هم زیر سوال برود. داور باید بتواند با خیال راحت قضاوت کند و اگر هم اشتباهی وجود داشت، آن را به طور مستند بگویند.

کفاشیان همچنین درباره تمدید مجوز آیت‌اللهی برای همکاری با فدراسیون فوتبال توضیح داد: نگرانی بابت موافقت تمدید مجوز آیت‌اللهی نداریم چون او هرجا باشد عضو فدراسیون است و در حال حاضر هم نایب رییس بوده و چون پست اجرایی ندارد می‌تواند فعالیت کند.

کفاشیان در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا می‌تواند در صورت کناره‌گیری از ریاست فدراسیون فوتبال در بخش ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا کاندید شودا اظهار کرد: نامزدی در AFC مربوط به ریاست فدراسیون نیست چون بقیه افرادی هم که در AFC هستند جای دیگری سمتی ندارند. به هر حال هدف ما داشتن کرسی در هیات رییسه AFC است و فرد مهم نیست. هر فردی که توانایی‌اش را داشته باشد می‌تواند نامزد شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها