هفته سوم دور برگشت لیگ برتر والیبال بانوان ؛

روز شکست نصف جهان در تهران

نایب رییس فدارسیون والیبال در امور بانوان :

والیبال بانوان نگاهی ویژه می خواهد

والیبال بانوان در سال 91 توفیق چندانی چه در رده ملی و چه در رده باشگاهی به دست نیاورد و محدود به همان چیزی بود که سال های گذشته نشان داد.
کد خبر: ۵۳۶۹۸۳
والیبال بانوان نگاهی ویژه می خواهد

والیبال بانوان در سال 91 توفیق چندانی چه در  رده ملی و چه در رده باشگاهی به دست نیاورد و محدود به همان چیزی بود که سال های گذشته نشان داد. تیم های ملی بزرگسالان و جوانان در آسیا به مقام هایی بهتر از آخری و یا رتبه هایی در قعر جدول رده بندی به دست نیاورند و تیم گیتی پسند اصفهان نیز به عنوان نماینده ایران در جام باشگاه های آسیا موفق نشد پیشرفت چندانی را نسبت به سال گذشته نشان بدهدا. لیگ والیبال بانوان نیز مثل همیشه بی ثبات بود که این بی ثباتی در لیگ فصل جدید با کاهش تعداد تیم های شرکت کننده و حذف و اضفاه شدن برخی تیم ها به لیگ در ابعاد وسیع تری مشاهده شد. در واقع والیبال بانوان در سال 91 روال همیشگی خود را طی کرد ، روالی که ا ساس آن تنها کسب تجربه  بود و قهرمانی و مقام آوری مد نظر قرار نداشت.
در انتظار نتایج بهتر
با وجود اینکه در کارنامه والیبال بانوان در سال 91 نکته برجسته ای به چشم نمی خورد اما صدیقه کعبی زاده نائب رییس فدارسیون والیبال در امور بانوان خوشبینانه به آنچه  که امسال طی شد و اتفاقاتی که قرار است سال آینده بیفتد نگاه می کند. وی که یکی از نقاط قوت والیبال بانوان در سال 91 را پیشرفت لیگ می داند به جام جم می گوید:  «سال گذشته در برخی از دیدارهای لیگ نتایجی همچون 25 بر 14 و یا 25 بر 5 رقم می خورد که برای یک لیگ باکیفیت قابل قبول و تعریف نیست. دراین فصل روند متفاوتی را شاهد هستیم. هر چند تعداد تیم های شرکت کننده کمتر شده است اما نتایج نهایی گیم ها دیگر نتیجه غیر قابل قبولی نیست. »
توسعه والیبال در استان های مختلف موضوعی است که کعبی زاده به اجرایی شدن آن تاکید می کند :« نگاه فدارسیون توسعه والیبال در استان هاست  . تا امروز وضع حاکم بر والیبال 7 استان به دقت بررسی شده است و ما با سرکشی به استان ها چالش ها را به چشم دیدیم و فرصت ها را شناسایی کردیم. آموزش موثر به مربیان والیبال موجود در شهرستان ها نیز بخش دیگری از برنامه های ما بود که اجرا شد البته برگزاری کارگاه تخصصی بدنسازی والیبال را نیز مد نظر داریم. »
نتایج ضعیف تیم های ملی والیبال بانوان که  به وسیله تجربه کم بازیکنان ملی پوش توجیه شد سال آینده به نتایج بهتری تبدیل می شود، این چشم اندازی است که کعبی زاده ترسیم کرده: «به زودی پروسه انتخاب بازیکنان رده جوان و امید برای تیم های ملی در رقابتهای قهرمانی کشور آغاز می شود. بخش دوم انتخاب بازیکنان در استان هایی که از پتانسیل والیبال برخوردارند انجام می شود . فرصتی که در اختیار این استان های پتانسیل دار قرار داده ایم این است که هیات های این استان ها 3 بازیکن مستعد خود را به اردوی تیم ملی معرفی کنند. تیم ملی سال آینده  رقابتهای جام ملت های آسیا را در پیش رو دارد و ما باید هر چه سریعتر دست به کار شویم. »
نایب رییس فدارسیون والیبال در امور بانوان با بیان اینکه تیم ملی فقط در رده بزرگسالان سال آینده رقابتهای قهرمانی آسیا را در پیش رو دارد می  گوید: «همه هم و غم ما بازی های آسیایی 2014 اینچوان کره جنوبی است. فدراسیون برنامه های زیادی را برای این رقابت ها مد نظر دارد اما باید منابع مالی مورد نظر ما تامین شود. فدارسیون والیبال همیشه عملکرد قابل قبولی داشته است و به همین دلیل باید نگاه وی‍ژه تری برای تامین منابع مالی فدراسیون وجود داشته باشد. موفقیت در بازی های آسیایی اینچوان امکاناتی را می طلبد که فعلا در دسترس ما نیست و با محدودیت هایی مواجه هستیم. به نظر می آید باید به والیبال بانوان عنایت بیشتری بشود. »

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها