روز دوشنبه جلسه برگزار می‌کنیم

سجادی: 10 سال پیش دنبال حذف کشتی بودند

فیلا رسما به تصمیم IOC اعتراض کرد

180 کشور در انتظار تغییر رای

کشتی تقریبا در 180 کشور جهان فعال و در اکثر آنها به عنوان ورزش ملی تلقی می‌شود که شاید تنها نکته پر رنگ حضور این کشورها در بازی‌های المپیک است.
کد خبر: ۵۴۰۳۷۹
180 کشور در انتظار تغییر رای

فدراسیون جهانی کشتی پس از اعلام خبر حذف این رشته از المپیک 2020 از سوی کمیته بین‌المللی المپیک، ضمن ابراز شگفتی از این تصمیم به آن عکس العمل نشان داد.

به نوشته مهر ، فدراسیون جهانی کشتی(فیلا) در این مورد با صدور اطلاعیه‌ای در سایت رسمی خود اعلام کرد از اینکه هیات اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک، ورزش کشتی، یکی از قدیمی‌ترین رشته‌های المپیک باستان و نوین را از فهرست 25 رشته حاضر در المپیک 2020 حذف کرده و در صدد جایگزین کردن آن با رشته دیگری است، شگفت زده شده و در این راستا تمام تلاش‌های لازم را به کار خواهد برد تا از تحقق آن جلوگیری کند.

 مسئولان فیلا همچنین یادآور شدند IOCباید به این نکته توجه کند در حال حاضر کشتی تقریبا در 180 کشور جهان فعال و در اکثر آنها به عنوان ورزش ملی تلقی می‌شود که شاید تنها نکته پر رنگ حضور این کشورها در بازی‌های المپیک است.

 در ادامه این اطلاعیه آمده تصمیم جدید هیات اجرایی IOCیکی از موضوعاتی است که روزهای 25 و 26 بهمن‌ماه جاری در جلسه هیات رئیسه فیلا در تایلند مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و فیلا تمام تلاش خود را بکار می‌برد تا این موضوع در نشست هیات اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک که ماه می(اردیبهشت ماه سال 92) در سن پترزبورگ روسیه برگزار می‌شود، مورد تجدید نظر قرار گیرد.

 لازم به یادآوری است تصمیم اتخاذ شده هیات اجرایی IOCباید شهریورماه سال آینده در مجمع کمیته بین المللی المپیک در آرژانتین مورد تصویب نهایی قرار گیرد و امید می‌رود برای چندمین بار از حذف کشتی در بازی‌‍های المپیک تابستانی جلوگیری شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها