حسین فرکی: فولاد خیلی ضربه خورد

کسی از استقلال با بازیکنان من تماس نگرفته است

حسین فرکی، بعنوان یکی از منتقدان حال حاضر فوتبال ایران معتقد است که آدم های کوچک در فوتبال ایران بی دلیل بزرگ شده اند و در مقابل بزرگانی هم هستند که خانه نشین شده اند.
کد خبر: ۵۳۸۸۲۵
فرکی: آدم‌های کوچک در فوتبال ایران بی‌دلیل بزرگ شده‌اند


حسین فرکی، بعنوان یکی از منتقدان حال حاضر فوتبال ایران معتقد است که آدم های کوچک در فوتبال ایران بی دلیل بزرگ شده اند و در مقابل بزرگانی هم هستند که خانه نشین شده اند.
سرمربی جوان و موفق تیم فوتبال فولاد که با این تیم تا امروز در لیگ برتر خوب نتیجه گرفته و جزو سه تیم برتر است ، از مربیان اصول گرای فوتبال ایران به حساب می آید که حاضر نیستند به هر قیمتی کار کنند .
وی که با ایسنا گفتگو می کرد ، راجع به بحث رفتارهای خارج از اخلاق بعضی از مربیان گفت : واقعیت این است که این مساله کم و بیش در همه جای دنیا وجود دارد،‌ اما متاسفانه میزانش در کشور ما خیلی زیاد است. توصیه من به کسانی که می‌خواهند وارد عرصه مربیگری شوند این است که ابتدا ظرفیت خود را بسنجند؛ اگر ظرفیت‌شان پایین است، آن را بالا ببرند و اگر بالاست آن را حفظ کنند. در یک جمله می‌توانم بگویم با وجود احترامی که برای همه همکارانم قائل هستم، معتقدم برخی آدم‌های کوچک در این فوتبال بی دلیل و بیهوده بزرگ شده‌اند و در عوض بزرگانی هستند که به اجبار و به دلیل این که کسی از آنها حمایت نکرده ، در خانه نشسته‌اند.
وی بدون آنکه بخواهد به مقصر خاصی در این زمینه اشاره کند ، افزود : تشخیص این موضوع که چه کسی کوچک است و چه کسی بزرگ و این که به چه کسانی باید پرداخت و چه کسانی را فراموش کرد با اهالی قلم و به ویژه اصحاب رسانه است. رسانه‌ها باید بپذیرند که اگر به برخی افراد فوتبالی نقدی دارند، فوتبالی‌ها هم از آنها انتقاد می‌کنند. انتقاد ما از برخی اصحاب رسانه این است که بیش از حد به آدم های کوچک می‌پردازند و بی دلیل آنها را بزرگ می‌کنند. رسانه‌ها باید تفکر جامعه را تغییر دهند و اجازه ندهند افراد کوچک پر و بال بگیرند.
فرکی در پاسخ به این پرسش که نقش مدیران را در این قضیه تا چه حد می داند ، گفت : اکثر مدیران ما نتیجه‌گرا هستند و به همین دلیل با چند نتیجه‌ نامطلوب نسبت به تغییر مربی خود اقدام می‌کنند. این کار از نظر من فقط یک شوک مقطعی ایجاد می‌کند و در کل اثری در تیم ندارد. بخشی از خانه‌نشینی مربیان خوب فوتبال ایران به خاطر همین رفتار و طرز تفکر مدیران است. این مدیران برای بقای خود از مربی تیم مایه می‌گذراند در حالی که به عقیده من مربی در راه آخر عوامل موثر در نتیجه‌گیری یا عدم آن است.
وی در عین حال با تاکید بر اینکه مدیران باید حوصله بیشتری داشته باشند ، اضافه کرد : اینکه بلافاصله تمام کازه و کوزه ها بر سر مربیان شکسته شود ، تفکر و کار خوب و درستی نیست.

معتقدم فوتبالی‌ها باید به فضای فوتبال بازگرداند. کسانی که در فوتبال کشور استخوان خرد کرده‌اند و خاک آن را خورده‌اند نباید بیرون از گود بنشینند.

سرمربی فولاد خوزستان با اشاره به اینکه تیمش را از هر حیث برای دیدار با ذوب آهن آمده کرده است ، گفت :  ذوب آهن در نیم فصل دوم بازیکنان زیادی جذب کرده و نسبتا عملکرد بهتری نسبت به نیم فصل اول داشته است. این تیم جایگاه مناسبی در جدول ندارد و با توجه به سابقه و نام این تیم در فوتبال ایران و اصفهان به دنبال نتیجه‌ خوب هستند. از طرف دیگر ما در بالای جدول هستیم و می‌خواهیم جایگاه خود را حفظ کنیم.
فرکی در پاسخ به این پرسش که بخت های قهرمانی را در لیگ دوازدهم چه تیم هایی می داند ، گفت : به نظر من پنج تیم بالای جدول یعنی استقلال ، تراکتورسازی، سپاهان، فولاد و نفت تهران بیشترین اقبال را برای قهرمانی و کسب سهمیه دارند و کم‌کم خود را از سایر تیم‌ها جدا می‌کنند. مساله مهمی که حساسیت بازی‌ها را چند برابر کرده ، این است که امسال چهار و نیم سهمیه به دسته پایین‌تر سقوط می‌کنند. این مساله استرس زیادی به تیم‌های پایین جدول وارد می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها