مقدماتی جام ملت‌های 2015 آسیا؛

توقف ازبکستان مقابل هنگ کنگ

چگونه پلیس یوروپل وارد پرونده فساد فوتبال شد؟

مرد 48 ساله عروسک گردان تبانی در فوتبال

یک روزنامه نگار کانادایی به نام «دکلان هیل» سیستم پیچیده کارهای غیرقانونی «تان سیت» را شناسایی و کشف کرده و آن را در اختیار یوروپل گذاشته است.
کد خبر: ۵۳۸۷۰۶
مرد 48 ساله عروسک گردان تبانی در فوتبال

2 روز پس از آنکه از قول راب ویت‌رایت، رئیس یوروپل (پلیس اروپا) اعلام شد سازمانش شبکه ای مجرم را شناسایی کرده که حداقل 425 داور، بازیکن و دیگر مقامات  به 380 فقره تبانی در مسابقات شامل لیگ قهرمانان اروپا و مقدماتی جام جهانی متهم هستند، روزنامه بیلد با انتشار گزارشی ابعاد تازه‌ای از این ماجرای هولناک را فاش کرده است.

براساس گزارش فارس سر رشته همه امور چنین فاجعه‌‌ای در دستان «دان تان سیت‌ انگ»، شهروند 48 ساله سنگاپوری است. کسی که از منزلش این جریان را هدایت کرده و ارکان فوتبال را همچون عروسک خیمه‌شب بازی، از راه دور وادار به تبانی کرده است.

در این گزارش عنوان شده در سندیکای شرط‌بندی خاور دور،‌ این مرد آسیایی نقش عمده‌ای ایفا می‌کند و کارهای غیرقانونی‌اش توسط یکی از نزدیکانش پس از دستگیری در سال 2011 در فنلاند، برای اولین بار افشا شده است.

در این گزارش با چاپ تصویری از فرد خاطی عنوان شده او در کشورش معروف به «ضامن»‌است، تلاش کرده بازی فنرباغچه با بارسا در لیگ قهرمانان اروپا دست به تبانی زند. در ایتالیا نیز او با تبانی سعی کرده تیم دسته دومی «یو. اس‌البینول» به دسته یک(سری A) صعود کند.

بیلد در مقاله خود عنوان می کند یک روزنامه نگار کانادایی به نام «دکلان هیل» سیستم پیچیده کارهای غیرقانونی «تان سیت» را شناسایی و کشف کرده و آن را در اختیار یوروپل گذاشته تا اکنون مقامات این سازمان در تلاش برای گردآوری مدارک کافی جهت صدور فرمان دستگیری «ضامن» سنگاپوری باشند.

بر اساس اطلاعاتی که روزنامه‌نگار کانادایی گردآوری کرده، مظنون سنگاپوری زندگی مجللی داشته و به طور گسترده مرتبط با گروه‌های مافیایی در امر شرط بندی در آسیا است.

این گزارش تکان دهنده در حالی منتشر شده که پلیس اروپا 48 ساعت قبل اعلام کرد 28 مورد دستور بازداشت بین‌المللی صادر کرده و 50 نفر نیز دستگیر شده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها