جدال سایپا و شهرداری ارومیه برای تصاحب آخرین سهمیه پلی آف؛

لیگ برتر والیبال در ایستگاه آخر

چرا در رده بندی جهانی سقوط کرده ایم؟

لیگ جهانی 50 امتیاز ، المپیک 100 امتیاز

والیبال ایران در رده بندی جدید FIVB باز هم یک پله سقوط کرد، در واقع از زمانی که مسابقات انتخابی المپیک در توکیو ناکام مانده ایم تاکنون از رده دوازدهم که بهترین عنوان والیبال کشورمان بود دو پله فرو افتاده ایم تا هشدار و نقد ما مبنی بر اینکه از دست دادن جواز ورود به المپیک بزرگ ترین ناکامی بود صحت پیدا کند.
کد خبر: ۵۳۸۸۳۰
لیگ جهانی 50 امتیاز ، المپیک 100 امتیاز


   والیبال ایران در رده بندی جدید FIVB باز هم یک پله سقوط کرد، در واقع از زمانی که  مسابقات انتخابی المپیک در توکیو ناکام مانده ایم تاکنون از رده دوازدهم که بهترین عنوان والیبال کشورمان بود دو پله فرو افتاده ایم تا هشدار و نقد ما مبنی بر اینکه از دست دادن جواز ورود به المپیک بزرگ ترین ناکامی بود صحت پیدا کند ، اما عده ای که همواره با موج فرصت طلبی حرکت می کنند بدون توجه به واقعیاتی که در جهان ورزش می گذرد، سعی کرده اند ورود به لیگ جهانی را ارجح تر از المپیک بدانند حال آنکه رده بندی فعلی بار دیگر ثابت کرد که ما درست می گفتیم و به استناد داده های فدارسیون جهانی می نویسیم، در برگه ای که نمرات تیم ها در عرصه های بین المللی ثبت شده ، برای تیم اول المپیک 100 امتیاز ، تیم دوم 90 امتیاز و برای قهرمان جهان و ورلد کاپ 100 و برای تیم اول لیگ جهانی 50 امتیاز در نظر گرفته اند ، این در حالی است که کسب مقام نخست در مسابقات قاره ای مثل قهرمانی ملت های آسیا 30 امتیاز در پی دارد، بنابراین امیدواریم فدراسیون . والیبال و وابستگانش بپذیرند المپیک مهم ترین رویداد والیبال جهان است و به جای گرفتن پوزیشن(!) افتخار عقد قرارداد با خولیو ولاسکو به فکر یافتن راهکارهای اساسی برای رسیدن تیم ملی به المپیک آرژانتین باشند هر چند که با سقوط سرسام آور والیبال ژاپن و کره جنوبی و اظهار ناتوانی چینی ها که در روزنامه پکن بازتاب یاس آوری داشته است ما فقط یک کشور به نام استرالیا را پیش رو خواهیم داشت تا بر اساس تصمیمات فدراسیون جهانی و کمیته بین امللی المپیک که اعلام کرده اند اینبار قهرمانان قاره به طور مستقیم المپیکی خواهند شد، برای اولین بار المپیکی شویم .
جای خالی کمیته فنی
در جریان دیدار تیم های پیکان و شهرداری ارومیه سرپرست تیم ملی را دیدیم که پشت جایگاه ویژه نشسته بود و یادداشت برمی داشت. اینکه امیر خوش بسکتبالیست بعد از 6 سال حضور مداوم در حول و حوش تیم ملی، یک  والیبالی  تمام عیار شده اعتراضی نداریم اما آیا نباید فدراسیون والیبال کمیته ای فنی داشته باشد؟ چرا از اینهمه افراد تحصیل کرده و فنی و پیراهن ملی بر تن کرده استفاده نمی شود، اصلا چرا مدیران تیم ملی را کمتر در تالار مسابقات می بینیم و اصلا ندیده ایم خودشان را در مسائل فنی دخیل بدانند؟ فکر نکنید که انتقاد کردن دیگر عادت ثانویه ما شده بلکه اعتقاد داریم نوشتن وانگشت گذاشتن روی نقاط ضعف و نکاتی که موانع موجود را از سر راه بر می دارند وظیفه ای ملی و رسالتی فرهنگی است.
پدیده ها و ندیده ها
رقابتهای والیبال قهرمانی نوجوانان باشگاه های برتر ایران در کاشان برگزار شد و تیم نوین کشاورز برای دومین بار بی سر و صدا قهرمان شد اما آیا هیچ کس نام استعدادهای بکری را که در تیم های مختلف حضور داشتند، یادداشت کرده تا به فدراسیون والیبال ارائه بدهد؟
وقتی از ناظران فدراسیون که یکی از ملی پوشان پرآوازه گذشته  بود پرسیدیم چند نفر از این بازیکنان خوب بودند خیلی راحت جواب داد که هیچ نامی را در دفترچه اش یادداشت نکرده است! اما تحقیق که کردیم سوای بازیکنان نوین کشاورز یعنی دیان که بهترین دفاع نوجوانان آسیا شد یا جواد حکمتی که در تیم باریج اسانس درخشید و بهترین زننده سرویس مردان زیر 19 سال قاره شد ، بازیکنانی چون معین معینی فر با دو متر قد پاسور تیم سایپا، محمد عباسی و میلاد حمیدی از تیم ارومیه پدیده هایی هستند که می توانند پشتوانه هایی ارزشمند باشند، همین چندی پیش بود که آداچی مدرس صاحبنام ژاپنی در تهران می گفت: ما سراسر ژاپن را برگردیم یک بازیکن قد بلند پیدا نمی کنیم اما ایران پر از بازیکنان بلند بالاست و باید قدر این استعدادها را بدانید.
خب، ما کدام برنامه تشویقی را برای خیل نوجوانان بلند بالای مان داشته ایم و در توزیع جوایز کدامین اصول انگیزشی را رعایت کرده ایم؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها