برکنار شده‌ها در مجمع دوشنبه حضور نخواهند داشت

افشارزاده: 750 میلیون بودجه گرفتیم

این موضوع از قبل مطرح شده بود

افشارزاده : به حذف کشتی معترضیم

بسیار حیف شد که کشتی از بازی‌های المپیک حذف شد. با این تصمیم ما باید روی رشته‌های انفرادی مانند تیراندازی، تیروکمان، تکواندو، دوومیدانی، وزنه‌برداری، پینگ‌پنگ، تنیس و ژیمناستیک سرمایه‌گذاری کنیم.
کد خبر: ۵۴۰۱۴۵
افشارزاده : به حذف کشتی معترضیم

بهرام افشارزاده به دنبال حذف کشتی از بازی‌های المپیک از سال 2020 گفت: باید به همراه وزارت ورزش و جوانان به این تصمیم اعتراض کنیم.

 دبیرکل کمیته ملی المپیک در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه می‌توانیم به این تصمیم IOCاعتراض کنیم، تصریح کرد: فدراسیون جهانی کشتی باید با این تصمیم محکم برخورد کند. از اساتید دعوت شود و در این باره بحث و تبادل نظر شود. به نظر من باید وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک با یک خرد جمعی تصمیم بگیرند. این حق ماست. ما در کشتی آسیا و جهان صاحب‌نام هستیم. باید ریشه‌یابی کنیم که چرا چنین صحبتی شده. البته حذف کشتی از المپیک موضوع جدیدی نیست و قبلا مطرح شده اما به پای عمل نرسیده بود.

 وی با تاکید بر اینکه حذف کشتی از المپیک خیلی به ضرر ورزش ایران است، خاطرنشان کرد: کشتی در آسیا و جهان و در بازی‌های المپیک بسیار خوب بود. امیدوارم تصمیم عاقلانه‌ای بگیریم و دلایل این کار را از IOCبپرسیم و به آن اعتراض کنیم. معتقدم نباید ساکت بنشینیم و دست روی دست بگذاریم. به هر حال خیلی از کشورها در این رشته غنی و قوی هستند و می‌توانند درخواست تجدید نظر از IOCبکنند.

 افشارزاده با بیان اینکه مشخص بود IOCچنین تصمیمی می‌گیرد اظهار کرد: بسیار حیف شد که کشتی از بازی‌های المپیک حذف شد. با این تصمیم ما باید روی رشته‌های انفرادی مانند تیراندازی، تیروکمان، تکواندو، دوومیدانی، وزنه‌برداری، پینگ‌پنگ، تنیس و ژیمناستیک سرمایه‌گذاری کنیم. ما در تمامی رشته‌ها توانایی داریم اما چون کشتی یک ورزش سنتی بوده و همیشه باعث درخشش ورزش ایران می‌شده گرایش به این رشته بیشتر بوده است. ما باید از این پس جامع برنامه‌ریزی کنیم.

 وی با بیان اینکه باید دید چه رشته‌ای جایگزین کشتی خواهد شد تاکید کرد: ما می‌توانیم در رشته‌هایی مانند تیراندازی، بوکس، قایقرانی، تکواندو، والیبال و بسکتبال سرمایه‌گذاری کنیم. وقتی این انگیزه از ورزش ایران گرفته شده قطعا باید روی سایر رشته‌ها برنامه‌ریزی کرد و انگیزه آن‌ها را تقویت نمود.

 افشارزاده با بیان اینکه به احتمال فراوان این تصمیم اثرات منفی در رشته‌های حاضر در بازی‌های آسیایی نیز خواهد داشت به ایسنا گفت: وقتی IOCتصمیمی می‌گیرد، ممکن است ورزش آسیا هم تحت تاثیر آن قرار بگیرد. امیدوارم این اتفاق نیفتد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها