نکونام: در لبنان زمین ، آب و هوا علیه ما بود

استارت محکم در جام ملت ها

همه تیم‌های عربی وقتی برابر ایران بازی می‌کنند و یک گل جلو می‌افتند دست به اتلاف وقت می‌زنند. در بازی با لبنان حتی سرمربی آلمانی لبنان هم این کار را انجام می‌داد.
کد خبر: ۵۳۷۹۸۹
استارت محکم در جام ملت ها

کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید اکنون بهترین زمان است تا خاطره شکست برابر لبنان در بیروت از ذهن هواداران فوتبال ایران پاک شود. او همچنین اعتقاد دارد که جام ملت‌های آسیا برای ایران از چهارشنبه همین هفته آغاز خواهد شد.

 

جواد نکونام در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به شکست ایران برابر لبنان در دیدار رفت مرحله انتخابی جام جهانی گفت: واقعا شرایط سختی در بیروت داشتیم. از زمین بگیرید تا آب و هوا همه چیز علیه ما بود. به قول کی‌روش زمین ورزشگاه بیروت مانند مزرعه‌ی سیب‌زمینی بود. این در حالی است که آن‌ها یک استادیوم خوب هم داشتند و می‌توانستند بازی‌شان برابر ایران را در آن ورزشگاه برگزار کنند اما ترجیح دادند ورزشگاهی را انتخاب کنند که شرایط را علیه ما می‌کند.

 

وی افزود: فکر می‌کنم آن بازی یکی از بهترین‌ نمایش‌های ما در چند وقت اخیر بود. لبنان تنها یک موقعیت گل داشت و آن موقعیت هم به خاطر اشتباه فردی بازیکن ما تبدیل به گل شد. بر خلاف آن‌ها ما فرصت‌های زیادی داشتیم اما نتوانستیم از آن‌ها استفاده کنیم و قسمت طوری رقم خورد که آن بازی را ببازیم. ضمن اینکه در آن روز دروازه‌بان لبنان بهترین عملکردش را ارائه کرد.

 

نکونام با اشاره به اتلاف وقت بازیکنان لبنان گفت: به هر حال آن‌ها هم عرب هستند و همه تیم‌های عربی وقتی برابر ایران بازی می‌کنند و یک گل جلو می‌افتند دست به اتلاف وقت می‌زنند. در بازی با لبنان حتی سرمربی آلمانی لبنان هم این کار را انجام می‌داد. حتی در یک صحنه کاری را انجام داد که دور از شأن سرمربی یک تیم ملی است. ما با اشراف به این مسائل می‌خواهیم خشمگین‌تر و قدرتمندتر از همیشه برابر لبنان بازی کنیم.

 

وی افزود: فکر می‌کنم به طور کل فوتبال ایران شرایط دشواری را در منطقه دارد. تمام کشورهای عربی و حتی تیم‌های باشگاهی‌شان استاد اتلاف وقت هستند چون ممکن است این اتفاق در همه بازی‌ها برای ما بیفتد باید شرایط را برای همه حریفان عربی سخت کنیم.

 

نکونام در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به باخت ایران در بازی رفت می‌توان گفت که لبنانی‌ها به فوتبال ایران نزدیک شده‌اند گفت:‌ به لحاظ فوتبالی ایران و لبنان به هیچ وجه قابل قیاس نیستند اما در فوتبال دنیا دیگر نمی‌توان به خاطر پیشینه تیم‌ها درباره نتیجه پیش‌بینی کرد. شما دیدید که چند وقت پیش ژاپن در یک بازی دوستانه با یک گل برزیل را شکست داد و آن نخستین باخت برزیل به ژاپن بود. نمی‌توان گفت ژاپن به برزیل نزدیک شده اما در فوتبال روز دنیا ثبت این نتایج اتفاق دور از ذهن نیست. در بعضی بازی‌ها اتفاق‌های خاصی می‌افتد. ما باید بار دیگر قدرت‌مان را به لبنانی‌ها نشان دهیم. در تاریخ، ما همیشه سرتر از آن‌ها بوده‌ایم و برای این بازی هم انگیزه ما دو چندان است.

 

وی با اشاره به اینکه با توجه به در پیش بودن بازی ایران و لبنان در انتخابی جام جهانی بازی چهارشنبه می‌تواند یک دیدار دست‌گرمی باشد گفت: نخستین هدف‌مان این است که برای انتخابی جام ملت‌های آسیا استارت محکمی بزنیم. اما بعد از آن به این فکر می‌کنیم که باید چند ماه بعد با همین تیم در رقابت‌های انتخابی جام جهانی بازی کنیم بنابراین هم باید از آن‌ها زهر چشم بگیریم و هم اینکه مردم را دوباره به صعود تیم ملی به جام جهانی امیدوار کنیم. به هر حال هواداران فوتبال به خاطر باخت در بازی رفت آن هم در شرایطی که حق‌مان نبود ناراحت هستند بنابراین باید کاری بکنیم تا لبنانی‌ها در تهران بازنده از زمین خارج شوند. می‌دانیم که اگر این بازی را ببریم آن‌ها برای بازی بعد حساب کار دست‌شان می‌آید.

 

کاپیتان تیم ملی با اشاره به لزوم حمایت از این تیم از سوی هواداران و رسانه‌ها به ایسنا گفت: متاسفانه وقتی مردم خیال‌شان از بابت وضعیت تیم ملی راحت است، به ورزشگاه نمی‌آیند اما هر وقت می‌بینند تیم ملی شرایط خطرناکی دارد، احساس وظیفه می‌کنند و به استادیوم می‌آیند. در حالی که فکر می‌کنم اتحاد و همبستگی همیشه برای تیم ملی حیاتی است. دیدید که در بازی با کره جنوبی چه اتفاقی افتاد و مردم و رسانه‌ها چگونه حمایت کردند. اگر این حمایت همیشه وجود داشته باشد، حریفان آسیایی می‌دانند که غیر از باخت سرنوشت دیگری در تهران ندارند.

 

نکونام افزود: من بارها با بازیکنان عربی، کره‌ای و ژاپنی بیرون از زمین صحبت کرده‌ام. آن‌ها هواداران و ورزشگاه آزادی ایران را وحشتناک می‌دانند. شرایطی که ورزشگاه آزادی برای کشورهای دیگر دارد مثل ورزشگاه تبریز است که همه تیم‌های لیگی می‌دانند که در آنجا چه کار سختی برابر هواداران پرشوری تبریزی پیش‌رو دارند. امیدوارم همان طور که هواداران فوتبال لبنان در بازی رفت برابر ایران جو وحشتناکی علیه تیم ملی ایران به راه انداختند طرفداران تیم ملی هم روز چهارشنبه برای تیم ملی سنگ تمام بگذارند. آن‌ها باید بدانند که از چهارشنبه کار ایران برای حضور در جام ملت‌ها آغاز می‌شود و ما از اولین بازی تا آخرین دیدار به حمایت آن‌ها نیاز داریم.

 وی در پایان گفت‌وگو به رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: هیچ وقت یادمان نمی‌رود که تیم ملی در سال 2005 تنها با حمایت رسانه‌ها و مردم بود که صعودی بی‌دغدغه به جام جهانی داشت و آن موقع همه اسم رسانه‌ها و مردم را یار دوازدهم گذاشتند. امیدوارم از امروز تا پایان رقابت‌های انتخابی جام جهانی این فضا بار دیگر در فوتبال ایران به وجود بیاید. تیم ملی به حمایت و همبستگی ملی نیاز دارد تا بتواند به جام جهانی برود و در جام ملت‌ها هم موفق شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها