دغدغه اصلی ما برگزاری یک تورنمنت چند جانبه است

کرم زاده : برای تیم ملی بسکتبال بانوان مربی خارجی جذب می شود

عدم پذیرش حجاب بسکتبالیستهای زن ایرانی از سوی فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) غیبت طولانی مدت بسکتبال بانوان ایران را در مجامع بین المللی باعث شده است.
کد خبر: ۵۳۷۱۸۴


جام جم/ عدم پذیرش حجاب بسکتبالیستهای زن ایرانی از سوی فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) غیبت طولانی مدت بسکتبال بانوان ایران را در مجامع بین المللی باعث شده است. البته برخی از منتقدان فدراسیون بسکتبال نه مخالفت فیبا که عدم تمایل فدراسیون بسکتبال نسبت به سرمایه گذاری بر روی بخش بانوان را در غیبت طولانی مدت تیم ملی بانوان در مسابقه های بین المللی دخیل می دانند. در حالی که محرومیت تیم ملی بسکتبال بانوان از شرکت در رقابتهای بین المللی بی انگیزگی بسیاری از بازیکنان را موجب شده است، فاطمه کرم زاده نایب رییس فدراسیون بسکتبال بانوان همچنان تلاش می کند موافقت فیبا را جهت لغو محرومیت تیم ایران جلب کند که البته به نظر می آید این تلاش ها در حال نتیجه دادن است .
وی در گفت و گو با جام جم از برگزاری یک تورنمنت بین المللی با حضور تیم های کشورهای مسلمان خبر داد و افزود: دغدغه اصلی ما در بخش بانوان به برگزاری یک تورنمت چند جانبه مربوط می شود . برای برگزاری این تورنمت به کشورهایی نظیر مالزی ، تاجیکستان، قرقیزستان و.... دعوت نامه ارسال کرده ایم و اکنون نیز منتظر اعلام آمادگی این تیم ها هستیم . تا امروز فقط تاجیکستان اعلام آمادگی کرده است که برای ما کافی نیست، چرا که حضور تنها یک تیم در تهران دردی را از تیم ملی بسکتبال بانوان دوا نمی کند. حداقل باید سه تیم در تهران حضور داشته باشند تا بتوانیم نام تورنمنت را بر روی مسابقه هایی که قرار است برگزار کنیم، بگذاریم.
کرم زاده اضافه کرد:عدم حضور تیم ملی بسکتبال ایران در رقابتهای برون مرزی به معنای ساقط شدن تکلیف از ما و برگزار نکردن اردوها برای تیم ملی نیست . ما در هر شرایط برای بانوان ملی پوش بسکتبال اردو می گذاریم، چرا که این را خوب می دانیم اگر این اردوها را هم از تیم ملی دریغ کنیم دیگر انگیزه ای در جامعه بسکتبال بانوان باقی نمی ماند که این اصلا خوب نیست.
نایب رییس بانوان فدراسیون بسکتبال با بیان اینکه تمرینات تیم ملی بسکتبال زیر نظر هادوی ، ملکیان و حسن نائبی برگزار می شود،عنوان داشت: با وجود اینکه تیم بسکتبال بانوان در مقطع کنونی در مسابقه های بین المللی حضور ندارد اما نیاز به حضور یک مربی خارجی در این تیم را حس می کنیم و به همین منظور قصد داریم یک مربی خارجی جذب کنیم.
وی خاطر نشان کرد: برنامه های زیادی برای جذب مربی خارجی در دست اجرا داریم که تا پایان امسال آنها را اجرا خواهیم کرد. یک مربی مد نظر ما قرار دارد که تا قطعی شدن موضوع صحبت بیشتری در این رابطه نخواهیم داشت . این مربی نه تنها برای تیم ملی بزرگسالان در نظر گرفته شده است بلکه برای ارتقای سطح دانش مربیان زن ایران نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
کرم زاده با اشاره به آغاز لیگ برتر بسکتبال بانوان و ارتقای سطح کیفی این رقابتها در مقایسه با فصل گذشته گفت: تیم دانشگاه آزاد به نمایندگی از لیگ برتر بسکتبال بانوان، به زودی در یک تورنمنت چهار جانبه در کشور صربستان شرکت خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها