روز دوشنبه جلسه برگزار می‌کنیم

سجادی: 10 سال پیش دنبال حذف کشتی بودند

ادامه ماجراهای یک تصمیم عجیب ؛

مبارزه آمریکاباحذف کشتی ازالمپیک

به دنبال تصمیم عجیب و ناگهانی کشتی از رقابتهای المپیک بسیاری از کشورهای صاحب قدرت در زمینه کشتی نسبت به این موضوع اعتراض کرده اند ، از جمله ایران، روسیه و آمریکا.
کد خبر: ۵۴۰۴۱۵
مبارزه آمریکاباحذف کشتی ازالمپیک

فدراسیون کشتی آمریکا وعده داد با حذف کشتی از بازیهای المپیک که واکنش جامعه کشتی را در پی داشته است، مبارزه می کند.
به گزارش گاردین، جامعه کشتی آمریکا با سراسیمگی نسبت به خبر رای کمیته بین المللی المپیک به حذف این رشته ورزشی از بازیهای المپیک 2020 واکنش نشان داد.

هیئت اجرایی کمیته بین المللی المپیک در رای گیری مخفیانه و بعد از بررسی تمامی 26 رشته ورزشی المپیکی این تصمیم را اتخاذ کرد تا فضا برای ورود یک ورزش جدید به بازیها فراهم شود.

کشتی که از سال 1896 در بازیهای المپیک مدرن قرار داشته بیشتر از تکواندو، کایاک، هاکی روی چمن و پنج گانه مدرن رای برای حذف آورد.

رشته جدیدی که قرار است وارد المپیک شود اواخر سال جاری میلادی مشخص خواهد شد و کشتی در کنار بیسبال -سافت بال، کاراته، اسکواش، ورزشهای اسکیتی، صخره نوردی و ویک بوردینگ و ووشو می تواند برای ورود مجدد به بازیها اقدام کند؛ هر چند موفقیت آن بعید است.

ˈمارک آدامزˈ سخنگوی کمیته بین المللی المپیک گفت، این فرایند نوسازی و تجدید برنامه المپیک است. از نظر هیئت اجرایی این بهترین برنامه برای بازیهای المپیک 2020 بوده است.

کشتی المپیک آمریکا تاریخ طولانی دارد و ستارگانی مانند بروس بومگارتنر، جف بلتنیک، رولون گاردنر، جوردن باروفس را پرورش داده است. بومارگرتنر چهار مدال المپیک از جمله دو طلا در المپیک 1984 و 1992 تصاحب کرد. بلتنیک که سال گذشته درگذشت طلای کشتی فرنگی را بعد از بهبودی از سرطان در المپیک 1984 لس آنجلس دریافت کرد. گاردنر در المپیک 2000 سیدنی طلا گرفت و باروفس در المپیک 2012 ستاره بود و طلای وزن 74 کیلوگرم را از آن خود کرد.

بسیاری از کشتی گیران ، مربیان و هواداران این رشته ورزشی در آمریکا برای ابراز مخالفت خود با تصمیم کمیته بین المللی المپیک به سراغ سایت های اینترنتی رفته اند.

تیم نیومان در مورد این وب سایت گفت، ظرف چند ساعت گذشته بیش از 10 هزار نفر با مراجعه به این سایت خواستار نجات کشتی المپیک شده اند.

وی گفت، کشتی علاوه بر بازیهای المپیک باستانی، از سال 1896 که المپیک مدرن شروع شد جزو بازیها بوده است.

بزرگترین درخواست اینترنتی بیش از 7500 امضا را جلب کرده است.

فدراسیون کشتی آمریکا که نهاد حاکم بر این رشته ورزشی در این کشور است مخالفت خود را با این تصمیم اعلام و یک صفحه در شبکه اجتماعی فیس بوک برای حمایت از کمپین مبارزه با حذف کشتی از المپیک به راه انداخته است.

کشتی آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد صفحه اجتماعی فیس بوک را با عنوان ˈکشتی را در المپیک نگه داریدˈ ایجاد شده است. هدف از این اقدام انجام یک تلاش جهانی برای آگاهی کمیته بین المللی المپیک و جهان در مورد ضرورت باقی ماندن کشتی به عنوان یک ورزش المپیکی است.

این فدراسیون از تمام هواداران کشتی خواسته آنها را در این کمپین و انتشار آن یاری کنند. این یکی از چندین اقدام کشتی آمریکا برای بازگرداندن این رشته ورزشی به بازیهای المپیک است.

فدراسیون کشتی آمریکا اعلام کرد، کشتی گیران به خاطر اخلاق کاری خود شناخته شده اند. ما به عنوان یک جامعه بطور خستگی ناپذیر تلاش می کنیم اهمیت کشتی را به دنیا معرفی کنیم. ما معتقدیم می توانیم موفق شویم.

فدراسیون بین المللی کشتی با انتشار بیانیه ای ضمن ابراز تعجب بسیار از این تصمیم اعلام کرد تمام اقدامات ضروری برای متقاعد کردن هیئت اجرایی و اعضای کمیته بین المللی المپیک به خطای چنین تصمیمی در مورد یکی از ورزشهای پایه گذار بازیهای المپیک باستانی و امروزی اتخاذ خواهد کرد.

فیلا هفته آینده برای مذاکراه در این باره نشستی در تایلند برگزار می کند.

هیئت اجرایی کمیته بین المللی المپیک در ماه مه در سن پطرزبورگ در مورد ورزشهای الحاقی به المپیک 2020 تشکیل جلسه می دهد. رای نهایی در ماه سپتامبر در مجمع عمومی کمیته بین المللی المپیک که در بوئنوس آیرس برگزار می شود اتخاذ خواهد شد.

آدامز گفت، رای امروز نهایی نیست. اجلاس مجمع عمومی تصمیم نهایی را می گیرد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها