جنگ بر سر عنوان قهرمانی با بازیکنان ایرانی؛

افزایش بازیکنان ایرانی در لیگ والیبال عراق

در حال حاضر 7 بازیکن ایرانی در باشگاه های عراقی بازی می کنند که تعدادی از این بازیکنان قبلا برای تیم ملی والیبال ایران بازی می کرده اند.
کد خبر: ۵۳۷۴۶۶
افزایش بازیکنان ایرانی در لیگ والیبال عراق

جام جم/ شمار بازیکنان ایرانی حاضر در لیگ والیبال عراق روز به روز افزایش می یابد. در حال حاضر 7 بازیکن ایرانی در باشگاه های عراقی بازی می کنند که تعدادی از این بازیکنان قبلا برای تیم ملی والیبال ایران بازی می کرده اند.
در حالی که تعداد بازیکنان ایرانی در لیگ والیبال عراق روز به روز افزایش می یابد به نظر می رسد پای مربیان ایرانی هم کم کم به این لیگ باز می شود. محمد حسین نجاتی مربی سابق تیم ملی ایران در حال حاضر هدایت تیم شقلاوه عراق را بر عهده دارد، تیمی که هم اکنون در مکان دوم جدول رده بندی لیگ والیبال عراق قرار دارد و از دو بازیکن ایرانی به نام های شعیب ریحانی و فرزاد بخشعلی پور استفاده می کند. تیم صدر نشین لیگ عراق یعنی پیشمرگه نیز از دو بازیکن ایرانی بهره می برد که این دو بازیکن بیستون تیروت پور و وحید قنبری نام دارند. پیشمرگه و شقلاوه با با استفاده از بازیکنان ایرانی شان رقابت تنگاتنگی برای کسب عنوان قهرمانی با یکدیگر دارند. در پایان لیگ عراق دو تیم اول جدول رده بندی مجوز حضور در رقابتهای باشگاه های کشورهای عربی را به دست می آورند که 2 ماه دیگر به میزبانی لبنان برگزار می شود.  تیم صناع دیگر تیم عراقی است که بازیکن ایرانی در ترکیب خود دارد، بازیکنی به نام روح ا... کولیوند که سابقه بازی در تیم ملی والیبال را هم دارد. در تیم کوفه نیز دو بازیکن اصفهانی به نام های فرهاد کاوه و امیرحسین شاه زمانی به میدان می روند.علاوه بر بازیکنان ایرانی در بازیکنان خارجی دیگری هم در لیگ عراق به میدان می روند که البته عمدتا از بازیکنان درجه دو و درجه سه برزیلی و ترکیه ای هستند.
دستمزد 35 هزار دلاری بازیکنان ایرانی
نجاتی سرمربی تیم شقلاوه عراق در گفت و گو با جام جم اظهار داشت: بازیکنان ایرانی برای بازی کردن در لیگ عراق بین 35 تا 37 هزار دلار دستمزد می گیرند. وی بیان اینکه تیم شقلاوه علاوه بر بخش مردان در بخش زنان نیز فعلایت چشمگیری دارد افزود: تیم زنان شقلاوه نیز جام باشگاه های آسیا را در پیش رو دارد و ما به همین منظور دو بازیکن ایرانی به نام های مائده برهانی و زینب گیوه ای را مد نظر گرفته ایم و امیدوار به جذب آنها هستیم . این دو بازیکن در حال حاضر در گیتی پسند اصفهان بازی می کنند و در صورتی که این تیم به مقام قهرمانی لیگ برتر والیبال بانوان ایران برسد دیگر امکان جذب آنها وجود ندارد چرا که گیتی پسند هم آسیایی می شود. در صورت قهرمانی گیتی پسند در لیگ ایران مجبور می شویم به دنبال جذب دو بازیکن دیگر باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها